Ekonomi Ve geri sayım başladı! 'Cumhurbaşkanımız sürprizleri sever...'

Ve geri sayım başladı! 'Cumhurbaşkanımız sürprizleri sever...'

20.08.2016 - 11:56 | Son Güncellenme:

Ve dev proje için geri sayım başladı. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan 3. Köprünün 27 ayda bitirilmesi rekor olduğuna dikkat çekerek, "26 Ağustos Cuma günü hizmete girecek. Eğer açılıştan bayrama kadar ücretsiz olsun dersek bu sürdürebilir bir şey değil. Ancak Cumhurbaşkanımız her zaman vatandaştan yana sürprizleri sever. Eğer böyle bir talimatları olursa bu çerçevede hareket ederiz biz de sizin gibi o gün cumhurbaşkanımızın ağzından çıkan ifadeyle öğrenmiş olacağız" dedi.

Ve geri sayım başladı Cumhurbaşkanımız sürprizleri sever...

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, 26 Ağustos’ta açılışı gerçekleşecek Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden bayramda geçişlerin ücretsiz olup olmayacağıyla ilgili bir soru üzerine, "Biz biliyoruz ki sayın Cumhurbaşkanımız her zaman vatandaştan yana, milletten yana sürprizler yapmayı sever. O gün bir talimatları olursa arkadaşlarla birlikte değerlendiririz. Talimatları çerçevesinde hareket ederiz. Biz de sizin gibi 26 Ağustos’ta sayın Cumhurbaşkanımızın ağzından çıkacak ifadeyle öğrenmiş olacağız" dedi.

Haberin Devamı

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, 26 Ağustos’ta açılışı gerçekleşecek olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde incelemelerde bulundu. Açılışa hazır hale getirilen köprüde incelemelerin ardından bakan Arslan, köprünün Avrupa Yakası’ndaki ayağı olan Garipçe’de basın toplantısı düzenledi.

Bakan Ahmet Arslan, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile birlikte ana aks olarak bitirilen 95 kilometrelik bağlantı otoyolları ve 235 kilometreye tamamlanan bağlantı yollarının 26 Ağustos’ta Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Başbakan Binali Yıldırım, TBMM Başkanı İsmail Kahraman’ın katılımıyla düzenlenecek bir törenle açılacağını belirtti. Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün rekor bir sürede bitirildiğini ifade eden Arslan, " 36 ayda bitirilmesi öngörülüyorken 27 ayda bitirdiğimiz bir projedir. Sadece İstanbul’un 3. gerdanlığını değil bununla birlikte açtığımız 235 kilometre 4 şerit gelişli 4 şerit gidişli otoyolu düşündüğünüz zaman devasa bir proje rekor sürede bitirilmiştir. Projenin maliyeti 8 buçuk milyar TL’dir. Bu büyüklükteki bir projenin 27 ayda bitirilmesi sadece Türkiye açısından değil dünya açısından rekor bir süredir" diye konuştu.

Haberin Devamı

'GURUR PROJESİNİN CUMA GÜNÜ İNSANIMIZIN HİZMETİNE VERMİŞ OLACAĞIZ'

Ahmet Arslan, "Köprüde 7 / 24 hummalı bir çalışma vardı. Bugün tekrar güzergahta incelemelerde bulunduk. Geldiğimiz son nokta şudur ki; peyzajın son aşamaları ve temizlik hariç proje köprü ve otoyollar tamamen bitmiş durumdadır. Bir iki gün içerisinde temizliği de bitirilmiş olacak. Cuma günü inşallah ülkemizin gurur projesini birlikte insanımızın hizmetine vermiş olacağız. Proje, 4 şerit geliş ve 4 şerit gidişin yanı sıra içinde bulundurduğu 1 şerit geliş ve bir şerit gidiş raylı sistemle birlikte 59 metrelik köprü genişliğiyle dünyada bir ilktir, 322 metrelik kule yükseklikleriyle dünyada bir ilktir. 1408 metrelik ayak açıklığı da dünyada sıralamaya girebilecek, rekor denilecek bir rakamdır" dedi.

