Türkiye’de 1998 yılından bu yana ağırlıklı olarak otomotivle bağlantılı yatırımlar yapan ALJ Holding, bu kez de kurumsal ikinci ele yönelik “Otoshops” markasını kurdu. Otoshops ile birlikte Türkiye’de bugüne kadarki yatırımlarının toplamı 300 milyon doları aşan ALJ, bundan sonra da yeni yatırım fırsatları konusunda da istekli olduğu bildirildi.
ALJ Holding Yönetim Kurulu Başkanı ve Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, şirketin 1998 yılından bugüne Türkiye’de 300 milyon doları aşan yatırımları olduğunu hatırlatırken, “Önümüzdeki dönemde de otomotivle ilgili olan ya da olmayan yatırım olanaklarını değerlendireceğiz” diye konuştu. 26 milyon TL sermayeli Otoshops’ın, 65 milyon liranın üzerinde yatırımla faaliyete geçtiğini hatırlatan Bozkurt, ikinci el pazarında kurumsallığın yanı sıra fark yaratacak hizmetler sunacaklarını anlattı.
Otoshops, her marka, model, yaş ve kilometrede ikinci el araç almak veya satmak isteyenlere, tek noktadan hizmet sunmak amacıyla yola çıkmış. Şirket, her marka ve modele 2 yıla kadar garanti uygularken, 7 günde değişim ve nakit alım çözümleri de sunuyor. Otoshops, kredi, devir tescil, garanti ve sigorta gibi işlemleri tek noktada tamamlamayı hedeflerken, ekspertiz hizmeti de veriyor.
Kullanılmış oto satışı ‘sıfır’ları 3’e katlıyor
Türkiye’de kullanılmış otomobil satışları, yıllık 3 milyon adedi buldu. Her ne kadar resmi ve kesin istatistik bulunmasa da, 2010 yılında 2.6 milyon adet olan kullanılmış otomobil satışı, bu yılın ilk 8 ayında 3 milyon adedi aştı. Sıfır otomobil satışlarının rekor kırdığı 2015 yılında ise, ikinci el otomobil satışları yüzde 14 artış göstererek, 4.4 milyon adet civarında gerçekleşti.
Güvenle artacak
İkinci el otomobil satışlarının yaklaşık yarısı, bireysel kullanıcılar tarafından ve büyük ölçüde internet ortamından gerçekleştirilirken, yüzde 45’lik bölümü de galeriler aracılığıyla yapılıyor. Kurumsal 2. el satışlarının oranı ise şimdilik yüzde 5.
ALJ Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ali Haydar Bozkurt, ikinci el pazarının büyüklüğünü vurgularken, “Ancak bu sistem büyük oranda kişiden kişiye satışlarla yürüyor. Geldiğimiz noktada artık bu iş, oto pazarlarında kişiden kişiye yürütülebilecek boyutu aştı. Çünkü insanların zamanı yok ve kişisel yaptığınız işlemlerde güven çok önemli bir unsur” dedi.
Güvenilir kurumların önderlik etmesi halinde, bu alım-satımların bireysel müşterilerin de tercih edeceği bir yere kayabileceğine dikkat çeken Bozkurt, Çok kısa bir sürede bu işi düzgün yapan kurumların, kişiden kişiye satışlarda çok önemli bir rolü olacağına inanıyoruz” ifadesini kullandı.