04.06.2009 02:40 | Son Güncelleme:
ÖNAY YILMAZ İstanbul

Uçağı manyetik alan mı düşürdü?

Depremleri, bulutları inceleyerek tahmin eden “Uluslararası Deprem Tahmin Kurumu”nun kurucusu Ronald Karel, Fransız uçağının Atlantik fay hattı üzerinde düştüğünü, kazadan bir gün önce de aynı bölgede 4.8 büyüklüğünde bir deprem meydana geldiğini belirtti

Uçağı manyetik alan mı düşürdü?

Fransız Havayolları’na ait uçağın Atlantik Okyanusu’nda sulara gömülmesi, bilim çevrelerinde uçağın Atlantik fay hattı üzerinde oluşan manyetik alan yüzünden düştüğü yolunda yeni bir tartışma başlattı. Tartışmaya NASA’dan bilim adamları da katıldı.
Depremleri, bulutları inceleyerek tahmin eden, merkezi Londra’da bulunan ve aralarında NASA’dan bilim adamlarının da bulunduğu “Uluslararası Deprem Tahmin Kurumu”nun (ISEP-International Society of Earthquake Prediction) kurucusu Ronald Karel, Fransız uçağının Atlantik fay hattı üzerinde düştüğünü, kazadan bir gün önce de 31 Mayıs 2009 tarihinde aynı bölgede 4.8 büyüklüğünde bir deprem meydana geldiğini belirtti.
Karel, “Uçağın düşüşüyle bu deprem arasında bir ilişki olduğunu tahmin ediyoruz. Uçağın tam fay hattının üzerinde düşmesi bu kuşkumuzu güçlendiriyor” dedi.

Elektrik arızası mesajı
Atlantik fayının çok büyük bir fay hattı olduğunu belirten Karel, şöyle konuştu: “Üstelik 4.8 büyüklüğündeki deprem demek, faylarda sürtünme ve çok büyük bir miktarda elektrik akımının yeryüzüne çıkması demektir. Bu elektrik miktarı çok yükseklere kadar manyetik bir alan meydana getiriyor. Bu manyetik alan o derece güçlü ki, bir uçağın rotasını, yüksekliğini ve aletlerini son derece etkileyebiliyor.
Ayrıca o anda orada bulunan Cumulonimbus bulutları ve onun getirdiği elektriklenme ile birleşince işte o zaman felaket oldu, diye düşünüyoruz. Bu bulutlar arasında uçmak ne kadar tehlikeli bile olsa hiçbir zaman bir uçağı düşürmez. Bazı aletlerini bozabilir.  İkinci nokta, uçak radar sahasından ayrılmış. Bütün bu arızalar, uçak fay zonunun üzerindeyken ve aynı zamanda cumulonimbus bulutunun olduğu yerde oluyor.”
NASA’dan Dr. Friedemann Freund da, “Elektromanyetik yayılma olabilir. Bu gibi değerlendirmeler Endonezya ve volkanlar üzerinden uçan pilotlar tarafından da birçok kere dile getirildi” dedi. Dr. Phillip Hollis-Watts ve Dr. Arun Bapat adlı bilim adamları da, deprem öncesi faylarda meydana gelen elektromanyetik alanda uçaklarla çok çabuk irtibat kaybedildiğini ve bütün aletlerin bozulduğunu bildirdiler.
Kazanın ardında Brezilya’da, 3 gün yas ilan edildi.  Paris’te ise kilise ve camilerde  dini törenler düzenlendi.

 

 

Manyetik alan nasıl oluşuyor?
Faylarda kayaların sürtüşmesiyle meydana gelen stres, atmosferdeki büyük bir alana anormal elektromanyetik dalgalar yayabiliyor. Bu çok yüksek elektrik yüklü alan, uçakların rotasını değiştirebiliyor ve ani yükseklik kayıplarına sebep olabiliyor. Bu deneme daha önce NASA Ames Research Centre Laboratuvarı’nda yapılmıştı.

Bu habere ifade bırak
  • 0Mutluyum
  • 0Şaşkınım
  • 0Kararsızım
  • 0Kızgınım
  • 0Üzgünüm
Toplam Oy0