Göz kırpma yöntemiyle artan satış

Göz kırpma yöntemiyle artan satış

Göz kırpma yöntemiyle artan satış
6 Haziran 1998
Nazire KALKANCI

Göz kırpma yöntemiyle artan satış
Amerikan usulü, mısır gevreğinin üzerine süt dökerek yemek giderek bizde de yaygınlaşan bir alışkanlık haline geldi. Aslında kahvaltı etmeden güne başlayamayanlar için pratik bir çözüm. Bana nedense eskiden beri biraz hasta yemeği izlenimi vermiştir. Yemesi ve sindirimi kolay, üstelik de besin değeri yüksek. Ama genelde pek canım çekmez. Tıpkı tavuk suyuna çorba gibi.
Geçenlerde ünlü Amerikan hazır mısır gevreği markası Kellogg's'un gerçekten de Amerika'da bir sanatoryumda doğduğunu öğrenince bendeki bu kanının pek de dayanıksız olmadığımı anladım.
Şirket kurucusu ve markanın isim babası Harvey Kellogg daha 1900'lerin başında vejetaryen beslenmenin önemine inanmış bir doktormuş. Kardeşiyle birlikte kurduğu sanatoryumda hastalarına sebze, meyve, kuru yemiş ve tahıllardan oluşan özel bir diyet uyguluyormuş.
Sabah kahvaltısında ise buğday önemli yer tutuyormuş. Buğdayı bir gece önceden haşlayıp, hamur haline getirdikten sonra merdaneden geçiriyor ve ertesi sabah da parçalar halinde kesiyorlarmış. Bir gece hazırlanan buğday hamurunu açıkta unutmuşlar. Ertesi sabah ne kadar uğraştılarsa da merdaneden geçirmeyi başaramamışlar. Yumaşamış buğday taneleri tabakalara ayrılarak gevreklere dönüşmüş. Daha lezzetli olsun diye hastalara ikram etmeden önce fırınlamışlar. Bu patlamış buğday taneciklerini hastalar pek sevmiş. Bunun üzerine sindirimi kolay olan bu yiyecek, aynı yöntemle pirinç ve mısır taneleriyle denenmiş. Bu yeni besinden taburcu olan hastalara da birer paket verilmeye başlanmış. Fikrin tuttuğunu gören Kellogg kardeşler bir şirket kurup, mısır gevreklerini ticari bir ürüne dönüştürmüşler.
Bir tesadüf eseri keşfedilen hazır mısır gevreklerinin tüm Amerika'da yaygınlaşması ise insana "iş bilenin, kılıç kuşananın" atasözünü hatırlatan bir yöntemle gerçekleşmiş. Kellogg'lar, "bu iş New York'ta tutarsa bütün Amerika'da da tutar," diye düşünmüşler ve basit ama çok yaratıcı bir promosyon kampanyası başlatmışlar. 1907 yılının bir haziran gününde bütün New York gazetelerinde şöyle bir ilan yer almış:"Çarşamba: New York'ta göz kırpma günü!"Göz kırpmanın esprisi şu; birkaç ay boyunca yalnızca çarşamba günleri, mahallesindeki bakkala gidip bir göz kırpan herkese bir kutu bedava Corn Flakes verilmiş.
Size de sevimli ve eğlenceli geldi mi? O dönem New York'ta yaşayanlara öyle gelmiş olmalı ki, kampanya acayip tutmuş. Bir talep patlaması yaşanmış. Daha önceleri Kellogg's, New York'a ayda iki tren dolusu ürün gönderirken kampanyadan sonra ayda 30 tren dolusu ürün göndermeye başlamışlar. Zaten insanların damak tadı bir kez değişmeye görsün. Kellogg's böylelikle New York pazarına iyice yerleşmiş.

18 Kasım 2019 Magazin Bülteni18 Kasım 2019 Magazin Bülteni

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber