Çağdaş Ertuna

Çağdaş Ertuna

cagdas.ertuna@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Kadınlar görüntü bakımından giderek daha çok birbirine benziyor. Botoks ve dolgu nedeniyle...
Bir de üstüne, mankenler kadar zayıf ve fit olunması gerekiyor baskısı var. Boşuna moda tasarımcısı Diane von Furstenberg “Yaşlanmak sizin kontrolünüzde değil ama yaşlanmayla nasıl baş ettiğiniz sizin elinizde” demiyor.
Her kadın bu durumdayken, Hollywood yıldızlarının işi daha da zor. Ne yapacaklarını şaşırmakta haklılar...
Bkz. Renee Zellweger nasıl tanınmayacak hale geldi.
Bkz. Kim Kardashian’ın günlerdir konuşulan Paper dergisine verdiği poposunun üzerinde şampanyalı fotoğrafları... Boşuna Jennifer Aniston dalga geçmiyor, “Hiç değilse benimki gerçekti” diye, Mart 1996’da Rolling Stone dergisine verdiği çıplak kapak pozu için.
Bir gece önceki Amerikan Müzik Ödülleri’ne baktığımızda da görüyoruz; sahneye çıkan bütün kadın şarkıcılar Gwen Stefani’ye benzemiş. Taylor Swift’i ise rahatlıkla Karlie Kloss ile karıştırabilirsiniz. O kadar benzemişler birbirlerine.

MÜKEMMELLİK DEVRİ BİTİYOR
Peki ama bütün bunlara rağmen nasıl oluyor da Barbie böyle bir değişimden geçiyor? “Nasıl bir değişim?” diye soranlara, hemen anlatayım...
Gerçek olamayacak kadar mükemmel bir güzelliğe ve vücut ölçülerine sahip olan Barbie’nin yerine şimdi Lammily diye bir yeni bebek çıkıyor piyasaya.
Artık çocukların iPadler’den kafalarını kaldırmadığı bir dönemde hangi çocuk bebekle oynar bilemiyorum .
Belki de sırf bu yüzden sıradan güzellikte ve ölçülerde bir bebek tasarlanmış.
Artık her şey o kadar photoshop mükemmeliğinde ki, sıradanlık çocukların ilgisini çeker diye düşünülüyor!
Lammily’nin asıl şaşırtan özelliği; yanında birçok yapıştırma ile gelmesi. Peki bu yapıştırmaların üstünde ne var dersiniz?
Tamam, dövme vs gibi süsler de var ama beni asıl şaşırtan; sivilce, selülit, çatlak gibi yapıştırmaların da olması.
Lammily’nin yaratıcısı Nickolay Lamm bir açıklama yapmış: “Popstar Demi Lavato’nun ‘Barbie’nin de selüliti olmalı’ tweet’inden ilham aldık” diye.
Ocak 2105’te piyasaya çıkacak olan Lammily’nin satış fiyatı 25 dolar olacakmış. Bakalım Lammily bu çağın çocuklarına hitap edebilecek mi? Hiç sanmıyorum ama yine de iyi niyetli bir girişim. Özellikle de kadınları kendi kendilerinden beklentilerini azaltmaya teşvik etmesi bakımından.

Haberin Devamı

KADIN KIYAFETi GiYMEK YETMİYOR

Haberin Devamı

Farkındalık yaratmak önemli bir mesele. Artık farkındalık yaratmak uğruna, biraz dikkat çekebilmek için her şey yapılıyor. Özellikle de ucunda yararlı bir amaç varsa?
İlyas Salman, kadın erkek eşitliğine ve gerçek hayattaki eşitsizliğine dikkat çekmek için Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele Günü’nde bir yürüyüşe katılmış. Vücudunun yarısında yarım pantolon ve ceket, erkek ayakkabısı, diğer yarısında ise etek, sarı saçlı peruk, kadın ayakkabısı kostümüyle...
Amaç, tek bedende kadın ve erkeği yansıtmak ve dikkat çekmek.
Evet, dikkatimizi çektiği doğru ama artık erkeklerin kadın kıyafetleri giyerek kadın konularında dikkat çekmeye çalışması ne kadar etkili oluyor; işte o tartışılır.
Böyle giyinerek, böyle pozlar vererek hiçbir sorun çözülmüyor.
Böyle gereksiz prodüksiyonlara vakit harcanacağına, daha yararlı şeyler yapılamaz mı?