Vitrin Ne kadar çirkinsen o kadar mankensin

Ne kadar çirkinsen o kadar mankensin

12.12.1998 - 00:00 | Son Güncellenme:

Ne kadar çirkinsen o kadar mankensin

Ne kadar çirkinsen o kadar mankensin
12 Aralık 1998
Nora ROMİ Bir türlü bu işten kurtulamıyoruz. Ne kadar minimalizm, sadelik, natürellik bilmem ne de desek moda dünyasında karşımıza çıkan insanların çirkinliğinden kurtulamıyoruz. Yeni çıkan mankenleri size tanıtmak istedim. Şunların haline bir bakın...

Erin O'connor: 20 yaşında; Givenchy, Chanel, Versus ve Dolce & Gabbana için çalışıyor.

Alek Wek: 22 yaşında; Nars kozmetik, Issey Miyake ve Clinique için çalışıyor. Kiss FM'in partisinde keşfedilmiş. Bu yılki Pirelli takviminde "geleceğin kadınını" canlandırdı.

Devon: 16 yaşında; Yojhi Yamamoto, Cerutti, Aveda ve Helena Rubinstein için çalışıyor. Çok özel olarak kabul edilen Visionaire dergisi için çekimlerde çok kullanılan bir model.

Audrey Bykova: 18 yaşında; Valentino, Louis Vuitton, Lacroix için çalışıyor. Louvre Müzesi'ni gezerken keşfedilmiş.

Jade Parfitt: 20 yaşındaki kızımız Caroline Herera, Givenchy ve Versace için modellik yapmakta, Alexandre McQueen kendisini pek tutuyor.

Karen Elson: 19 yaşında, 16 yaşından beri modellik yapıyor. Moschino, Chanel ve Istante için çalışıyor.

Kristen Owen: Tam 26 yaşında. Kanada'da garsonluk yaparken keşfediliyor. Fendi, Versace, Ferretti, Iceberg, Vuitton için çalışıyor. Her moda haftasında en azından 30 kere podyuma çıkıyor.

Nikki Uberti: Benim kadar, 28 yaşında! Hiçbir şey için geç değilmiş. Ünlü fotoğrafçı Steven Meisel onu bulmuş. Helmut Lang, Katharina Hamnett için çalışıyor.

Sunniva: 18 yaşında. Norveçli. Versace ve TSE için çalışıyor.



Ne kadar çirkinsen o kadar mankensin
Bu işe çocukluğumda başlamışım!
Artık podyumların ve reklam dünyasının diğer bölümdeki pek güzel olmayan mankenlerin yanında yeni konukları da var: Bebekler. Artık en yeni aksesuvarlar onlar oldu. Defilelerde, reklam çekimlerinde, özel gecelerde, pazarlama ve tanıtım kokteyllerinde mankenler bebeklerle boy gösteriyor. Birkaç sene öncesine kadar asla görünmeyen bu şirin şeyler artık araba reklamlarında bile karşımıza çıkıyor. Lanvin'in son erkek kokusu reklamında baba olmak üzere olan bir adamın mutluluktan şarkı söyleyişi görüntülenmiş.
Bu fikir daha hamilelikten başlıyor. Çünkü hamile menkenler de son aylarına kadar podyumlarda göründü. Bu da dünyada "hamile kadın seksi kadındır" görüşünün oturmasını sağladı. Audi firmasının reklamındaki hamile kadın hem erkekleri çılgına çeviriyor hem de hemcinsleri tarafından kıskanılıyor. Thierry Mugler'in defilesinde Estelle Hallyday 7 aylıkken kıyafet tanıtmaya devam ediyor. Stella Tenant, Stephanie Seymour da hamile hamile podyuma çıkanlar arasında.
Bu bebek fikri tüketiciye de sıcak geliyor. Manken ya da ünlüleri kusursuz ve ulaşılmaz olmaktan çıkarıp kişiye yakınlaştırıyor. Hemen hemen her dergide bebekli fotoğraflara rastlıyoruz. Max Mara, Romeo Gigli, Ted Lapidüs gibi.
Isac Mizrahi de 1999 ilkbahar yaz koleksiyonunu tanıtırken mankenler bebekle sahne almış. Bu kadınların aynı zamanda anne oldukları ve anne oldukları zaman da güzel, seksi ve çekici olabileceklerini gösteriyor. Firmalar açısından vermek istedikleri bir mesajı daha iletiyor: Ben o kadar iyi ürünler satıyorum ki gelecek nesil bile bunları rahatlıkla kullanabilecek. Yani dayanıklılık ve sonsuzluk. Tabii bir taraftan bebeğin yarattığı "saflık" imajı da var.
Modacıların böyle bir konsept yakalaması pek garip değil. Çünkü görsel dünyanın her alanındaki ünlü ve seksi kadınlar birer birer anne olmuş durumda: Madonne, Melanie Griffith, Uma Thurman, Jerry Hall (yine!), Pamela Anderson, Elle Macpherson, Stella Tenant, Jodie Foster... Dolayısıyla demek ki anneler de seksi olabiliyor!