Kendini satan vitrinler!

Kendini satan vitrinler!

Kendini satan vitrinler!
Öyle bir vitrin hazırlayın ki, bir bakan bir daha önünden ayrılamasın. Çok zor değil mi? Ama Mavi Jeans ve Shoe & Me gibi firmalar bunu başarıyor.

Mağazaların yaşadığı en önemli sorunlardan biri de vitrin düzenlemesidir. Müşterinin ilgisini çekecek, alımı hızlandıracak, göz boyayacak, dakikalarca baktıracak vitrinler hazırlamak amacında olan mağaza elemanları, bunun için bazen günlerce uğraşır durur. Bu uğraşı yoğun bir şekilde yaşayan mağazalardan biri de Shoe & Me.
Eminim hepiniz Shoe & Me mağazalarının önünden geçerken takılıp kalıyorsunuzdur. Bir ayakkabı vitrininde ayakkabıdan çok, farklı nesnelerin teşhir edildiği tek vitrin olan Shoe & Me vitrininde bugünlerde birbirinden güzel bacaklar görebilirsiniz.
Shoe & Me'nin geçen sezon vitrini de gerçekten çok güzeldi. Osmanlı'nın 700. yıldönümü nedeniyle hazırladıkları tasarımın sergilediği vitrinlerde fermanlar, kılıçlar, kalkanlar ve tesbihler yar aldı. Paris Lafayette'teki D'Orient adlı Osmanlı sergisinden esinlenerek yaptıkları bu düzenlemede, çeşitli koleksiyonerlerin ve antika mağazalarının da katkıları vardı. Vitrinde Atıl Kutoğlu'nun tasarımı olan birbirinden güzel terlikler de sergilenmişti. Gerçekten görülmeye değerdi.

Kendini satan vitrinler
1995 yılında, İstanbul Film Festivali sırasında yaptıkları vitrinlerle Avrupa Vitrin Tasarımcıları Sendikası tarafından "En İyi Vitrin" ödülüne layık görülen Shoe & Me, özel bir tasarımcıyla çalışmıyor. Vitrinlerin tasarımına bizzat firma sahipleri karar veriyor; uygulamayı ise bazen firmanın depocusu, bazen de firma aşçısı yapıyor.
Örneğin firma yetkililerinden öğrendiğimiz kadarıyla geçen yılbaşında, buharlı bir tren lokomotifinin arkasına bağlanmış hediye yüklü vagonu tünel ve dağlar içinden çıkaran kompozisyonu Çırağan Otel'in eski bir mutfak elemanı yapmış.
Vitrin tasarımıyla öne çıkan bir diğer firma ise Mavi Jeans. Bu firmanın vitrin tasarımlarını ise pazarlama bölümüne bağlı olarak çalışan beş kişilik Görsel Mağazacılık ekibi yapıyor. Ekip, Mavi Jeans ile birlikte 20 kadar büyük bayiye de hizmet veriyor. Ekip elemanları vitrin ve mağaza görselliği konusunda, yabancı uzmanlar tarafından eğitiliyor, ayrıca yurtdışındaki fuarları da takip ediyor.
Mavi Jeans, pazarlama ve tanıtım faaliyetlerinin bir uzantısı olan görsel düzenlemenin, hedef kitleye mesaj ulaştırmaktaki öneminin bilincinde olan bir firma. Bu sebeple bazı özelliklere dikkat ediyor. Bu sayılan özelliklerin hepsi Mavi Jeans'ten alınan ama aynı zamanda her firmanın vitrin tasarlarken dikkat etmesi gereken unsurlar...

  • Mağazanın ve koleksiyonun konseptine uygun tasarım.
  • 15 günde bir değiştirmek.
  • Moda renkler, değişen trendler ve gençlerin ilgi alanlarını vitrinlerden yansıtmak.
  • Vitrinler ve görsel düzenin pazarlama, reklam ve halkla ilişkiler çalışmalarını bütünleyici bir özellik taşıdığının, ayrıca mesaj vermede önemli bir araç teşkil ettiğinin bilincinde olmak.
  • Sevgililer Günü, yılbaşı gibi özel gün ve dönemleri dikkate almak.
  • Özgün ve yaratıcı çalışmalar olmasına önem vermek.
  • Algılamayı zorlaştırmamak için vitrinde fazla ürün sergilenmemesine dikkat etmek.
  • Ancak indirim dönemlerinde daha fazla sayıda ürünü, müşterinin algılayacağı şekilde sergilemek.
  • Mağaza ve vitrin büyüklüklerinin farklılık göstermesi nedeniyle, vitrin uygulamalarının da farklılık gösterebileceğini düşünmek.
  • Vitrin uygulamalarında kullanılmak üzere değişik malzemeler araştırmak.

  • 15 Ekim 2019 Magazin Haberleri.

    İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

    Sıradaki Haber