ÇİN'DE TÜRKİYE RÜZGÂRI ESTİ

EXPO 2019 Pekin kapsamında düzenlenen Türk Milli Günü, renkli görüntülerle açıldı. Ticaret Bakanı Pekcan, “Türkiye pavyonunu 10 milyon kişi ziyaret edecek” dedi.

Çin’de dün tam anlamıyla Türkiye rüzgârı esti. 100’ün üstünde ülkenin katıldığı EXPO 2019 Pekin’de Türk pavyonu büyük ziyaretçi çekti.

Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan’ın davetlisi olarak EXPO 2019 Pekin’e katıldık.

Dün EXPO’da Türk Milli Günü düzenlendi.

Pekin EXPO’ya şu ana kadar 2.5 milyon kişi ziyaretçi olarak gelmiş.

Türkiye Pavyonu ise büyük ilgi gördü. 1 milyon kişi ziyaret etmiş. Bu sayının EXPO sonuna kadar 10 milyonu bulması hedefleniyor.

“Çin, almak için uzak değilse, satmak için de uzak değil”. Bu söz Ticaret Bakanı Pekcan’a ait.

Türkiye Çinli turistleri çekebilmek için büyük önem vermiş EXPO’ya.

Has bahçe tasarımı

Türkiye Pavyonu, Osmanlı bahçe kültürünün en güzel örneklerinden has bahçelerden ilham alınarak tasarlanmış.

Türkiye Milli Günü etkinlikleri, “Geleceği Yeşil ile Kucakla” temasıyla başlatıldı.

2 bin 400 metrekarelik alanda EXPO’nun en büyük pavyonlarından biri durumunda Türkiye’ninki.

Ayrıca dün “Anadolu’nun Nadir Endemikleri” temasıyla Mücevher defilesi düzenlendi. Defile de büyük ilgi gördü.

Ayrıca horon, Neyzen Burcu Karadağ ile semazen, ebru/çömlek ve kum sanatları gösterilerinin yanı sıra Türk ürünleri temalı resepsiyonlar da verildi.

ÇİNDE TÜRKİYE RÜZGÂRI ESTİ

Büyük katkı

Ticaret Bakanı Pekcan ile EXPO’yu birlikte dolaştık ve sohbet ettik.

Pekcan EXPO’nun Çin’e yönelik pazara giriş faaliyetlerine büyük katkı sağlayacağını söyledi.

Pekcan, “Bundan sonraki yıllarda bizim için ‘Çin’den ne alabilirim’ yerine ‘Çin’e ne satabilirim’ dönemi başladı. EXPO alanı aynı zamanda Çinli müşterilerle doğrudan diyalog kurabileceğiniz bir fırsat sunuyor. Çin, almak için uzak değilse, satmak için de uzak değil. Ticaret Bakanlığı olarak iş dünyasına her türlü desteği vermeye ve açabileceğimiz her kapıyı sonuna kadar zorlamaya hazırız” dedi.

EXPO’lara katılımı oldukça önemsediklerini vurgulayan Pekcan, bakanlık olarak bu organizasyonları ülkenin tanıtımının yanı sıra Türkiye markasının ve Türk ürünlerinin tanıtımı için önemli bir fırsat olarak gördüklerini dile getirdi.

88’incisi düzenlenecek İzmir Enternasyonal Fuarı’na Çin’in partner ülke olarak katılacağını belirten Pekcan, “Çeşitli iş etkinlikleri ve iş forumları düzenleyeceğiz. Bu konuda dün Çin Ticaret Bakanı ile de teyitleştik. İnşallah geniş katılımlı toplantılar düzenlemeyi, hem ihracatı hem de karşılıklı ticaret hacmini ve yatırımları artırıcı yönde çalışmalar yapmayı planlıyoruz” dedi.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan da önceki gün Çin’deydi.

İkili ilişkilerin artırılmasına yönelik Çin yönetimiyle görüşmeler yapıldı.

İki ülke arasındaki uçuşları artırmak için de fikir birliği olmuş. Önümüzdeki günlerde Çin Pazarı daha çok artacak gibi gözüküyor...

ÇİNDE TÜRKİYE RÜZGÂRI ESTİ

7 bölge 7 iklim

“7 bölge 7 iklim” koreografisi çerçevesinde Galata Kulesi, Harran Evi, Serender, Bodrum Evleri, Peri Bacaları, Düğmeli evler ve Harput evlerinin sembolik örnekleri ziyaretçilerin beğenisine sunuldu.

Bu yapıların içine girenler o yörenin özelliklerini ve tanıtımı buldu.

Her ayrı yerde misafirleri farklı bir çiçek kokusu da karşıladı.

Bodrum evlerine girenlerin karşılarında Bodrum’un su altını da gördü. Galata Kulesi’ne girenler ise gerçek Galata Kulesi’nden çekilmiş İstanbul manzarasını uçan martılarla birlikte izledi.

Gezenlere Türk yemekleri ve içecekleri de ikram edildi.

Bunlar arasında Kahramanmaraş dondurmasından lokma tatlısına, kısırdan sarmaya kadar birçok yemek verildi.

En çok ilgi görenler ise Türk tatlıları oldu. Türk lokumları da beğeni topladı.

Pavyonun ana ögesi Osmanlı padişahı Sultan Abdülaziz’in Av Köşkü’nden esinlenilerek tasarlanan Bahçehane oldu.