Çağdaş Ertuna

Çağdaş Ertuna

cagdas.ertuna@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Art Comes First, Andy Warhol’un Fabrika’sının günümüz versiyonunu yarattı. İkili, Çalık Denim ile hazırladığı koleksiyonun müjdesini ise Amsterdam’daki Ever Evolving Talks’ta verdi

MODERN GEZGİNLER İÇİN YENİ BİR GELENEK

Son zamanlarda en beğendiğim uluslararası marka iş birliklerine baktığımda hep karşıma Art Comes First çıkıyor. Art Comes First, Afrika kökenli, biri Londra’da biri Paris’te yaşayan ikili, Shaka Maidoh ve Sam Lambert’in şirketi. Hem kendi erkek giyim markaları var, hem marka danışmanlığı, hem DJ’lik yapıyorlar, hem de etkinlikler düzenliyorlar.

Haberin Devamı

“Modern gezginler için yeni bir gelenek yaratmak hedefimiz” diye tanıtıyorlar kendilerini. Onları sosyal medyada takip ederken Amsterdam’da katılacakları Ever Evolving Talks’u görüyorum, konu başlıklarını da okuyunca gitmeliyim mutlaka diyorum. Ve işte o sırada gözüme çarpıyor, ‘by Çalık Denim’.

Yine Art Comes First’ün Instagram hikayelerinde daha önce Türkiye’de Çalık Denim fabrikasında geçirdikleri günler geliyor aklıma ve doğrusu şaşırıyorum ve seviniyorum bir Türk markasının onları çoktan keşfetmiş olmasına…

Art Comes First’ün hedefi Andy Warhol’un Fabrika’sı gibi farklı disiplinlerden yaratıcı kişileri bir araya getirerek iş birlikleri yapmak ve moda tasarımın gelişimine katkıda bulunmak. Modanın, hak ettiği değere sahip olamamasına ve kötüye kullanılmasına karşı duruyorlar. Onlara göre moda sadece ticari bir şey değil. Onu farklı kültürler, müzik ve sanat gibi birçok şey oluşturuyor. Bu nedenle kendi bünyelerinde tasarımcılar, fotoğrafçılar, sanat yönetmenleri, müzisyenler, öğretmenler, asiler ve şifacılar gibi farklı iş alanlarından kreatif kişiler yer alıyor.

Tam bir denim koleksiyonu

Art Comes First Türkiye’yi yakından tanıyor, deri üretimleri için de sık sık İzmir’e geliyorlar. Türkiye’deki deri ve denim üretiminin üstüne olmadığını düşünüyorlar. Art Comes First ve Çalık Denim’i bir araya getiren şey ise her iki şirketin de modayı ele alış yaklaşımı. İş birliği yerine ortaklık demeyi tercih ediyorlar. İlk ürünleri, 3-4 Kasım’da Kaliforniya’da gerçekleştirilecek ComplexCon’da görücüye çıkacak. “Pop kültürü, müzik, sanat, yemek, stil, spor, inovasyon, aktivizm ve eğitimi bir araya getiren bir festival olan ComplexCon’da sergilenecek Çalık Denim-ACF ortak koleksiyonu, punk, isyan ve dışa vurumu içeriyor” diye özetliyorlar.

Haberin Devamı

Art Comes First koleksiyonlarında denim yer alsa da ilk kez tam bir denim koleksiyonunu Çalık Denim ile hazırlıyorlar. İtiraf etmeliyim, Çalık Denim hakkında bilgim sınırlıydı, teknolojilerinin önde olduğunu biliyordum, ama Amsterdam’da Ever Evolving Talks’u izledikten sonra görüşüm de gelişti.

İlk defa bir Türk markası yurt dışında bu çapta bir organizasyon yapıyor ve ilk defa körler sağırlar birbirini ağırlamadan tanıtım yapılıyor. O da markayı göze sokmadan, cool bir şekilde. Tabii bunda Çalık Denim’in genel müdürü Hamit Yenici, pazarlama müdürü Pınar Demirel ve pazarlama sorumlusu Selen Ergül etkili.

‘Fashion Futures Ever Evolving Talks by Çalık Denim’ bundan sonra her yıl Amsterdam’ın ünlü denim fuarı Kingpins Show zamanında gerçekleşecek. Bu, Türkiye’nin denim üretimi alanında ne kadar önde ve vizyon sahibi olduğunu kanıtlamak için büyük bir fırsat. Değerini bilmek lazım.