Öğrencilerin can güvenliği ve FATİH?

Eklenme Tarihi12.10.2018 - 23:32-Güncellenme Tarihi12.10.2018 - 23:32

Demir kapı altında kalan, yangında boğulan öğrencilerin acısı dinmeden, Ardahan’dan bir öğrencimizin daha, devrilen dolap altında kalarak yaşamını yitirdiği haberi geldi!

Bu kadar ihmal, yeter artık!

Okullar hapishane mi ki demir kapılar takıyoruz?

Hem depreme hem de oyun çocuklarına karşı dolaplar neden sabitlenmez?

Her iki durum için de yönetmelikler dolapların sabitlenmesini emrediyor!

Peki, bunu kim dinliyor, kim kontrol ediyor, kim takipçisi oluyor?

Yatılı bölge okullarından üniversiteye kadar yurtlar neden sık sık denetlenmez?

Bu kaçıncı facia, bu kaçıncı ölüm?

Ve bu vurdumduymazlık daha nereye kadar devam edecek?

Hani çocuklarımız başımızın tacıydı?

Her facia sonrasında dile getirilenler yoksa yalan mı?

Onları böyle mi koruyacağız, böyle mi geleceğe hazırlayacağız?

Ardahan’daki kazayla ilgili olarak, yetkililer, “Çocuklar oyun oynuyormuş” değerlendirmesi yapıp, suçun kendilerinde değil, aslında öğrencilerde olduğuna vurgu yapmışlar.

Yuh demekten başka içimden bir şey gelmiyor.

Çocuktur, tabii ki oyun oynayacaklar!

Daha da vahi mi, oyun oynayacakları başka alan mı yoktu, o dolapları sabitleyecek 4 tane çivileri mi?..

FATİH Projesi

MEB, bilime ve teknolojiye kapalı bir kurum değil ama mehter takımı gibi bir ileri, iki geri gidiyor.

FATİH Projesi dünyanın en öncü projelerinden biriydi ama bir türlü oturtamadık. Çünkü sahipsiz kaldı.

2-3 Kasım’da, Ankara’da 4’üncüsü düzenlenecek olan Uluslararası FATİH Projesi Eğitim Teknolojileri Zirvesi umarız yeni bir dirilişe sahne olur!

Zirvede, kodlama ve kod eğitimi, geleceğin teknolojik sınıfları, oyun tabanlı öğrenme ve oyunlaştırma, eğitimde mobil öğrenme, e-içerik geliştirme, üç boyutlu teknolojiler, eğitimde bilinçli ve güvenli internet kullanımı, eğitimde etkin etkileşimli tahta kullanımı, eğitimde engelsiz bilişim, STEM, eğitimde ölçme ve değerlendirme, robotik eğitimi, teknoloji destekli öğretmen mesleki gelişimi, uzaktan eğitim, nesnelerin interneti, öğrenci merkezli eğitimde teknoloji destekli başarılı uygulamalar, göç ve acil durumlarda eğitim, eğitim teknolojileri ve uygulamaları, dil öğretiminde teknoloji kullanımı, yapay zekâ, bilişim etiği ile eğitim ve sosyal medya konuları yer alacak.

Kaçırmayın deriz...

Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü’nce düzenlenecek zirve, öğretmen, akademisyen, öğrenci, eğitim teknoloğu ve teknoloji sağlayıcılarının fikir ve tecrübelerini bildiriler ve atölye çalışmalarıyla paylaşmaları amacıyla 2-3 Kasım’da ATO Congresium’da yapılacak.

Zirvede, 40 oturum, 64 atölye çalışması, 5 panel ve 20 çağrılı konuşma yapılacak, 30 eğitim ve teknoloji firması stant açacak.

Ücretsiz ve herkesin katılımına açık olan zirveye dinleyici katılımı için kayıtlar 1 Kasım’a kadar alınacak.

Peki, bu zirveyi neden bu kadar önemsiyorum?

Çünkü FATİH Projesi’ne çok emek ve çok fazla para harcadık. Daha da önemlisi, Bilişim Çağı’nı pas geçemeyiz. Çünkü hemen sonrasında Yapay Zekâ Çağı geliyor ki Bilişim Çağı’nı kaçırırsak, onu da kaçırırız!..

Özetin özeti: Öğretmen, öğrenci, eğitim ve geleceğimizin sahipsiz olmadığını cümle âleme bir kez daha gösterme zamanı geldi de geçiyor...