BİR DEVRİN SONU

BİR DEVRİN SONU

Victoria’s Secret defilelerini bir zamanlar milyonlar izliyordu.

Kendi yarattıkları ideal güzelliği, ideal vücut ölçülerini gözümüze sokan, milyonlarca dolarlık pırlantalarla süslü, gösterişli iç çamaşırlarıyla Victoria’s Secret meleklerine dönüşebileceğimizi vaat eden defileler markanın en önemli pazarlama araçlarından biriydi.

Ta ki sosyal medyanın yükselişi ve güzellik ölçüsünün tek tipe indirgenemeyeceği kabul edilene kadar.

Artık Victoria’s Secret gibi markaların dayattığı güzellik anlayışı da, pazarlama taktiği de işe yaramıyor.

Geçen yıl Gigi Hadid, Kendall Jenner ve Leomie Anderson gibi popüler modellerin podyuma çıktığı defile şimdiye kadarki en düşük izlenme oranına sahip.

Sadece 3,3 milyon kişi izlemiş.

Daha önceki defileleri 10 milyon kişinin izlediği düşünülürse, büyük bir düşüş.

Bu durumda markanın artık defileyi yayınlayacak bir TV kanalı bulması da düşük ihtimal.

Zaten geçen defile ile ilgili çıkan haberlerde şovun ya da meleklerin güzelliği ya da iç çamaşır tasarımları değil söz edilen, aksine defilenin kadınları tamamen birer obje gibi görmesi.

Modellerin arasında farklı etnik grupları ya da farklı vücut ölçüleri olmaması da acımasızca eleştirilmiş.

İşte bu nedenle Victoria’s Secret 20 yıldır televizyonda yayınladığı defilelerini artık televizyonda yayınlamama kararı aldığını açıkladı geçen hafta.

CEO Les Wexner, “Modada sürekli değişim gerekli” diyerek global dijital çağda farklı platformlara yönelik, farklı etkinlikler yapacaklarını duyurdu, hiçbir detay vermeden.

Tabii bu kararda markanın pazarlamasının başındaki Edward Razek’in daha önce verdiği bir röportajda büyük beden ya da yaşça büyük modelleri ya da trans modelleri defilelerinde göremeye-ceğimizi çünkü bu defilenin 42 dakikalık bir fantezi olduğunu söyleyerek eleştiri oklarına hedef olmasının da etkisi vardır mutlaka.

BİR DEVRİN SONUHarry ve Meghan örneği

Aslında bu kararın arkasındaki nedeni anlamak için Meghan Markle ve Prens Harry’nin geçen yıl tam da bugünlerdeki düğününe ve oğulları Archie’yle, Kraliçe Elizabeth ve eşi Prens Philip ve Meghan Markle’ın annesi Doria Ragland ile olan pozlarına da bakmak yeterli.

Çağın gereklerine göre tüm kuralları esnetmek gerektiğini bir kez daha kanıtladılar.

BİR DEVRİN SONUArtık ırklar, dinler, azınlıklar nedeniyle gereksiz yargılanmak yok.

Devir, azınlıkların, farklı din, dil, ırk ve görüşlerin yüceltildiği ve herkesin birbirine saygı duyduğu bir devir.

Kadınların yaşı ya da daha önce evlenip boşanmış olması artık eskisi gibi bir önem taşımıyor.

Kadınlar da pekâlâ kendilerinden yaşça küçük erkekleri tercih edebiliyor.

Hatta kraliyet düğününde bile kiliseye artık babalarının kollarında değil, kendi başlarına da yürüyerek girebiliyorlar.

Çocuğunu tek başına yetiştirmiş bağımsız ruhlu bir anne, kendi evinden uzak başka bir ülkede kraliyet ailesine karşı kendi ailesini tek başına temsil edebiliyor ve duruşu, gururu ve asaletiyle düğünün en çok beğenilen ve övgü alan kişisi oluyor.

Bekâr anneler artık daha çok saygı görüyor.

Sadelik giderek daha da ön plana çıkıyor.

Kraliyet düğününde bile ne gösterişli bir gelinlik, ne gösterişli takılar var artık.

Ne kadar sade, o kadar iyi.

İşte sırf bu örnekler bile bir markanın güncel kalabilmesi için ilk anlaması gerekenlerin başında geliyor.