Abbas Güçlü

Abbas Güçlü

aguclu@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

TÜRSAB Başkanlığı için yeni adaylar çıkıyor.

Böylesi önemli bir göreve talip oldukları için hepsini canı gönülden kutluyoruz.

Zor bir dönemde, zor bir görev kendilerini bekliyor!

Başkan Ulusoy ya da yeni bir isim, eninde sonunda, birisi başkan olacak!

Ama benim asıl merak ettiğim, kimin kazanacağı değil, kimin ne vaat ettiği.

Şu ana kadar, Türk turizmini uçuracak, yeni ve farklı bir proje ortaya koyan yok gibi.

Tıpkı siyasette olduğu gibi tüm çabalar, seçim kazanmak için. Ama asıl önemli olan seçim sonrası!

Haberin Devamı

Yıllar o kadar hızlı akıp gidiyor ki, bir sonraki genel kurul, göz açıp kapayıncaya kadar geliyor.

İşte o zaman, hesap verme zamanı geldiğinde, söylenecek sözler şimdiden düşünülmelidir.

Yoksa kazanmanın keyfi yarım kalır!..

Almanya ile erken bahar

Başbakan Yıldırım ile meslektaşı Merkel’in Berlin buluşması, yeni bir dönemin başlangıcı ve Türkiye ile Almanya arasındaki buzları eritecek gibi.

Alman turistlerin ülkemizi ne kadar sevdiklerini biliyoruz. Nereye gitseler, buradaki ortamı ve tadı bulamıyorlar.

Bu yüzden, siyasetin yumuşaması, ilişkilerin normalleşmesi, en çok da turizm sektörünü ve tatilcileri sevindirecek.

Almanya, Avrupalı turistlerin ülkemizi ziyareti konusunda her zaman lokomotif görevi gördü. Umarız yine öyle olur.

Peki, biz paralı Alman turistleri çekmek ve çok daha önemlisi memnuniyet oranlarını yükseltmek için neler yaptık?

Bu arada, Türkiye’nin Almanya pazarındaki yükselişi sürüyor. Almanya’daki rezervasyonlarda yaşanan büyük sıçrama son olarak pazar lideri TUI tarafından da teyit edildi.

TUI Group’un Hannover’deki genel kurulunda konuşan yönetim kurulu başkanı Fritz Joussen, ‘’Almanya’dan Türkiye’ye yaz sezonu için yapılan rezervasyonlarda geçen yıla oranla şimdiden yüzde 50 artış olduğunu söyleyebilirim” dedi.

Joussen, bunun iki yıl önceki üzücü terör saldırıları sonrasında yakalanan en yüksek seviye olduğunu vurguladı.

TUI’nin 2018 yaz rezervasyonlarında, yüzde 6’lık bir artış olduğunu kaydeden Joussen, yaz satışlarından elde edilen ciroda ise yüzde 8’lik artış yakaladıklarını açıkladı.

Haberin Devamı

Ve umarız bu pastadan en büyük payı, bu yıl biz alırız!..

Yüzde 50 indirim!

Üniversitelerde yüzde 75’e varan indirimi sorgulayan olmadığı gibi otel ve tatil köylerindeki yüzde 50 ve üzeri indirimleri sorgulayan da yok gibi!

Böylesine büyük indirimler, acaba kazıklanıyor muyum diye tatilcilerin kafasını karıştırmaya yetiyor da artıyor.

Özellikle erken rezervasyon konusuna çok dikkat etmek gerekiyor.

Eğer kış ve yaz fiyatları birbirinin aynı ya da çok az farklı olursa, sektör bindiği dalı kesmiş olur ve bir daha hiç kimseyi, erken rezervasyona ikna etmek mümkün olmayabilir!

Peki, bu denetimi kim yapacak?

Bakanlık mı yoksa ilgili kuruluşlar mı?

Sanki onlar kendi dertlerine düşmüş, turizmi düşünen yok gibi!..

Hollanda muamması

Hollanda ile ilişkiler tam düzeldi derken sanki yeni sıkıntılı günler kapıda.

Oysa normalleşme süreci ile birlikte sevindirici ayrıntılar gelmeye başlamıştı.

Hollanda pazarına yönelik çalışan turizmciler ‘Hollandalılar Türkiye’yi özledi’ sloganıyla tanıtımlara başlarken, Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) bu yıl bu pazarda yüzde 20 civarında artış beklendiğini açıkladı.

Haberin Devamı

TÜROB, Hollanda turizm mevcut durumunu ve öngörüleri hazırladığı bir raporla ortaya koydu. Raporda, Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın verilerine göre 2016 yılında ülkemizi ziyaret eden Hollandalı sayısı 906 bin iken, bu yıl yaklaşık yüzde 12’lik düşüşle bu sayı 799 bin kişi olduğu hatırlatıldı. 2017 yıl sonu verilerine göre İstanbul’a gelen Hollandalı turist sayısı ise 253 bin olurken, bir önceki yıla oranla yüzde 2.7 oranında düşüş gözlendi.

Ve şimdi tıpkı Almanya ile yeniden başlayan siyasi uzlaşı süreci için tüm dikkatler Türkiye-Hollanda ilişkilerinde.

Umarız iki ülke arasındaki dostluk köprüsü bir an önce kurulur…

TÜROB raporunda, Hollanda’nın en önemli tur operatörlerinden Corendon’un kısa süre önce gerçekleştirilen Utrecht Turizm Fuarı süresince Türkiye satışlarını öne çıkararak, çıkarmış olduğu yayınında da ‘Türkiye geri döndü’ başlığıyla Hollandalıların son iki yıldır ‘Türkiye’yi, Türkiye denizlerini, her şey dahil sistemini, hizmet kalitesini’ özlediklerini ve 2018’de Türkiye’ye geri döneceklerini vurguladığına dikkat çekildi.

2016’da Hollandalıların 17.9 milyon yurt dışı seyahati gerçekleştirdiği ve toplam 12.6 milyar Euro harcama yaptığı kaydedilen raporda, Hollandalıların tercih ettikleri destinasyonların ise Fransa, Almanya, İspanya, İtalya, Yunanistan ve Türkiye olarak sıralandığına dikkat çekildi.