YÖK’ün yeni sınav sistemi görünen o ki dershaneciler dışında hiç kimseyi sevindirmedi!

Sanki biraz aceleye getirilmiş ve üzerinde düşünülmesi gereken daha pek çok ayrıntı var.

İşte bu yüzden yamalı bohçaya dönüşmeden, gelecek yıla ertelenip, üzerinde daha detaylı çalışılırsa, sanki çok daha iyi olacak.

Yoksa uzun ömürlü olması mümkün değil!

Peki, bu ayrıntılar neler?

Bunları biz söylediğimizde, “Hep eleştiriyorsun” gözüyle bakılıyor ama iki gündür adeta mesaj bombardımanına tutulduk ve iyi olmuş diyen neredeyse yok gibi. Twitter’da yaptığımız ankette de açık ara memnuniyetsizlik söz konusu!

Soru sayısı az!

İşte gelen mesajlardan bazı satır başları:

Bu sistemin en büyük handikabı, soru sayısının çok az olmasıdır. YÖK, bu düzenlemeyle az soru sorarak öğrencileri zorlamak istemiyoruz mesajı vermek istese de öğrencinin bilmediği bir yerden birkaç soru çıkması, o kişiyi o anda bitirir.

12. sınıf öğrencisiyim, sınava hazırlanıyorum. Sınav sisteminin değişme süreci bizi olumsuz etkilediği gibi, gelen sistem de olumsuz etkileyecek gibi gözüküyor.

Tarih, felsefe gibi derslerden soru sorulmayacaksa, boşuna mı okutulacak bu dersler? Öğrenci sınav odaklı düşünüyor. Daha ilk günden itibaren öğrenci bizi dinlemiyor, sınavda çıkmayacaksa niye dinleyelim sizi, işimize yaramayacaksa niçin zaman ayıralım diyor.

Hukuk, uluslararası ilişkiler gibi bölümler için tarih bilgisi gerekmeyecekmiş, böyle mi gelecek inşa edilecek?

9, 10, 11 ve 12. sınıflarda alanına bağlı olarak fen ve sosyal dersler dışarıda kaldı. Fizik, kimya, biyolojide soru sayısı 130’dan 40’a düştü. Bu sistemle mi eğitim sistemi düzelecek ve daha yetkin bireyler yetişecek?

Barajı geçebileceğine inanıp, YKS’ye giren öğrenci, puanlar açıklanana kadar bunu bilemeyecek; bölüm ve üniversite araştıracak; boşuna hayal kurup, üniversite gezecek; bölüm ve il kararı vermeye çalışacak. Sonra karar verdiği gün seçme hakkının olmadığını öğrenecek!

Milyonlarca adayı, aileyi ve toplumun geleceğini ilgilendiren üniversiteye giriş sisteminde yapılacak değişikliklerin eğitimin ilgili paydaşlarıyla görüş alışverişi yapılmadan, konunun hassas ve sıkıntılı noktaları tecrübeler ışığında değerlendirilmeden, demokratik teamüller yerine getirilmeden YÖK tarafından açıklanması bir eksikliktir.

YGS ve LYS’ye göre yeni sınavın fiilen tek aşamaya indirilmiş olması ve toplam soru sayının azaltılması, ölçme ve değerlendirme ilkeleri çerçevesinde değerlendirildiğinde, sınavın geçerliğini azaltmıştır.

İki sınavın aynı gün yapılması ve ilk aşama sınavın sonuçları açıklanmadan ikinci aşama sınava girilmesi, aşamalı sınav mantığına aykırıdır.

Geçen yıl sınavda 40 bin, 240 bin, 250 bin gibi tıp, mühendislik ve eğitim fakültesi barajları vardı. Sınav sistemi değişti ancak bu sıralama barajları nasıl devam edecek?

Yapılan değişiklik herhangi bir bilimsel araştırmaya dayanmamakta.

Sınav sistemi ve adını değiştirmek hobi haline getirilmiş, bu da çocuklarda sınav fobisi yaratmakta.

Özetin özeti: Bu tartışma daha çoookkk su kaldırır...