Vitrin Şişedeki mesaj

Şişedeki mesaj

16.01.1999 - 00:00 | Son Güncellenme:

Şişedeki mesaj

Şişedeki mesaj
16 Ocak 1999
Nora ROMİ Parfümlerinizi sadece kokularına göre mi seçtiğinizi düşünüyorsunuz? Onların şekillerinden de etkilenmiş olduğunuzu unutmayın. İşte tercihlerinize göre özellikleriniz...

1. Kare şişeler: Klasik ve kare şişeler abartmaya ihtiyacı olmayan, daima dengede olan ve kendine yeten insanlar için. Güven verdiği için seviliyor. Zarafeti sertlikle uyumlu bir şekilde veriyor (Chanel, Calandre de Paco Rabanne ve St. Dupond).
2. Yuvarlak şişeler: Çok eski zamanlarda mükemmel bir kadın vücudu için çok yuvarlak hatların olması gerekirmiş. Karenin aksine yuvarlak şişeler dişiliği temsil eder. Bize anaç, kozmik ve tanrısal tasvirler gönderir. En ideal şişe tiplerindendir (Noa de Cacharel, Le Feu d'Issey Miyake, Insomny Michel Klein).
3. Sütun şişeler: Açıkça söylemek gerekirse, bu dimdik çizgi gibi şişeler ereksiyonu temsil ediyor. Son dönemlerde sıkça artan bir şekil bu. Metal veya mat renklerde olan bu şişeleri seçenler mesafeli insanlardır (Contradiction Calvin Klein, Rouge de Lancome, Envy Gucci, Emporio d'Armani pour Elle, Yohji Essential de Yohji Yamamoto, Catalyst de Halston).
4. Figüratif şişeler: Bütün fantezilerin gerçekleştiği sınıf burası. Yüzük, melek, yıldız ya da çiçek şekilleri... Burada seçtiğiniz şişenin önemi büyük. Sadakat, temiz aşk ve barış gibi duygularla yüklü olduğunuzu söyleyebiliriz. (Kenzo, Angel, L'Air du Temps de Nina Ricci, Boucheron).
5. Meyve şişeler: Nar ve domates gibi meyvelere benzeyen şişeler enerjik, hayat dolu insanların tercihidir (Magic de Celine, Hypnotic Poison de Christian Dior).
6. Kalp şişeler: İnsan vücudunun merkezi... Eskilere göre düşünce ve iradenin temel noktası. En çok kullanılan şekillerden biridir. Romantik, sık sık aşk hakkında düşünen ve hayatı böyle yaşayan kişiler tercih eder. Aralarında pek erkek kokusu yoktur. Sadece kadınlar için (Escada Margaretha Ley, Anais de Cacharel, Dans de Lolita Lempicka, Agnes b.)
7. Kıyafetli insan vücudu: Sütun fikrinin farklı yorumlanmış hali. Her zaman için çekici olan insan vücudu şeklinde şişeler giyinme / soyunma mesajı verir. Bunu tercih edenler kıyafet denemeyi çok severler. Parfümü almalarında kokunun değil, şişenin etkisi büyüktür. İnsanların dış görünüşlerine, giyinişlerine dikkat ederler (Organza de Givenchy, Just me de Montana, Jean Paul Gaultier, Shocking de Schiaparelli, Bois de Shiseido, Sonia Rykel).

Sanki trafik işareti
Eğer moda podyumdan çıkıp sokağa inseydi araçların kullandığı trafik işaretleri bizim için de geçerli olurdu. Örneğin Givenchy'nin bu elbisesi "Dikkat geyik çıkabilir" tabelasına uyuyor. Christian Dior'unki ise "Karda zincir takmak mecburidir" diyor. Philiph Treacy'nin elbisesi, şapkasıyla beraber "Azami yükseklik 3.5 metre"yi hatırlatırken Yohji Yamamoto'nun gelinliği "Azami genişlik 2.3 metre" diyor! Önü ve arkası farklı olan kıyafetler için "Geriye mecburi dönüş" tabelasını kullanabiliriz.

Rapunzeller geliyor
Yine uzun saçlara geri dönüş başladı. Saçlarınızı hemen şimdiden uzatmaya başlamanızı öneriyorum. Özellikle yaşınız genç ise bu kaçınılmaz bir durum. Romantik görünüme bürünmeyi sevenler bunu tercih edecekler. Versace için çalışan Orlando Pita adlı stilist "Uzun saçların dayanılmaz bir çekiciliği var. Minimalizmin doruğunda olduğumuz ve son derece sade giyindiğimiz bu dönemde kadınların saçları ile kendilerini göstermesi gerekiyor," diyor. Dolayısı ile varlığınızı saçlarınızla, upuzun saçlarınızla ispatlamanız en ideal yollardan biri oluyor. Uzun saçlarla masum ve romantik bir havaya bürünebileceğiniz gibi güçlü ve seksi de olabilirsiniz. Bu arada saçları olduğu gibi aşağı sarkıtmak durumunda da değilsiniz. Özellikle alın kısımlarında oyunlar yapabilir, güzel tokalarla süsleyebilirsiniz.