Uyku getiren şeyler, uyku sorunu olan veya çok uyuyan insanlar tarafından merak ediliyor.  Yeme içme insan sağlığı için ne kadar önemliyse yaşamımıza sağlıklı bir şekilde devam edebilmek için düzenli uyku uyumak önemlidir. Geceleri uykunun gelmemesi çoğu insanın şikâyet ettiği bir konudur. Uyku getiren şeyler nelerdir diye merak ediyorsanız sizler için araştırmış olduğumuz bilgilere göz atabilirsiniz.

Uyku getiren yiyecekler

Ilık süt
Süt içeriğindeki amino asit olan triptofan ile beyni rahatlatır ve zihnin yatışmasını sağlar. Uyumadan 20 dakika önce ılık olarak içilen 1 bardak süt rahat ve sağlıklı bir uyku hali oluşturur.

Vanilyalı süt
Vanilya sakinleştirici özelliği ile güçlü bir uyku etkisi yaratır. Uyumadan yarım saat önce vanilyalı süt içmek uyku sürecinizi hızlandıracaktır. Dilerseniz vanilyaya ek olarak sütünüzün içerisine çubuk tarçında ekleyebilirsiniz.

Ballı süt
Uyumadan önce içilen ballı süt uykuya sorunsuz bir şekilde dalmanız için size yardımcı olacaktır. 

Muzlu süt
Muzu çatal yardımıyla ezin ve sütünüzün içerisine katın. Muzlu sütte uykuya geçişiniz için size destek olacaktır.

Ayran ve yoğurt
Ayran ve yoğurt ikilisi herkesin bildiği uyku getiren yiyeceklerin başında yer alır. Ayran veya yoğurt tüketimi yatmadan önce yapılırsa kişiyi rahatlatarak uykusunu getirir.

Patates


Patates içinde bulunan tripofan sayesinde dengelerinizi sağlar ve uykuya geçişi hızınızı kısaltır.

Badem


Badem içerisinde bulunan triptofan ve kalsiyum ile uyumadan önce bir avuç tüketilirse kasları gevşeterek uykuya geçişinizi kolaylaştıracaktır.

Elma 
Uyku ilacı görevi gören elma gece uyumadan önce yenildiğinde uykuya geçişi hızlandırır.

Turp
Tam bir C vitamini kaynağı olan turpu, gece yatmadan önce yemek ya da suyunu içmek uyku için çok yararlıdır.

Kayısı
Kayısı sinirleri yatıştırarak uykusuzluğa iyi gelen bir gıdadır.

Kavun
Kavunun yüzde 95'i sudur ve sinirleri yatıştırıp rahat bir uyku için faydalıdır.

Hindi
Hindi içeriğindeki triptofan sayesinde sizi rahatlatır. Uykudan en az 3 saat önce ince bir dilim kepek ekmeği üzerine haşlanmış küçük bir parça hindi eti uykunuzu getirecektir.

Yulaf unu
Strese karşı etkili tahıllardan biri olan yulaf içeriğindeki melatonin ile iyi bir uykunun ilacıdır. Akçaağaç şerbetiyle karıştırılıp içebilirsiniz.

Keten tohumu
Omega-3 yağ asitleri açısından zengin olan keten tohumu, süt veya yoğurt içine katarak tüketebilirsiniz.

Kepek ekmeği
Kepek ekmeği, vücuttaki insülinin biraz serbest kalmasını sağlayarak triptofan ve serotonine uykunun geldiğini bildirir.

Naneli papatya çayı
Naneli veya sade papatya çayı tüketmek sizi sakinleştirip gevşetecektir. Uyumadan önce içilen bir bardak papatya çayı uykunuzu getirecektir.

Taze sıkılmış vişne veya kiraz suyu
Vişne ve kiraz içerdikleri yüksek miktarda melatonin ile uyku getirir ve uykunun kalitesini artırır.
20 tane kiraz ya da vişneyi bir kase yoğurtla blenderda ezip yiyebilirsiniz.

Kediotu
20 gr kediotunu 5 gr rezene, 5 gr kimyon, 20 gr nane kökü ile karıştırın. Karışımı bir çay kaşığı kullanarak sıcak su dolu bir bardakta demlendirin ve için. Dilerseniz balla tatlandırabilirsiniz. Bu karışım tam bir uyku iksiridir.

Sıcak bir duş alın
Sıcak duş almak vücudu rahatlatır ve vücudu uykuya daha hazır hale getirir. Duşunuz n çok uzun ne çok kısa olmalı, duşta sizi rahatlatacak hoş kokulu banyo tuzlarını kullanabilirsiniz.

Masaj yaptırın
Sırt, ense ve saç derisine yapılan masajlar kasları gevşetir ve uykuya geçişi kolaylaştırır.

Rahatlatıcı müzikler dinleyin
Klasik müzik dinlemek sizi rahatlatacak ve uykuya geçişinizi kolaylaştıracaktır. Ayrıca uyumak için yağmur sesi de dinleyebilirsiniz. 

Yatak odasını havalandırın
Çok sıcak ve çok soğuk bir yatak odası uyku kaçırır. Yatmadan 20 dakika öne yatacağınız odayı havalandırmak uykuya geçişi kolaylaştırır.

Fiziksel egzersiz yapın
Bedeniniz gün içerisinde fazla yorulmuyorsa uyumadan 1 saat önce 15 dakikalık vücut egzersizleriyle uykuya geçişinizi kolaylaştırabilirsiniz.

Uyku saatlerinizi düzenleyin
Vücudunuz düzenli ve aynı aralıklarda uyumayı sever. İdeal uyku süresi 7-8 saattir. Bu süreyi ayarlayarak kendinize her gün uyacağınız bir yatış ve uyanış belirlemelisiniz.


Yatak odanızı karartın

Uyurken odanızda ışık veya aydınlık olan her şeyi kapatın. Televizyon, bilgisayar, cep telefonu gibi elektronik aletlerden uzak durun.