Vitrin Reklamları izlediniz

Reklamları izlediniz

16.10.1999 - 00:00 | Son Güncellenme:

Reklamları izlediniz

Reklamları izlediniz


Reklamları izlediniz
Aksanat'ta bugün açılan "Akbank - Reklamlarla Bir Geleceğin Geçmişi" adlı sergi, reklamın bir kurumun yaşamında ne kadar önemli bir yer tuttuğunu bir kez daha gözler önüne seriyor.

Akbank'ın 1948 yılından bu yana kullandığı reklamları arasından seçilmiş örnekleri kapsayan, "Akbank - Reklamlarla Bir Geleceğin Geçmişi" isimli ve 50 yıllık bir dönemde bankacılık sektörü ve reklamcılığın gelişimini gözler önüne seren sergi, bugün Aksanat'ta açılıyor.
Aksanat'ta 13 Kasım tarihine kadar sürecek olan "Akbank - Reklamlarla Bir Geleceğin Geçmişi" sergisi, Akbank'ın gazete, dergi ilanları ve reklam afişleri ile ülkemizin birçok ünlü sanatçısının da yer aldığı sinema ve televizyon reklamlarının yanı sıra kuruluşun tarihçesinden enstantaneler sunan değerli bir fotoğraf arşivini de kapsayacak. Sergide 2 bin 600 adet reklam afişi ve ilanı arasından seçilmiş 92 örnek ile, bin 500 sinema ve televizyon reklamı arasından seçilen 24 reklam filmi izleyenleri geçmişe götürecek. Akbank'ın 50 yıldır gerçekleştirdiği ve gururla sergilediği reklamlarında ikramiyelerden ve piyangolardan ziynet hesaplarına, kumbaralardan yeni şubelere ve kurumsal atılımlar ile kültür sanat projelerine kadar birçok reklam örneklerini görebilmek mümkün olacak.
Değişik bir dekorasyon ve sanatsal yaklaşımla düzenlenen "Akbank - Reklamlarla Bir Geleceğin Geçmişi" sergisinde ayrıca, ünlü tiyatro, sinema ve müzik sanatçılarının rol aldığı, senaryoları ve esprileri ile büyük başarı kazanmış unutulmaz reklam filmleri de ayrı bir bölümde ziyaretçilere sunulacak. Akbank reklam politikasının mihenk taşları ise şöyle sıralanıyor:

  • Her şey böyle başladı: 1948 yılında Adana'da bu bölgedeki hızlı gelişme ve sanayileşme sonucunda kurulan Akbank mevduat politikası ana eksenleri bir yandan şube açmak, bir yandan da ikramiyelerle mudileri özendirmekten oluşuyordu. 1951 yılındaki Tevdiat İkramiye Planı pek çok cazip unsundar oluşuyordu.
  • 1951 yılı başarısı: 1951 yılının bin altın tutarındaki ikramiye çekilişi nedeniyle, kasım ve aralık ayları süresince gazete, dergi ve özellikle radyo ile sürekli yapılan reklam sonucunda yeni açılan tasarruf hesapları toplamının on bin adedin üzerine çıktığı ve bunun Akbank'ın kuruluşundan o tarihe kadar açılan toplam hesaplara eşit olduğu görülmüştü.
  • İyi olan taklit edilir: O sırada birçok banka şube açılışlarında o şubeye özgü piyangolar düzenleniyordu. Amaç ilk hamlede mudi sayısını ve mevduat miktarını yukarı çekmekti.
  • On yılda tırmanan başarı: Akbank'ın ilk sermaye artırımı 1958 yılında gerçekleştirildi ve sermaye 15 milyon liradan 30 milyon liraya yükseltildi. Bu arada reklam ve tanıtım etkinlikleri için Bankacılık ve Neşriyat Bölümü, müdürlüğe dönüştürülüyordu.

    Reklam sloganlarından örnekler
  • 1000 altın sahibi olmanın en pratik çaresi Akbank'ta bir hesap açtırmaktır. (1950'li yıllar)
  • Tasarrufsuz erkek düşünülemediği gibi ziynetsiz kadın da düşünülemez. Bir aile tezadı gibi görülen bu şeyi halletmenin bir yolu: Erkek Akbank'ta hesap açar, ziynet ikramiyesine hak kazanır, kadın da ziynete kavuşur. (1950'li yıllar)
  • Dünyanın en büyük kompüteri Türkiye'de ilk defa Akbank'ta. (1960'lı yıllar)
  • Yeni yılda Akbank'tan yeni bir hizmet; Akbank posta çekleri şimdi de İngiltere'de... (1980'li yıllar)