Yılbaşında evdeyiz

Yılbaşında pek çoğumuz evdeyiz. Üstelik 4 günlük tatile rağmen!
Peki neden? Sorun ekonomik mi yoksa psikolojik mi?
Her ikisi de söz konusu.
Parası olan ve seyahati sevenler bile bu yılbaşında en güzeli ev diyor?
Keyifleri yok.
Eminim ki, pek çoğu, gece 12’yi görmeden yatağında olacak.
Televizyonlar bile, tek kanallı TRT döneminin çok gerisinde.
2019, sanki istenmeyen misafir, istenmeyen turist gibi.
Umarız, sevgisi, hoşgörüsü, huzuru ve bereketiyle hepimizi şaşırtır...

Yılbaşında evdeyiz

Doluluk oranı arttı ama!..

Sayılarla övünmeye bayılıyoruz ama madalyonun bir de öteki yüzü var.
Turist sayısı 50 milyona dayandı diye neredeyse zil takıp oynayacağız.
Peki, dünya ortalamalarının neresindeyiz?
Doluluklar arttı ama gelirde henüz Avrupa ortalamasını yakalayamadık.
Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB), Kasım 2018 otel doluluklarının yüzde 1.5 artarak yüzde 63.7’ye, Ocak-Kasım 2018 döneminde yüzde 10.3 artarak yüzde 66.7’ye yükseldiğini açıkladı.
TÜROB Başkanı Timur Bayındır, doluluk oranlarında Avrupa ortalamasına yaklaştığımızı, ancak fiyat artışına rağmen odabaşı gelirlerde henüz ortalamanın neredeyse yarısında olduğumuza dikkat çekti. Yani yapacak daha çok iş var.

Yılbaşında evdeyiz

Kış turizmi?

Turizm çeşitliliğini artırmadan, turizmi 12 aya yaymadan, paralı turist getirip, onlara daha çok para harcatmadan ve en önemlisi de turizmin bizim için hayati önem taşıyan sektörlerin başında geldiğine, millet olarak inanmadan, bu konuda sürdürülebilir bir başarıya imza atamayız.
Kış turizminde, eskiye göre daha iyiyiz. Palandöken’in 20 yıl önceki haliyle, şu anda gelinen nokta arasında müthiş bir değişim söz konusu ama çok daha fazlasına ve çok daha profesyoneline ihtiyacımız var.
Kayak merkezlerimizin sayısı arttıkça, kayak yapanlarımızın sayısı da artacaktır. Ve bugün olunması gereken noktanın çok gerisindeyiz...
Turizmde, elbette her şey mubah değil ama yerel takıntılarımızı da turistlere dayatamayız. Bu dünyanın her yerinde böyle.
Sanki paralı turist çekememe ve gelen turistlere daha çok para harcatma konusundaki sıkıntılarımız biraz da bu yüzden!..

50 milyon da hayaldi!

“50 milyon turist, 50 milyar dolar” olan 2023 turizm hedefini, “70 milyon turist, 70 milyar dolar” olarak revize etmişiz.
Görünen o ki 100 milyon turist, 100 milyon dolar hedefi, Ankara’yı ürkütmüş.
Oysa TÜRSAB, bu konuda daha cesur. Keşke onlara, daha çok cesaret ve destek verilse.
100 milyon turist, bugünden yarına elbette hemen gerçekleşmez ama büyük düşünülürse arkası gelir.
Bir milyonuncu turist geldiğinde Milliyet’e manşet yapmıştık.
O zaman da 40, 50 milyon turist hayaldi ama Özal’ın bu konudaki vizyonuyla bugün, bu noktalara gelindi.
Yeter ki bu konuya odaklanılsın ve gereği yerine getirilsin!..