Çilekle Yağlarınızı Yakın

9 Temmuz 2019

Ey çilek! Sen nelere kadirsin! Kocaman ve parlak kırmızı rengine, bulunduğu ortamı hemen etkisi altına alan kokusuna ve tadına kim dayanabilir ki? Evet, çilekten söz ediyorum. "Meyvelerin kraliçesi" olarak adlandırılan çilek, bu tanımı sonuna kadar hak ediyor. Madem öyle doğanın bize sunduğu bu armağandan, bir yandan metabolizma hızlandırıp bir yandan da sağlığımıza destek olmak için neden faydalanmayalım ki?

Gelin bugün çileğin başrolde olduğu birkaç tane metabolizma hızlandıran içecek tarifi vereyim size. Üstelik bu içecekler, sadece metabolizma hızlandırmakla kalmayacak aynı zamanda vücudunuz için gereken vitamin ve mineralleri almanızı da sağlayacak.

Ama tarifleri anlatmaya geçmeden önce yazımın başında da belirttiğim gibi "çileğin nelere kadir olduğunu" yani bu güzel meyvenin sağlık faydalarını şöyle bir hatırlatmak isterim.

Eğer amacınız vücudunuzda biriken yağları yakmaksa, çilek bu konudaki en iyi yardımcılardan biri. Çünkü antosiyanin içerir. Peki nedir bu antosiyanin? Kırmızı ve mor renkli meyve ve sebzelerde bulunur ve vücutta depolanmış yağların yakımına yardımcı olur.

Çileğin kilo verme ve kilo koruma konusundaki bir başka yardımı da kan şekerini dengede tutma konusundaki etkisi. Lifli yapısı sayesinde tüketildiğinde tokluk hissi sağlar.

Sindirim sisteminin düzenli çalışmasına yardımcı olur ve kabızlığı önler.

Çileğin içerdiği antosiyanin, sadece yağ yakımında değil aynı zamanda kötü kolesterolün düşürülmesinde de etkili.

Çilek aynı zamanda flavonoid de içerir ki bu da kalp hastalıkları riskinin azaltılmasına yardımcı olur.

Yazının devamı...

Zayıflamaya Yardımcı Meyveler

4 Temmuz 2019

Şimdi tam da zamanı. Artık yaz geldi, sofralar taze sebze ve meyvelerle daha da renklenecek. Üstelik yaz boyunca yüzmek, bisiklete binmek, uzun yürüyüşler yapmak gibi fiziksel aktiviteler için çok daha fazla zaman bulacağız. Elbette fazla kilolardan kurtulmak için de. Yaz mevsimi bize bu konuda geniş seçenekler sunuyor.

Gelin bugün yaz aylarında fazla kilolarından kurtulup hafiflemek isteyenlere yardımcı olacak meyvelerden söz edelim. Bu meyveleri nasıl tüketmek gerektiği üzerinde duralım.

Su deposu karpuz: Yaz aylarının en lezzetli meyvelerinden biri karpuz. Öncelikle kelimenin tam anlamıyla bir su deposu karpuz. Yani sıcak günlerde bedeninizin ihtiyaç duyduğu suyu sağlamak için önemli bir kaynak. Tüketildiğinde tokluk hissi de yaratır.

Ama dikkat! Karpuz aynı zamanda şeker de içerir. Bu yüzden yaz mevsiminin bu güzel meyvesinden yararlanırken miktarı konusunda abartıya kaçmayın. Gün boyu, bir ince yarım ay dilimi karpuz tüketebilirsiniz. Fazlası, içerdiği şeker nedeniyle yarar sağlamaz.

Armut tokluk hissi sağlar: Armut da elmanın hemen ardından sıklıkla tüketilebilecek bir meyve. Bol C vitamini içerir; ayrıca kötü kolesterolü düşürmeye yardımcı olur. Armut tükettiğinizde kendinizi uzun süre tok hissedersiniz. Ayrıca armut, lif deposudur. Bu özelliğiyle de sindirim sisteminizin etkili çalışmasına yardımcı olur.