'İSTANBUL’UN HEM TRAFİK YÜKÜNÜ HEM DE ÇEVRECİLİK ANLAMDA ZARARLI YÜKLERİNİ ALACAĞIZ'

Haberin Devamı

Bakan Ahmet Arslan, projenin çevreye etkilerinin fayda ve zarar açısından çok konuşulduğunu kaydederek, bu konuda değerlendirmelerde bulundu. Ahmet Arslan şunları söyledi:

"Kesinlikle tarihi şehrimiz olan içinden deniz geçen İstanbul şehrimizin ağır vasıtalardan kaynaklı yükünü alarak bırakın çevreyi zararı tam tersine çevreci bir projeyle özellikle emisyonu azaltacağız. Özellikle tarihi dokusuyla dünyanın gözbebeği olan İstanbul’un hem trafik yükünü hem de çevrecilik anlamda zararlı yüklerini İstanbul’un omuzlarından almış olacağız. Orman ve Su İşleri Bakanlığımız ile birlikte süreci başından itibaren titiz bir şekilde takip ederek yaklaşık 300 bin ağaç Orman Genel Müdürlüğümüz tarafından başka yerlere aktarılmıştır. Buna karşılık bu projede şu an 2 buçuk milyon ağaç dikmiş durumdayız. Ancak günde 10 bin ağaç daha dikiyoruz, ki bununla birlikte bu projede 5 milyon 100 bin ağaç dikeceğiz. Yani buradan başka yere aktarılan ağaçların yaklaşık 17-18 katı ağaç dikilecektir."

'PROJELERİMİZ, 31 TRİLYON DOLARLIK TİCARET PASTASINDAN ÜZERİMİZE DÜŞEN PAYI ALMAKTIR'

Haberin Devamı

Bakan Arslan, projede emeği mühendislere, yüklenici firmaya, bakanlık görevlileri başta olmak üzere akıl ve alın teri bulunanlara teşekkür etti. Türkiye’nin büyük projeleri yapmaya alıştığına vurgu yapan Arslan, "Anadolu coğrafyası harita üzerinde Asya ile Avrupa arasında köprü konumundadır. Özellikle bölünmüş yollarla, köprülerle demiryolları ve havalimanlarıyla Anadolu coğrafyası köprü olmanın hakkını verir ve bunu ekonomi ve ticaret olarak insanımızın hizmetine insanımızın refahına sunmuş oluruz. İşte Asya’yı Avrupa’ya ulaşımın her türünde kesintisiz koridor haline getirmek ve bu coğrafyada 3 saatlik uçuşlu yaklaşık 1 buçuk milyar insana erişebiliyoruz. Bu insanların yılda oluşturduğu ticaret hacmi 31 trilyon dolardır. Bu 31 trilyon dolarlık ticaret hacmi gerçekleşirken yılda 75 milyar dolarlık bir taşıma potansiyeli var. İşte biz bütün bu büyük projeleri gerçekleştirirken yapmak istediğimiz bu 31 trilyon dolarlık ticaret pastasından ulaştırma projelerimiz marifetiyle üzerimize düşen payı almaktır" ifadesini kullandı.

Haberin Devamı

'26 AĞUSTOS’TA SAYIN CUMHURBAŞKANIMIZIN AĞZINDAN ÇIKACAK İFADEYLE ÖĞRENMİŞ OLACAĞIZ'

