Vitrin Yakıcı bakışlar

Yakıcı bakışlar

27.11.1999 - 00:00 | Son Güncellenme:

Yakıcı bakışlar

Yakıcı bakışlar
Dilek Sancılı

Yakıcı bakışlar
Kırmızı moda oldu. Kazaklar, şallar, botlar, çantalar kırmızıya boyandı. Şimdilerde ise herkes birer kırmızı gözlük alıyor. Üstelik bu gözlükleri takmak için gözünüzün bozuk olması da gerekmiyor.


Bütün ünlü modacıların sezon koleksiyonlarındaki ortak renk "kırmızı"ydı. Çünkü ortak bir karar ile milenyumun rengi olarak kırmızı seçilmişti. Bu noktadan sonra da kıyafet ve aksesuvarda kırmızı ve kırmızının tonlarına bol miktarda rastladık. Özellikle kırmızı botlar, çizmeler, şallar içimizi yaktı. Şimdilerde ise kırmızı çerçeveli bir gözlük ile bu modayı sürdürüyoruz. Bu akımın ilk temsilcileri Selin Toktay, Cengiz Abazoğlu, Seda Sayan, Ebru Gündeş ve Mehmet Ali Erbil oldu. Biz kırmızı çerçeveli gözlük takanları yeni yeni görsek de Avrupa'dakiler geçtiğimiz yazdan bu yana kırmızılarla geziyorlar. Öyle ki Sistem Optik Genel Müdürü Hikmet Doruk'a göre Avrupa'da artık siyah ve kahverengi çerçevelere pek rastlanmıyormuş.
Zaten dünyaca ünlü markaların tamamının birer kırmızı kemik gözlük koleksiyonları var. Özellikle Guess, Jean Paul Gaultier, Gucci, Yamamoto gibi ünlü modacıların kırmızı ve bordo tonlarındaki gözlük çerçeveleri dünya çapında revaçta. Kırmızı kemik gözlükler günüş gözlüğü ve numaralı gözlüklerde de ilgi çekiyor. Kırmızı ve tonları daha çok güneş gözlüklerinde kullanılırken bordoya yakın kırmızılar numaralı gözlüklerde tercih ediliyor. Geçtiğimiz yazın sonunda piyasaya sürülen kırmızı gözlüklerin başta ilgi çekmediğini söyleyen Doruk, "Bu sene her yerde bu renk kullanılınca bir anda kırmızı çerçeveli gözlüklerde patlama oldu," diyor.
Yakıcı bakışlar
Kırmızı çerçeveli gözlükler genellikle 15 - 45 yaş arasındaki kadınlar tarafından ilgi çekiyor. Kızlarına gözlük almaya gelen anneler kırmızının büyüsüne kapılıp bir tane de kendileri için alıyorlar.
Gözlük eskiden, görme kusuruna yönelik bir tedavi aracı olarak kullanılırken günümüzde daha çok aksesuvar olarak telip görüyor. İnsanlar kıyafetlerine veya vermek istedikleri imaja göre gözlük takabiliyor. Böylece farklı bir hava veya istedikleri imajı da kolayca sergileyebiliyorlar. Bu da optik dünyasının bir değişim içine girmesine neden olmuş. Bu durumu Hikmet Doruk şöyle anlatıyor: "Bütün büyük markalar bile insanların farklı gözlükler alabilmeleri için ekonomik koleksiyonlar üretiyor. Yani kıyafetine göre gözlük kullanmalarını sağlıyorlar. Artık tek gözlük yok. Önce güneş gözlüğünde başladı. Şimdi numaralılarda da. Eskiden numaralı gözlük alanlar 3 - 4 sene kullanırdı. Daha da eskiler bir gözlüğü 20 sene kullanıyordu. Şimdi öyle değil. İnsanlar spor kıyafetleriyle spor bir gözlük, klasik kıyafetleriyle klasik gözlük kullanıyorlar."
Birçoğumuz eski Türk filmlerinden 60'lı yıllarda kullanılan kocaman kelebek gözlükleri biliyoruz. O zamanlar hiç kimse yüzünün şeklini önemsemeden o gözlüklerden kullanırmış. Şimdi ise daha çok yüz şekillerine göre gözlük seçseler de trendlerin etkisinden kurtulamıyorlar. O zamanların kocaman gözlüklerinin yerini şimdi minimalist çizgiler almış durumda. Göz sütununu maksimum oranda dolduracak büyüklükte modeller kadınlar tarafından tercih ediliyor. Ayrıca hafiflik de önemli.
Bu yılın koleksiyonlarında yine kırmızının bir tonu olarak görebileceğimiz bakır rengi çerçeveler de çok moda. Fiyatlar markasına göre farklılık gösteriyor. Kırmızı çerçeveli gözlük fiyatları ise 25 milyon ile 250 milyon lira arasında değişiyor. 25 milyonluk olanlar yerli markalar. Örneğin Spice adındaki Türk markası çok fazla satılıyor.