TBMM üzerine düşeni yaptı, yasayı çıkarttı. Ama uygulamanın nasıl olacağı konusunda hâlâ bir yol haritası yok.
Peki, bu yol haritasını kim hazırlayacak?
Adres belli: Milli Eğitim Bakanlığı.
Ancak onlar da hâlâ işin içinden çıkabilmiş değiller.
Yani herkesin merak ettiği can alıcı soruların cevabını, onlar da henüz bilmiyor...

Ertelenebilir mi?
 4+4+4’ün, gelecek yıl nasıl uygulanacağı konusu tam bir muamma. Hemen her ilden farklı yorumlar geliyor. Ama görünen o ki, bırakın Türkiye genelini, il içi uygulamalar bile farklı olacak. Çünkü bu yönde duyumlar var.
İşte bu yüzden 4+4+4’e yönelik yol haritası, bir an önce açıklanmalıdır.
Önümüzdeki öğretim yılında, 4+4+4 uygulamaya konulacak mı yoksa ertelenecek mi?
Uygulanacaksa, pilot illerde mi uygulanacak? Yoksa tüm il illerde mi?
Eğitim birleşik okullarda mı olacak, yoksa bölünmüş okullarda mı?
Okul öncesi eğitim ve anasınıfı uygulaması, yine her okulda devam edecek mi, kaldırılacak mı?
Norm fazlası ya da eksiği öğretmen politikası ne olacak?
Anadolu liseleri ve kolejlerin orta kısmı açılacak mı?..
Yukarıdakilere benzer daha yüzlerce soru kafaları kurcalıyor ve MEB’den tek satır açıklama yok. İşte merakla cevap aranan bu sorulardan sadece üçü:

Farklı uygulama!
 “Konya’da çalışan bir öğretmenim. 4+4+4’le ilgili belirsizlikler çok fazla. Konya merkeze bağlı ilçelerde bile, söylenen uygulama yöntemleri hakkında, tutarsızlıklar var.
Mesela bir ilçede kademeli geçiş yapılacak derken yine merkezdeki başka bir ilçede komple geçişten bahsediliyor.
Yani uygulamanın ve okullar arası öğrenci değişimlerinin, 1 ve 5. sınıflarda olacağı söyleniyor. Bu konuda bizi aydınlatabilirseniz seviniriz...”

Anadolu liseleri ne olacak?
 “Kızım bu sene 4. sınıfı bitirdi. Özel okulda okuyor. 4+4+4 sistemine geçilmesiyle 4. sınıftan sonra İmam Hatiplerin orta kısmına öğrenci alımı sağlandığı  gibi, anadolu liseleri ve yabancı okullara da öğrenci alması gerekmiyor mu? Bu liseler, yine 8. sınıfın sonunda mı öğrenci alacak? Bu bir eşitsizlik değil mi? Ben de çocuğumun, daha erken yaşlarda bu okullara girebilmesini istiyorum. İmam Hatiplere sağlanan şans bize de sağlanacak mı?..”

Kızım daha çok küçük!
 Kızımın, önümüzdeki yıl, anasınıfına gitmesini istiyorum. Çünkü henüz küçük. İlkokula başlayacak, okuma yazma öğrenecek yaşta değil. Erken kayıt imkânlarından yararlanmak için okul okul dolaştık. Tüm öğretmenler, bu yeni sistemin yanlış olduğunu, 5 yaşındaki çocukların, ilkokula başlamasının uygun olmadığını ve ne yapacaklarını bilmediklerini çok net olarak dile getirdiler. Ama yapacak bir şeylerinin olmadığını söylediler. Hâlâ bu yanlışta ısrar niye?..”

Yol haritası artık açıklansın
 Milli Eğitim Bakanlığı, 4+4+4 konusundaki suskunluğuna artık bir son vermelidir. Henüz önlerini göremiyor olabilirler. Ama en azından öngörülerini paylaşabilirler. O bile öğretmen ve velileri rahatlatacaktır.
Bugün gelinen noktada en kötüsü, hiçbir şeyin bilinmiyor olmasıdır. Kayıtlar başladı ve veliler gibi okullar da hangi konuda, nasıl davranacaklarını bilmiyor.
Bakanlar yeni bir reform hareketi başlattıklarında, gidişatla ilgili bilgileri, maalesef hep en yakınlarındakilerden alıyorlar. Onlar da her defasında, işlerin yolunda gittiğini ve mükemmel geri dönüşler olduğunu söylerler. Dün olduğu gibi, bugün de öyle oluyor. Bu yüzden de, öğretmen ve velilerin haykırışları, Ankara’ya ulaşmıyor...
İşte bu yüzden Bakan Bey’e önerimiz, bakanlık bürokratları, il ve ilçe milli eğitim müdürlerinin yanı sıra öğretmen ve velilerle de kontak kurmasıdır. Bakın o zaman alacağı kararlar çok daha sağlıklı olacaktır...
Yasa artık çıktığı için en azından önümüzdeki birkaç yıl için geri dönüşü zor. Yani bir anlamda olabileceğin en iyisi ile yola devam etmek zorundayız. İtiraz ederek, karşı çıkarak ya da çocuğumuzu sistemin dışına çekerek, bir sonuç almamız mümkün değil. Ve bu işten zararlı çıkan, sadece ve sadece çocuklarımız olur...
Özetin özeti: Eğitimin amacı, sorunlar içinde kaybolan değil,  geleceğe umutla bakan gençler yetiştirmektir. Ve bu konuda herkes, taşın altına elini koymalı, MEB de onlardan gelen sese kulak vermelidir...
 

Etiketler