Müfettişler, Antalya ve denetimsiz denetimi!

Eklenme Tarihi07.12.2018 - 8:15-Güncellenme Tarihi07.12.2018 - 8:15

Antalya, eğitim adına müthiş bir kongreye ev sahipliği yapıyor.

Dün başlayan ve yarın sona erecek 10. Uluslararası Eğitim Denetimi Kongresi’nde çok önemli konu başlıkları ve çok önemli konuşmacılar var.

Gün boyunca, böylesine değerli eğitimcilerimiz var da eğitim niye bu halde sorusunun cevabını aradım. Buldum desem yalan olur.

Tarafsızlığıyla bilinen Tüm Eğitimciler ve Eğitim Müfettişleri Sendikası TEM-SEN’in ev sahipliğinde düzenlenen kongrede, içlerinden biri olan Ziya Hoca’ya ve 2023 Eğitim Vizyonu’na güvenoyu çıktı desek yalan olur...

İşte kongrenin ilk gününden bazı satır başları.

Daha kötüsü olamaz!

- Değişiklik yaparken çok düşünmek gerekir. Yoksa çok sıkıntılar yaşanır.

- Denetim sistemi işlevsiz hale getiriliyor.

- Bilimsel ve tarafsız ilkelerimizden asla vazgeçmeyeceğiz.

- İhtiyaç duyulan okullar değil de, ihtiyaç fazlası okullar açılmasını anlamak mümkün değil.

- Vizyon belgesindeki alt başlıklar üzerinde hâlâ çalışmaya gerek var.

- Bazı öğretmenler okula çok fazla uğramıyor ya da geç gelip erken gidiyor.

- Öğretmenin kendini güvende hissetmesi gerekir.

- Hak etmeyenlerin ödül aldığı, hak edenlerin küstürüldüğü bir ödül sistemi var.

- Öğretmenlerin de hata yapma özgürlüğü olmalı onlar da bir insan.

- Eğitim sistemimiz, siyasal etkilere çok açık.

- MEB, öğretmen yetiştirme konusunda, bir yıl önce, Strateji Belgesi hazırlayıp üniversitelere gönderdi. Aradan bir yıl geçmeden Vizyon Belgesi ile tüm sistemi değiştiriyor. Böyle çelişki olmaz.

- Bakanlığın içinde çok farklı ve çok parçalı güç dengeleri var. Dolayısıyla, uzlaşma sağlayıp, Vizyon Belgesi’ni hayata geçirmek mümkün değil.

- Bazı sendikalar, yönetici kadrolarını ele geçirmiş durumda, Vizyon Belgesi’ne göre yetişmiş kadrolara, görevlerini terk etmeleri mümkün değil.

- Bazı sorulara cevap bulmadan, Vizyon Belgesi hakkında iyimser düşünmek zor.

- Tren aynı, makinist aynı, raylar aynı, hedef aynı, değişen sadece vagonların boyası!

- Böylesine şipşak Vizyon Belgesi hazırlanmaz. 2053 Vizyonu hazırlansa normal ama 2023 çok zor. Hayal görülüyor.

- Eğer bugünkü gibi öğretmen yetiştirilecekse hiç yetiştirilmesin daha iyi.

- Geleceğin çocuklarına göre öğretmen yetiştirmek gerekir.

- Belgede çelişkiler var.

- Kavram ve metinlerin çoğu Amerika’dan çevrilmiş, konulmuş. Çoğu Amerikan söylemi.

- Bilmek değil, yapmak önemli deniliyor. Bu söz 100 yıl önce söylenmişti!

- Nasıl bir öğrenci yetiştirmek istiyoruz? Önce buna karar vermemiz gerekir.

- Türkleşmek, çağdaşlaşmak, geri plana itildi, İslamlaşmak öne çıktı.

- Gelecek, sürekli değişiyor, sanayi devriminde kurulan eğitim yapısı hâlâ değişmiyor.

- Osmanlı’da okutulan kimya ile bugünkü arasında değişen bir şey yok.

- Değerler eğitimi ne oldu?

- 4+4+4 oturmadı değiştirmek gerekir. Zaman geçtikçe çözümü zorlaşıyor.

- Türk eğitim sistemi, karanlıkta resim yapmaya benziyor.

- Vizyon Belgesi için üst kurulun atanması beklenmeliydi. İleride sorunlar yaşanacaktır.

- Veliye dayalı yönetimin, kanıtlanabilirliği ve uygulanabilirliği ile ilgili ayrıntı yok.

- Üstada, eğitimi sormuşlar, daha iyi olacak demiş, heyecanla bu nasıl olacak demişler, bundan daha kötü olamaz demiş!

Yazboz Bakanlığı

- Teftiş sistemi ve Talim Terbiye de değişti, bunlar önemli yanlışlar, bu yanlışlarla hesaplaşılması gerekir.

- Türkiye’yi heyecanlandıran Vizyon Belgesi’nin yasayla, yönetmelikle sağlamlaştırılması gerekir, yoksa kalıcı olamaz.

- Bütçeden en büyük pay eğitime ayrılıyor ama hiç kimse memnun değil!

- Eğitimde yapılacaklarla ilgili değil de yapılmayacaklarla ilgili bir liste hazırlanması gerekir!

- MEB’in gücü ve yetkisi sınırlanmalıdır, yoksa çok daha büyük hatalar yapmaya devam eder.

- Ders saatlerinin artırılması yanlıştı, şimdi azaltılacak.

- Eğitimde çok konuşmak iyi değildir, eğitim mütevazı bir alandır. Fazla konuşulursa fazla beklenti ve hayal kırıklığı yaratır.

- Roma niye yıkıldı diye sormuşlar, “Çok konuşuyorlardı ondan” denilmiş. Bu kadar çok konuşulması iyi değil.

- Güçler ayrımı olsa ne olur ki, yukarısı, aşağısı hep aynı!

- Öğretmenler gibi, eğitimin tüm paydaşlarının güçlendirilmesi gerekir...

Özetin özeti: Eğitimde doğruları biliyoruz ama hayata geçiremiyoruz!..