Çoğu bireyin en azından vereceği 3-4 kilo var. Bazı kilolar yapışmış da gitmiyormuş gibi... Mucize arıyor ama aradığınız mucize bir türlü karşınıza çıkmıyorsa... Bugün başlangıcınız olsun ve fit olmak için aşağıdaki 6 öneriye kulak verin;
 
1. Kahvaltı yapın
Kahvaltı günün en önemli öğünüdür. Metabolizmayı canlandırır, iş/okul başarısını arttırır, gün boyu daha uyanık ve yüksek konsantrasyona sahip olmaya yardımcı olur. Yumurta, beyaz peynir, bol mevsim sebzeleri, yağlı tohum ve tam tahıllarla gün boyu dengeli bir kan şekeri sağlar. Böylelikle gün içerisinde yaşanabilen tatlı krizleri ve açlık ataklarınızın azaldığını fark edeceksiniz.
 
2. Düzenli beslenin
Öğün saatlerinizi düzenleyin. Kahvaltı, öğle ve akşam yemeği saatiniz belirli olsun. Bilin ki o saatte yemek yiyeceksiniz. Bu sinyali alan beyniniz aralarda kaçamak yapmanızın önüne geçecektir.
 
3. Ara öğün alışkanlığı kazanın
Özellikle öğle yemeği ve akşam yemeği arasındaki sürede yapacağınız ara öğün kurtarıcınız olacaktır. Burada minik bir sandviç, sütlü kahvenizin yanında meyve, yulaflı yoğurt, badem ve hurma gibi alternatiflerle yapacağınız bir ikindi ara öğünü akşam yemeğinde kontrollü olmanıza yardımcı olacaktır.
 
4. Düzenli uyuyun
Gün içerisinde salgılanan hormonların dengesi için düzenli uyku oldukça önemli... Uyku ihtiyacı bireyseldir. Öncelikle kaç saat uyuduğunuzda dinç olduğunuzu keşfedin. Ve kendinize uyku saat aralığı belirleyin. Günler arasında düzenli olarak belirlediğiniz bu uyku saat aralığınızda uyuyun.
 
5. Su için
Gün içerisinde 8-12 bardak su için. Biranda bir litre su içmek yerine bardak bardak saatlere bölerek için. Böylece açlık ve susuzluğunuzu karıştırmayacak ve acıkmadan yiyeceklere yönelmeyeceksiniz. Havalarda ısındıkça kaybettiğimiz sıvı miktarı artarken su içerek bu kaybı da dengeleyin. Hatırlatmalı ki en kuvvetli yaşlanma karşıtı sudur, vücudunuzu gençleştirmek için susuz bırakmayın.
 
6. Aktivitenizi arttırın
Daha iyi ve hızlı çalışan bir metabolizma için aktivite şart! Bir durak önceden inip eve yürümek, kısa mesafelerde araba yerine spor ayakkabıları kullanmak, haftasonu yürüyüş ile yorgunluk atmak, öğle aranız müsaitse kısa bir yürüyüşe çıkmak, oturarak çalışıyorsanız her bir saatte 5 dakikanızı hareket ederek geçirmek gibi birçok fiziksel aktivite arttırma yolu var. Siz de işinize yarayanları alıp kullanın. Daha zinde, güçlü ve enerji dolu olduğunuzu hissedeceksiniz. Her gün attığınız adım sayısını takip etmek yürüyüş için sizi motive edecektir. Yağlanmamak için günlük 5.000 adım, fazla yağdan kurtulmak istiyorsanız günlük en az 7.500, tercihen 10.000 adım atın.
 
Sağlıklı günler dilerim
 
Diyetisyen Sevde Kahraman
 
E-Mail : sevde.kh@gmail.com