Vitrin Herkes gösteriyor

Herkes gösteriyor

16.01.1999 - 00:00 | Son Güncellenme:

Herkes gösteriyor

Herkes gösteriyor
16 Ocak 1999
Dilek Sancılı
Herkes gösteriyor

Artık içgiyime de epey para harcanıyor. Eskiye oranla inanılmaz bir ürün yelpazesine sahip olan içgiyim firmaları müşterilerine fiziksel özelliklerine en uygun seçenekleri sunabiliyor. Örneğin içgiyimde dünyanın ileri gelen markalarından olan Arnetta, mayosundan iç çamaşırına, yatak kıyafetlerine kadar pek çok modelle hizmetimizde. Arnetta Türkiye 1989 yılında İtalyan ortaklığıyla kurulmuş. O zamanlar Türkiye'de pamuk ucuz olduğu ve penye türü şeyler de yapılabildiği için işe ilk olarak ihracatla başlanmış. Sonra Türkiye'deki açıklar görülerek iççamaşırı ithalatı yapmaya başlamışlar. Arnetta'nın Türk piyasasında tanınması da bütün koleksiyonun geldiği 1992 yılına rastlıyor. Firmanın Türkiye'de daha eski ithal ürünlerin yanında çok güzel bir yer edindiğini söyleyen Arnetta Halkla İlişkiler Müdürü Fügen Çolpan bunun nedenlerini şöyle açıklıyor: "Öncelikle çok kaliteli bir mal olması, ikincisi ise uygun fiyatlı olması. Bir de Arnetta ürünleri Türkiye'nin her yerinde aynı fiyata satılıyor. Bunu da bayilerle sağlıyoruz. İstanbul, İzmir, Ankara bayilerimiz aracılığıyla tüm Türkiye'ye dağılıyoruz. Bayilerle çalıştığımız için de herhangi bir aksilik durumunda devreye girebiliyor, kontrol bizim elimizde olduğu için fiyat farklılığı yaşamıyoruz." Ürün yelpazesinde temel ürün, kadın iççamaşırı. Bunun yanı sıra erkek iççamaşırı, kadın - erkek pijama ve mayo, plaj kıyafetleri koleksiyonu ile çocuk koleksiyonu da bulunuyor. Şimdilerde de pijama koleksiyonunu biraz daha geliştirip ev giysileri yapmaya başlıyorlar.
İççamaşır, mayo gibi ürünlerin tamamı İtalya'dan geliyor. Burada dikilen pamuklu ürünlerin ise yine tüm aksesuvarları, kalıpları İtalya'dan getirtiliyor. Sadece ham kumaşı boyayıp dikiyorlar. Ancak her şey İtalya'dan ithal edilse de ürünlerin Türk müşteriye uyması firma için çok önemli. Mesela İtalyan kadını beyaz mayo giyerken Türk kadını bu renk mayo giymiyormuş. Yine İtalyan kadınları yatak kıyafetlerinde soft renkleri, Türk kadınları daha canlı renkleri tercih ediyormuş. Bunun yanı sıra erkekte de desenli pijamalar hiç alıcı bulmazken gri ve lacivert renk olduğu zaman modeli kötü bile olsa satılıyormuş.
İççamaşıra kadınların neredeyse dış giyimden daha fazla özen gösterdiğini söylediğimizde ise Arnetta Pazarlama Müdürü Ayşe Sağlam şöyle cevap veriyor: "Değişmeyen çok şey var ama yine de çok yol katedildi. Gerçi hala bedenini bilmeyen kadınlar var. Zaten biz satış servisimizi yaparken de kadınları bilgilendiriyoruz. Bu yüzden de kadınlar artık sadece çamaşır almak için çamaşır almıyor. Gece kıyafetiyle hangi çamaşırı, taytın altına neyi giyeceğini yavaş yavaş belirliyor. Artık biliyor ki içine giyeceği çamaşır dış kıyafetini de etkiliyor."
İççamaşırda yine eskiye göre değişen en önemli noktalardan biri de kullanılan renkler. Eskiden beyaz, ten rengi ve siyah kullanılırken, şimdilerde kırmızıdan, yeşile hemen hemen her renkte özellikle de moda renklerde iççamaşırı alıcı bulabiliyormuş.
Modanın içgiyimle de alakası olduğunu söyleyen Çolpan, "Dekolte ne kadar moda olursa sutyen de o kadar moda oluyor. Kadınlar artık sutyenlerinin dantelini göstermekten çekinmiyorlar," diyor.
Müşteri grubu olarak sadece üst grubu hedeflemediklerini söyleyen Ayşe Sağlam ise, asıl hedeflerinin B grubu denen orta grup olduğunu söylüyor. Bunun için de çok güzel bir modeli eğer fiyatı çok yüksekse ithal etmeyebileceklerini belirtiyor.
Arnetta'nın tüketicilerine vermek istediği en önemli mesaj Arnetta'dan aldıkları ürünleri tüketicilerinin kullanma talimatına uygun olarak kullanmaları. Artık çamaşır makinalarının da çamaşır deterjanlarının da çok geliştiğini belirten Çolpan, biraz daha özenle aldıkları ürünleri tüketicilerin çok daha uzun ömürlü kullanacağını vurguluyor.