16.05.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:
KÜLTÜR SANAT SERVİSİ
13 Mayıs’ta Venedik Bienali’nin ana mekânlarından Arsenale’de kapılarını açan Türkiye Pavyonu’nda Cevdet Erek, ‘Çın’ adlı işiyle yer alıyor.
The New York Times’ta pazar günü yayımlanan Jason Farago imzalı haberde, Venedik Bienali’nde Almanya Pavyonu’nun Altın Aslan Ödülü’nü almasına rağmen en güçlü ulusal pavyonun Türkiye Pavyonu olduğuna yer veriliyor. Farago, Erek’in “Açık tribünleri, tel örgü panelleri ve spot lambaları bir araya getirerek etkileyici bir enstalasyon yaratmış” derken enstalasyonu konser salonu olarak kullanılan bir hapishane avlusuna benzetiyor.
26 Kasım’a kadar devam edecek Venedik Bienali, 57. Uluslararası Sanat Sergisi’nde Christine Macel’in küratörlüğünde Arsenale ve Giardini’deki “Viva Arte Viva”nın yanı sıra, Türkiye’nin de aralarında bulunduğu 85 ülkenin sergisi yer alıyor.