EkonomiRSS
09.04.2011 - 02:30 | Son Güncelleme: 09.04.2011-22:03

Ucuz ürün dedektiflerine ‘Alışveriş Robotu’ desteği

27 yaşında iki girişimcinin geliştirdiği fiyat karşılaştırma uygulaması “Alışveriş Robotu” sadece internette değil, mağazalarda en uygun fiyatlı ürünü saniyeler içinde buluyor

Sitene Ekle
Ucuz ürün dedektiflerine ‘Alışveriş Robotu’ desteği

MELİS ŞENERDEM

Pek çok tüketici artık alışveriş yapmak için mağaza mağaza dolaşmadan önce interneti turlayıp en uygun fırsatları kolluyor. Ama çoğu zaman internet siteleri arasında dolaşmak da dükkânları gezmek kadar yorucu olabiliyor ve saatler alabiliyor. 27 yaşındaki iki genç girişimci, Ertuğrul Yılmaz ve Çağdaş Tatlıcı, geliştirdikleri Alışveriş Robotu uygulamasıyla tüketicilerin aradıkları ürünün en uygun fiyata hangi mağazada satıldığını bulma sürelerini neredeyse saniyelere indiriyor.
Şimdilik web sitesi dışında Nokia telefonlar için gelişitirilen bir uygulaması bulunan Alışveriş Robotu; yakında iPhone, BlackBerry, Android gibi akıllı telefonlara ve iPad gibi tablet bilgisayarlara da yüklenebilecek. Ancak hali hazırda akıllı telefonlarıyla Alışveriş Robotu’nun internet sitesini ziyaret edenler de özel bir arayüz sayesinde sanki uygulama indirilmiş gibi kolaylıkla aramalarını yapabiliyor.

23.000 kişi yükledi
Alışveriş Robotu’nun iki kurucu ortağından biri olan Yılmaz, “Şu anda Alışveriş Robotu’nda beyaz eşya, elektronik aletler, kişisel bakım ve bebek ürünleri, spor ve fitness aletleri, saat ve takı kategorilerinde arama yapabiliyorsunuz. Yakında kategoriler artacak” dedi. Yılmaz, bugüne kadar Nokia için geliştirdikleri uygulamayı 23.000 kullanıcının telefonuna yüklediği bilgisini de verdi.
Alışveriş Robotu, sadece online mağazalardaki ürünlerin fiyatını kıyaslayıp tüketiciye en uygun seçeneğin hangisi olduğunu söylemiyor; aynı zamanda İstanbul, Ankara ve İzmir’de perakende satış mağazalarının fiziksel stok bilgilerini kullanarak arama yapılan ürünün müşteriye en yakın hangi mağazada olduğunu da tespit edebiliyor. Tatlıcı, “Şu anda Teknosa, Darty ve Vestel mağazalarında hangi ürünlerin kullanıldığıyla ilgili bilgiyi kullanıcılar görebiliyor. Bu stok bilgileri şu an için gerçek zamanlı değil. Ancak firmalarla bunun için de görüşmeler yapıyoruz” dedi.

5 milyon TL ciro hedefi
Yıldız Teknik Üniversitesi Matematik Mühendisliği Bölümü’nde okurken tanışan ikiliden Çağdaş Tatlıcı, iki yıl önce mezun olmuş. Yılmaz ise bu dönemin sonunda diplomasını almayı hedefliyor. Kendi işlerini kurma kararını daha kariyerlerinin başında aldıklarını söyleyen Tatlıcı, “Başından beri nasıl kendi işimizi yapabiliriz diye kafa yorarken fiyat karşılaştırma şans eseri önümüze geldi. Bir arkadaşımız, yurtdışındaki örnekleri görmüş. ‘Türkiye’de neden bunu yapmıyorlar?’ diyordu. Biz de merak ettik, yurtdışındaki modelleri inceledik. Bizim yaptığımız yenilik, fiziksel mağazalar. Türkiye’de daha önce bu yapılmamıştı” diye konuştu.
ABD’de 2 yıl önce benzer bir uygulama başlatan Milo adlı firma, 1.5 sene önce bir risk sermayesi yatırımcısından 5 milyon dolar almıştı. Şirketin tamamı 2010 yılında ünlü e-ticaret sitesi E-bay tarafından satın alındı.

Barkod da okuyacak
 Yılmaz ve Tatlıcı, bugün İstanbul Teknik Üniversitesi kampüsünde yer alan geliştirdikleri uygulamaya barkod okuma özelliği de eklemek için çalıştıklarını belirtti. Tatlıcı, “Herhangi bir markette dolaşırken beğendiğiniz bir ürünün barkodunu telefonunuzun kamerası aracılığıyla okuttuğunuzda çevredeki diğer mağazalarda aynı ürünün hangi fiyattan satıldığını görebiliyorsunuz, böylece en uygun fiyattan alıp almayacağınızı biliyorsunuz” dedi.
Barkod teknolojisinin birkaç sene öncesine kadar çok zorlu bir alan olduğunu belirten Tatlıcı, “Teknik taraf başarılı bir şekilde çözüldü. Şu anda asıl sorun barkod veri tabanını oluşturmak. Örneğin kitapta en az 100-150 bin, kozmetik 20-25 bin olmak zorunda. Elektronik ürünlerde de güncel envanteri 10-15 binde tutmanız lazım. Toplamda sistemin iyi çalışması için 200-250 bin ürünün veri tabanında olması gerekiyor” dedi.

 

E-tohum destekliyor
Alışveriş Robotu, yeni kurulan internet şirketlerini geliştirmek ve yatırımcılarla girişimcileri buluşturmak için kurulan Etohum adlı platformdan da destek alıyor. Bu yılın başında Nokia ile E-tohum’un 20.000’er lira hibe desteği vermek için seçtiği üç projeden biri olan Alışverşi Robotu ekibi çalışmalarını da Etohum Garaj adlı kuluçka merkezinden yürütüyor.


En son çıkan oyunları mı merak ediyorsunuz? Oyun tutkunları buraya!

Etiketler: ABD,BlackBerry
Yorum Yazın
Gönder
Yorumlar 1 yorum
Tüm Yorumlar +
Bilgi Yarışması"Eğreti Gelin" filmindeki rolüyle en iyi kadın oyuncu ödülü kime aittir?
Detaylı Ara
En Çok Konuşulan Haberler
İMKB 10083.574 %0.42
Deger%
KRGYO1.2317.14
INTEM15.9515.16
BRYAT22.0011.68
OYLUM0.799.72
KRSAN8.658.53
Tümü »

©Copyright 2011 Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.
İlginizi ÇekebilirX