Timsahla gelen şıklık

Timsahla gelen şıklık

Timsahla gelen şıklık
Memetcan Demiray
Timsahla gelen şıklık
Türkiye'de 26 mağazası bulunan Lacoste'un 1999 bahar - yaz koleksiyonunda sade, şık ve kaliteli ürünler yer alıyor.Fıkrayı belki bilirsiniz. İki kişi timsah dolu suda yüzmektedir. Biri tam son nefesini vermeye hazırlanırken sevinçle diğerine seslenir: "Vay canına, buranın cankurtaranları bile Lacoste giymiş!"Doğum tarihi 1933 olan ünlü marka Lacoste, işte bu denli özdeşleşmiştir amblemindeki timsahla. O yıl, ünlü bir Fransız tenisçi olan Rene Lacoste, daha rahat tenis oynamak için Jersey "petit pique" kumaştan bir bluz üretmiş. Kendi lakabı olan "timsah"ı bluzların üzerine işlemesi ise, bir giyside kullanılan tanıtım işareti olarak tekstil tarihindeki bir "ilk" sıfatını kazanmış.
Bugün 700 milyon doları bulan cirosu ve 80 ülkeyi içeren etkinlik alanıyla Lacoste, tekstil tarihinin önde gelen markalarından biri. 1990 yılında Eren Holding ile dağıtım - lisans anlaşması imzalayan Lacoste, ülkemizde bugün 26 mağazaya sahip. Bunlar arasında en önemlisi, Erenköy Lacoste mağazası. Lacoste 2000 yılı öncesinde tüm dünyadaki mağazalarında yüksek bir standart yakalamak amacıyla yeni bir görsel anlayış geliştirmiş ve bu anlayışı ilk uygulayan mağazalar arasında Erenköy Lacoste "en başarılı uygulayıcı" seçilmişti.
Sadeliği, şıklığı ve kaliteyi ön plana çıkaran Lacoste, bu yılki ilkbahar - yaz ürünlerine "ışığın kalbindeki renkler"in hakim olduğunu vurguluyor. Ürünlerini Golf, Yat, Tenis, Sport, Club ve Classic şeklinde 6 bölüme ayıran Lacoste, Golf serisinde geleneksel golf çizgileriyle çağdaş şıklık arasında bir sentez yapmayı hedeflemiş. Ortaya çıkan seri ise Lacoste tarafından "çimenler gibi sade ve güzel" olarak tanımlanıyor.
Timsahla gelen şıklık
Casual serisini "kanvastan vazgeçmeyen erkekler", Outdoor serisini ise güzel havaları dışarıda yaşamak isteyenler için tasarlayan Lacoste; Aktif Kadın serisinde doğanın tüm renklerinden, Classic serisinde ise seçkin çizgilerden esinlenmiş.
Denize olan aşkı giyimlerine taşımak isteyenleri ise Lacoste'un Yachting serisi bekliyor. Ayırt edici özelliği "denizcilik ruhunu geçmişten bugüne taşıması" olan bu seri, Lacoste tarafından "deniz gibi ferah ve özgür" şeklinde niteleniyor.
Tenis Aktif 1&2 serisinde gördüğümüz tişört, polo ve sweatshirt'ler ise Lacoste'un temel çizgi ve deneyimlerini içeren ürünler. Yine Limited serisi "Lacoste ruhunu yüzde 100 taşımasıyla" öne çıkıyor. Ürünler arasında Club Yaz serisi de dikkat çekiyor.
Anlaşılacağı üzere Türkiye, Lacoste için önemli bir ülke. Bu önemin somut göstergelerinden biri de, 2000 yılı için hazırlanan Lacoste kataloğu ve tanıtım posterlerinin çekimlerine Antalya sahillerinin ev sahipliği yapması. Tüm dünyada kullanılacak olan bu posterler ve ürün kataloğu için üç Türk manken de poz verdi. Mayıs başında noktalanan ve 100'e yakın giysinin kullanıldığı çekimlerde görev alan İpek Tanrıyar, Mehmet Akif Alakurt ve Mehmet Ayhan, Lacoste'a poz veren ilk Türk mankenler oldular.
11 Aralık 2019 Magazin Bülteni.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber