24.04.2015 - 09:43 | Son Güncellenme:
Bu sefer Apple‘dan gelen herhangi bir açıklama ya da güncelleme yok; ancak kimi Windows XP kullanıcılarına göre iTunes, son zamanlarda sıkıntı yaşatmaya başladı. Belirttiklerine göre XP kullanıcıları, iTunes Store’a bağlanamıyor ve çeşitli hatalarla karşılaşıyorlar.
Apple Destek Topluluğu’nda sorunlarını dile getiren bu kullanıcılara göre, konunun güncellemeyle alakası yok; zira herhangi bir güncelleme gelmeden (ve eski sürümlerde de) çıkmış bu sorun ortaya. iTunes, mağazaya bağlanmaya çalışan kullanıcılara aniden şu cevabı vermeye başlamış: “iTunes’ta yaptığınız isteği tamamlayamadık. Bilinmeyen bir hata oluştu (error 0×80090326).” Kimi kullanıcılar da, “error -50¨ hatası aldıklarını belirtiyor.
Peki buna sebep olan şey ne?
Burada suçlunun, yukarıda da dediğimiz gibi herhangi bir güncelleme vs. değil; iTunes’un kullandığı güvenli bağlantı olduğu belirtiliyor. Bağlantı protokolü değiştirilmiş gibi görünüyor; bu da, XP’de kurulu olan iTunes 11'in bile mağazaya bağlanamıyor oluşunun en mantıklı açıklaması.
Microsoft, Windows XP’ye verdiği tüm desteği kaldırdığından, burada adım atması gereken firma büyük ihtimalle Apple olacak. Ancak şimdilik Apple kanadından herhnagi bir güncelleme ya da açıklama gelmiş değil. Hatta böyle bir şeyin gelip gelmeyeceği belli bile değil.