02.03.2008 23:55 | Son Güncelleme:
BESTE ÖNKOL

Sihirli peri kızları Winx’ler Türkiye’den pazarlanacak

Sihirli peri kızları Winx’ler Türkiye’den pazarlanacak

Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de özellikle kız çocuklarının favorisi olan 6 sihirli peri kızının maceralarını konu eden Winx Club çizgi filminin lisanslı ürünleri, Rusya ve Doğu Avrupa pazarına Türkiye’den gidecek. Winx Club’un Türkiye’deki lisanslı ürünler acentesi olan Filma LTD’nin yönetici ortağı Karaca Sarıoğlu konu hakkında şunları söyledi:
“Winx Club İtalya’nın en ünlü animasyon filmleri yaratıcısı Iginio Straffi tarafından doğdu ve 130 ülkede başarılı oldu.
İtalya, firmamıza Doğu Avrupa ve Rusya pazarına lisanslı ürün satışı yapma hakkı verdi. Çanta, Aksesuar ve gözlük başta olmak üzere pek çok ürün bu pazarlara Türkiye’den gidecek. 2 yıllık anlaşma sonucu elde edilecek cironun 20 milyon euro’yu bulacağını tahmin ediyoruz.”

40 milyon euro ciro

Tüm dünyada 600 lisanslı ürüne sahip Winx Club ürünlerinin 1.5 milyon euro ciroya ulaştığını belirten Sarıoğlu, Türkiye’de 150 milyon euro’ya ulaşan lisanlı ürün pazarında Winx Club’ın 40 milyon euro ciro elde ettiğini söyledi.
Piyasa şartlarının agresif hedefler koymalarına engel olduğuna değinen Sarıoğlu, “Winx de bu yıl yüzde 15’lik bir büyüme hedefliyoruz. Ciromuzun 60 milyon euro’ya ulaşmasını bekliyoruz” diye konuştu.
En çok çanta ve kırtasiye ürünlerinin satışının yapıldığını dile getiren Sarıoğlu şunları söyledi:
Ürün yelpazesi çok geniş ancak alım gücü nedeniyle Türkiye’de anneler önce okul ihtiyaçlarını  daha sonra çocukların hafta sonu kullanacağı ürünleri alabiliyor.
Bu yıl içinde ürün yelpazesi genişleyecek. Hızlı tüketim malları, mobilya, takı, mücevher ve saç aksesuarları çocukların yeni gözdesi olacak.”

 

Barbie’yi tahtından etti

50’li yaşlarını geriden bırakan Barbie’yi tahtından eden Winx Club pazar lideri. Onu Barbie ve Princess izliyor. Winx Club, 130 ülkede hayran kitlesine sahip. Erkek çocuklar ise en fazla Spirderman’a ilgi gösteriyor. Daha sonra Batman ve Superman geliyor.
Saroğlu, Winx Club karakterlerinin maceralarını konu alan ‘Kayıp Krallığın Sırrı’ filminin Türkiye’de gösterime girdiği ilk iki günde 63 bin kişi tarafından izlendiğini ve filme 400 bin euro’luk bir tanıtım yapıldığını ifade etti. Sarıoğlu, çizgi filmin başarısını her çocuğun kendini özdeşleştirebileceği bir karakter bulması olarak açıkladı.

 

Erkeklere Huntik

 

Çizgi film karakterlerinin yarattığı pazarda erkeklerin geride kaldığını ifade eden Sarıoğlı “Kız çocukları beğendikleri kahramanların kıyafetlerini giymeye onlar gibi olmaya daha meraklı. Bunun yanında erkekler için mevcut pazar dar. Winx’in yapımcısı Iginio Straffi hedef kitlesi erkek olacak Indiana Jones tadında ‘Huntik’ adlı bir çizgi filmle geliyor. Bu filmde yine sihre sahip kahramanlar üç yüzüğe ulaşmayı hedefleyecek” dedi. Huntik ile pazarın hareketleneceğini belirtn Sarıoğlu, Huntik’in bölümlerinin farklı ülkelerde geçtiğini ve iki bölümünde Kapadokya’nın yer aldığını belirtti.

 

Bu habere ifade bırak
  • 0Mutluyum
  • 0Şaşkınım
  • 0Kararsızım
  • 0Kızgınım
  • 0Üzgünüm
Toplam Oy0
EtiketlerSuperman