Peki bir günde ne kadar armut tüketmek doğrudur? Bence bir tane büyük boy armut bir gün için idealdir. Bu konuda da fazlaya kaçmamakta fayda var.

Metabolizma hızlandıran yaban mersini: Gözlemlerime göre ülkemizde çok yaygınlıkla tüketilmeyen yaban mersini çok özel bir meyve. En önemli özelliği etkili bir antioksidan olması. Düzenli tüketildiğinde insülin direnci, yüksek tansiyon ve kötü kolesterole karşı bir kalkan işlevi de görür.

Ama yaban mersininin kilo verme konusunda en önemli etkisi metabolizmayı hızlandırması. Hatta şöyle söyleyeyim, yaban mersini metabolizmayı hızlandırmakla kalmaz, koşturur!

Yazının devamı...

Kilo Verdiren Ara Öğün

2 Temmuz 2019

Danışanlarıma hep önerdiğim, kendim de formumu korumak için uyguladığım bir yöntemdir, ana öğünler kadar ara öğünlere de özen göstermek. Özellikle kilo vermek ya da kilo korumak isteyenler için önemli bir ayrıntı bu.

Sağlıklı ara öğün seçenekleri bir yandan, kan şekerini dengede tutup açlık krizlerini önler. Diğer yandan da metabolizmayı hızlandırıp yağ yakmaya yardımcı olur. Elbette burada önemli olan hangi besinlerin tüketilmesi gerektiğini bilmek.

Hem kilo vermek hem de kilo korumak isteyenlerin tercih edebileceği sağlıklı ara öğün seçenekleri listesi hazırladım. Bence bir göz atın. İçlerinden biri mutlaka sizin için...

Yulaf ezmesi: Hem hazırlanması kolay hem de son derece sağlıklı. Öncelikle yulaf, kompleks karbonhidratlar açısından zengin. Kilo vermek isteyenler için önemi ise kan şekeri dengesini korumaya yardımcı olması. İçerdiği lif de cabası.

Bir de küçük kullanım önerisi: Yulaf ezmesine birkaç tane çilek, yaban mersini ya da ahududu gibi şeker oranı yüksek olmayan meyveler de ekleyerek bir sonraki ana öğüne kadar tokluk hissi sağlayabilirsiniz.

Çiğ badem: Danışanlarıma da sıklıkla önerdiğim bir ara öğün seçeneği çiğ badem. Ama dikkat! Tuzsuz olması koşuluyla. Badem, sağlıklı yağlar açısından da protein açısından da son derece zengin. Bu konuda önemli olan ayrıntı bademi ne miktarda tüketeceğiniz.

Faydalı olduğunu düşünerek avuç avuç çiğ badem yemenizi önermiyorum elbette. Bir gün içinde sadece bir avuç badem yeterli.

Hurma:

Yazının devamı...

Doğru Uyuyun, Hızlı Kilo Verin

1 Temmuz 2019

Kilo verme yolculuğuna yeni başladığınız sırada hep gün içinde yapılması gerekenlere odaklanırsınız. Hangi besinleri tüketeceğiniz, ara öğünlerde ne yerseniz sağlıklı kilo vereceğiniz ve egzersiz düzeni gibi. Ama unutmayın, kilo vermek sadece gündüz saatleriyle sınırlı bir süreç değil. En az onun kadar önemli bir başka zaman dilimi daha var: Gece saatleri.

Çünkü gece saatleri için geliştireceğiniz sağlıklı alışkanlıkların da kilo verme sürecine katkısı çok büyük. Gelin bir bakalım, geceleri atacağınız hangi adımlar, sizi kilo verme sürecinde daha ileriye taşır.

Önce iyi bir uyku: Aslına bakılırsa bu, çok hoş ve çok da basit bir adım. Geceleri düzenli yatın, yani yatağa gidiş için belli bir saatiniz olsun ve yeteri kadar uyuyun. Kaliteli bir uyku, kilo verme sürecinde çok büyük anlam ifade eder. Çünkü eğer, geceleri yeteri kadar uykunuzu alamazsanız, vücudunuz yorgun düşer ve etkin bir biçimde yağ yakamaz.