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, basın toplantısının ardından basın mensuplarının sorularını yanıtladı. Bir gazeteci, Ramazan Bayramı öncesinde açılan Osmangazi Köprüsü’nün ücretsiz geçildiğini hatırlatarak, Kurban Bayramı’nda da Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde aynı uygulamanın olup olmayacağını sordu. Bakan Arslan, "Osmangazi köprüsü bayram tatilinin başlangıcıyla birlikte açıldığı için sayın Cumhurbaşkanımızın öyle bir talimatları oldu. Eğer 26’sından bayrama kadar ücretsiz olsun dersek 26 gün ücretsiz yapmamız lazım ki bu sürdürülebilir bir durum değildir. Ancak biz biliyoruz ki sayın Cumhurbaşkanımız her zaman vatandaştan yana, milletten yana sürprizler yapmayı sever. O gün bir talimatları olursa arkadaşlarla birlikte değerlendiririz. Talimatları çerçevesinde hareket ederiz. Biz de sizin gibi 26 Ağustos’ta sayın Cumhurbaşkanımızın ağzından çıkacak ifadeyle öğrenmiş olacağız" şeklinde konuştu.

ÜCRETLERLE İLGİLİ BİR DEĞİŞİKLİK OLACAK MI?

Bir gazetecinin köprüden geçiş ücretleriyle ilgili daha önce bakanlık tarafından açıklanan fiyatlarda bir değişiklik olup olmadığıyla ilgili bir soru üzerine Ahmet Arslan, "Özellikle uluslararası bir proje olması nedeniyle finansmanının elbette ki Türkiye’den de olmak üzere ancak ağırlıklı olarak yurtdışı temin ediliyor olması hasebiyle dolara endeksli bir sözleşme hazırladık. Sözleşmeye göre otomobillerin geçişi 3 dolar, artı KDV’dir. Yıllara sarih olarak dolardaki eskolasyon da dikkate alınmaktadır. İhale sürecinden bu yana gelindiğinde köprünün geçiş ücreti 1 Ocak’taki dolar kuru esas alınır. O günkü kur üzerinden hesaplanır, TL’ye çevrilir ve bir yıl boyunca geçerli olur. Dolayısıyla 26 Ağustos’tan itibaren uygulayacağımız ücretlerde 1 Ocak 2016’daki dolar kuru esas alınarak hesaplanmıştır. O da 9 lira 90 kuruştur. Sene sonuna kadar ücretlerde herhangi bir değişiklik olması söz konusu değildir. 4 akslı kamyonlar için bugün itibariyle 21 Lira 29 Kuruşa tekabül etmektedir" dedi.

'AĞIR VASITALAR 3. KÖPRÜYÜ KULLANMAK MECBURİYETİNDELER'

Bir gazetecinin, "3. köprünün açılmasıyla birlikte ağır vasıtaların geçişleri mecbur olacak mı? Yoksa 2. köprüden geçmeye devam edecekler mi? şeklindeki sorusuna Ahmet Arslan şöyle yanıt verdi:

"Hep kurguladık ve söyledik; İstanbul gibi tarihi bir kentin üzerindeki yükü hafifletmemiz lazım. Bunun olmazsa olmazı ağır vasıtaların tamamen 3. köprüyü kullanma zorunluluğu getirilmesidir. Büyükşehir Belediyemizle bunun çalışmalarını yapıyoruz, UKOME bunun kararını alıyor. Ağır vasıtalar Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü kullanmak zorundadır. Her ne kadar mesafe biraz uzuyor gibi gözükse de Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nde yaşanan trafik sıkışıklığını, oradaki zaman kaybını ve bundan kaynaklı yakıt sarfiyatını düşündüğünüz zaman burası onlar için büyük bir avantaj olacaktır. Ancak en büyük avantajları, malumunuz sabah 4 akşam 4 olmak üzere köprüyü kullanamadıkları bir süre var. Köprüden geçemedikleri gibi o sürede bir yerlerde beklemek zorunlulukları var. Orada da oluşan bir trafik ve keşmekeş var. Asıl bunları da engellemiş olacağız. 7/24 bütün ağır vasıtalar bu köprüyü (Yavuz Sultan Selim Köprüsü) hiçbir kısıtlama olmadan kullanacaklardır.

Bakan Ahmet Arslan basın açıklamasının ardından köprü şantiyesinde çalışanlarla birlikte günün anısına toplu fotoğraf çektirdi.