Vitrin Hayırlı kredi kartları

Hayırlı kredi kartları

18.07.1998 - 00:00 | Son Güncellenme:

Hayırlı kredi kartları

Hayırlı kredi kartları
18 Temmuz 1998
Nazire KALKANCI

Kredi kartı ne işe yarar?
Reklamlara bakarsanız, kredi kartınız varsa ay sonunu rahatlıkla getirebilirsiniz. Gold kartınız varsa dünyanın her yerinde saygı görürsünüz vs. Oysa bu reklamların artık daha farklı temalar işlemesi gerekiyor. Çünkü kredi kartları çoktan değişmeye başladı bile. Yeni kredi kartları yalnızca tüketime değil, aynı zamanda hayır işleme sektörüne de hizmet ediyor.
Farkındaysanız artık kredi kartlarında Visa ya da Master gibi ayrımlardan çok dernek, vakıf gibi kurumsal kimlikler ön plana çıkmaya başladı.
Buna en iyi örneklerden biri Boğaziçi Üniversitesi'yle Finansbank arasındaki işbirliği. Boğaziçililer bu bankanın kredi kartını kullanmayı tercih ederlerse, yaptıkları her harcamada mezun oldukları okula belli miktarda bağışta bulunmuş oluyorlar. Son derece hoş bir duygu. Hem de bu para kendi ceplerinden çıkmıyor. Bağış kısmını Finansbank karşılıyor. Peki bu işten Finansbank'ın karı ne olacak diye soracak olursanız, banka bu yolla fazla bir çaba harcamadan etkili bir müşteri kitlesine ulaşmış oluyor.
Bu tür uzun vadeli güç birliği örnekleri giderek artıyor. En kayda değer gelişmelerden biri Alternatif Bank'ın adı TEMA Visa olan bir kredi kartı çıkarması. Bildiğimiz kredi kartlarından hiçbir farkı yok. Ama bu kartı kullananlar yaptıkları her harcamada otomatik olarak yüzde 0.05 oranında TEMA Vakfı'na bağışta bulunmuş oluyorlar. Bağış, kullanıcılara ek bir maliyet getirmiyor çünkü bu yükü banka üstleniyor.
Osmanlı Bankası'yla Real Market'in ortaklaşa çıkardıkları Visa kartının arkasında da benzer bir mantık var. Yani tüketiciye kredi kartının haricinde ek bir avantaj daha sunmak gerekiyor.
Aynı yola başvuran şirketler de var. Saç bakım ürünleriyle tanınan Pantene 2 yıldır özel olarak üretilen kırmızı kurdeleli ambalajları yılın belli zamanlarda satışa sunuyor ve satıştan elde edilen gelirin bir kısmını Çocuk Esirgeme Kurumu'na aktarıyor. Bu yolla "Zeytinburnu Zihinsel Özürlü Çocuklar Rehabilitasyon Merkezi"nin kuruluşuna destek verilmiş.
Ünlü mücevher firması Gilan ise hem eğitime hem de çevreye katkı sağlıyor. Gilan öteden beri kendi deyimleriyle aileden sayılan müşterilerine evilik ve doğum günü gibi özel günlerini küçük bir armağanla kutluyor. Bu yıl çiçek - böcek yerine daha anlamlı bir armağan düşünmüşler.
Müşterilerin evlilik yıldönümlerinde onlar adına "her kentimize en az bir eğitim parkı açılmalı" düşüncesiyle yola çıkan Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı'na bağışta bulunuyor. Doğum günlerinde ise bağışlar Doğal Hayatı Koruma Derneği'ne gidiyor.