Ekranın karşısında ömür tüketmeyin: Kaliteli bir uyku için dikkat edilmesi gereken en önemli ayrıntı, "ekranlardan" uzak durmak. Hem de her türlüsünden. TV ekranından diz üstü bilgisayara, akıllı telefonlara kadar. Bu tür aletleri yatak odanızdan kesinlikle uzak tutun.

Hafif yoga egzersizleri: Vücudunuzun sağlıklı bir biçimde yağ yakmasına, kilo vermesine yardımcı olacak kaliteli uykuya geçiş için bir başka önemli adım da yoga... Geceleri yatağa gitmeden önce yapacağınız hafif yoga egzersizleri, hem bedeninizi hem ruhunuzu dinginleştirir ve sizi iyi bir uykuya hazırlar. Ek olarak geceleri yapacağınız hafif yoga egzersizleri metabolizmanızı hızlandırıp gece boyunca yağ yakmanıza da yardımcı olur.

Serin bir odada mışıl mışıl uyuyun: Gece uykunuzun kilo vermenize katkısı olmasını istiyorsanız, yatak odanızın ısısını çok fazla yükseltmeyin. Bunun yerine serin bir odada uyumak daha fazla yağ yakmanıza yardımcı olur.

BERSU EKİNCİBütünsel Beslenme Danışmanıhttps://bersuekinci.com/https://www.instagram.com/bersuekinci/https://www.facebook.com/BersuEkinciileYenileKendini/

Yazının devamı...

Karın Düzleştiren Yaz Detoksu

30 Mayıs 2019

Yaz aylarında giyinip aynaya baktığınızda sizi en çok ne rahatsız ediyor? Çok iyi anlıyorum, şiş görünen karnınız! Fazla kilo sorununuz olmasa bile bazen karnınızın şişkinliği dikkat çekici boyutlara ulaşabilir. Ama bence bunu dert etmeyin. Çünkü özellikle yaz aylarında bazı yiyeceklerin özellikle de su içmenin yardımıyla detoks yapıp sizi rahatsız eden görüntüden kurtulmak mümkün.

Detoks dediğim için hemen aklınıza öyle bulunması zor, uzak ülkelerde yetişen meyveler ve sebzeler gelmesin. Hemen her markette, manavda ya da pazarda kolayca bulabileceğiniz hatta her an mutfağınızda olan yiyecekleri kullanarak hem vücudunuzu toksinlerden temizler hem de ödem attırabilirsiniz.

O zaman hemen anlatmaya başlayalım hangi besinlerle yazlık detoks yapabileceğinizi.

Salatalık: Yaz aylarında sadece karın şişkinliğini değil vücudunuzun diğer bölgelerinde toplanan ödemi atmanıza da yardımcı olan muhteşem bir besin salatalık. Öncelikle salatalığın yüzde 95'i sudan oluşuyor.

Yani bir anlamda sıcak yaz günlerinde vücudunuz için gerekli olan suyu da alacaksınız. Salatalığın içerdiği vitamin, mineral ve elektrolitler de cabası! Eğer amacınız toksinlerden arınıp bir yandan da kilo kontrolü sağlamaksa salatalık bunun için de bulunmaz bir nimet. Çünkü uzun süre tokluk hissi de sağlıyor.

Tüketim önerisi: Salatalığı söğüş olarak tüketebilirsiniz elbette. Ya da dilimlediğiniz salatalıkları içine kattığınız suyu tüketebilirsiniz. Böylece hem ödemden hem de vücudunuzda biriken toksinlerden kurtulursunuz.

Limon: Sıcak yaz günleri için çok iyi bir serinlik ve ferahlık kaynağı olan limon, iyi bir ödem attırıcı. Ayrıca iltihaplanmayı da önlüyor. Birkaç dilim limonlu su içmek hem vücudunuzu toksinlerden temizleyecek hem de içerdiği lif sayesinde tokluk hissi verip kilonuzu korumaya ya da fazla kilolarınızdan kurtulmaya yardımcı olacak.

Tüketim önerisi:

Yazının devamı...