Vitrin Gömlekte söz sahibi

Gömlekte söz sahibi

23.05.1998 - 00:00 | Son Güncellenme:

Gömlekte söz sahibi

Gömlekte söz sahibi
23 Mayıs 1998 Dilek SANCILI

Ürünlerinin Avrupa'nın en önemli mağazalarında satıldığını söyleyen Dufy gömleklerinin sahibi Yusuf Bayat, bundan büyük gurur duyuyor.

Gömlekte söz sahibi
Erkeklerin en çok önem verdikleri kıyafetlerden biri gömlek. Son yıllarda piyasadaki gömlek markalarının çoğalmasıyla birlikte erkeklerin bu konudaki seçenek yelpazesi de genişledi.
Gömlek markalarının en eskilerinden biri olan Dufy gömleklerinin sahibi Yusuf Bayat, tekstil işine baba mesleği olarak atılmış. 1979 yılında Dufy'yi Türkiye'de üretme iznini almasıyla gömlek sektörüne giren Bayat, o zamandan sonra hem iç piyasaya hem de İtalyanlara gömlek dikmiş. Dufy'nin İtalya ve Fransa'daki geçmişi ise 1800'lü yıllara dayanıyor. Çok büyük çapta imalat yapan bir gömlek fabrikasına sahip olan Yusuf Bayat, Avrupa teknolojisinin de üstünde olan ve bilgisayar sistemli makinelerde ürünlerini diktiklerini söylüyor ve sözlerini şöyle sürdürüyor: "İplikten kullandığımız telaya kadar her şeyi Avrupa'dan getirtiyoruz. Almanya, İtalya, Fransa, Belçika, Hollanda, Avusturya'da da bizim gömleklerimiz satılıyor."
Önceleri Türkiye'de toptan satışlar yapan Dufy şimdilerde mağaza zincirine sürekli yeni bir halka ekliyor. Bu arada Dufy sadece gömlek markası olarak bilinse de triko, kravat, tişört de ürün yelpazesi içinde bulunuyor. Yusuf Bayat kendilerini diğer markalardan ayıran özellikleri ise şöyle anlatıyor: "Bizim kalitemizde 2 - 3 tane firma var. Stil olarak aşağı yukarı aynıyız. Farkımız bizim desenimizin kendimize ait olması. Sıradan, bütün gömlekçilerin kullandığı desen ve modelleri kullanmıyoruz. Ayrıca malzeme ve teknik üstünlüklerimiz var. Avrupa ile boy ölçüşecek hatta onlardan bile daha iyi kesim tekniklerine sahibiz." Dufy yetkilileri her sezon gömlek modellerini oluştururken dünyanın en önemli moda merkezlerindeki fuarlara katılıyor. Bunun haricinde de Avrupa'daki modelist ve stilist atölyelerinde de sezonun desenlerini ve modellerini gerektiğinde para verip alıyorlar. "Türkiye'de gömlek modacısı henüz yok," diyor Bayat. "Ama benim yaptığım modeller Türkiye'nin dışında Avrupa'nın moda merkezlerinde, en kaliteli mağazalarında 'Dufy, Made in Turkey' etiketiyle satılıyor. Bizim çizgimizi, bizim modelimizi en pahalı şekilde alıyorlar. Ülkem adına ben büyük gurur duyuyorum."
Bayat'a bu yazın gömlek modasının ana çizgilerini soruyoruz. Anlattıklarına bakılırsa, kumaş olarak ketenler çok moda ama kesin bir rengi yok. En çok tercih edilen renkler; bej ve toprak tonları. Ekoseli gömleklerde ise oranj, kırmızı, mavi, lacivert ve beyaz yine en çok tutulan renkler. Triko olarak ise yüzde yüz koton ve merserize kazaklarla da erkekler şık bir görünüm elde edebilirler.
Peki, Türk erkekleri modayı yakından takip edebiliyorlar mı? Çok net bir yanıt veriyor Bayat: "Özellikle bizim hedef kitlemiz olan A ve B sınıfı gömlek konusunda çok bilinçli ve modayı da yakından takip ediyor." Fiyat açısından ürünlerinin pahalı olabileceğini söyleyen Bayat, iyi bir kalite yakalamak için de buna mecbur olduklarını, kalitenin ucuza alınmadığını sözlerine ekliyor.