Dilara Koçak

Dilara Koçak

bilgi@mezurasaglik.com.tr

Tüm Yazıları

Televizyon ve televizyon reklamları, çok uzun yıllardır hayatımızın içinde. Reklamların yeme davranışlarını etkilediği konusunda pek çok araştırma var. Son zamanlarda okuduğum yeni bir çalışmayı sizlerle paylaşmak istedim.

Ocak ayında yayınlanan bu çalışmaya göre, ticari amaçlı televizyon reklamları gençleri yoğun etkiliyor. Cancer Report by UK’nın raporu, günde üç saatten fazla TV izleyen gençlerin ekstra kalori alma ihtimalinin daha yüksek olduğunu gösteriyor.

Rapor diyor ki: Sağlıksız, yüksek kalorili yiyecekler içeren TV reklamlarına maruz kalan gençlerin diğerlerine oranla cips, bisküvi ve gazlı içecekler gibi 500’den fazla atıştırmalığı yeme eğilimi daha yüksek.

Haberin Devamı

Enerji içecekleri ve yüksek şeker içeren sıvılar, cipsler, TV izleyen gençlerin satın alması en muhtemel besinler arasında.

İngiltere’de 11-19 yaş arası

3 bin 488 genç üzerinde yapılan bir ankette, TV izleme alışkanlıkları ve diyet hakkında sorular soruldu. Anketin sonuçlarına göre; gençler TV reklamları olmadan televizyon izlediklerinde, izleme süresi ve atıştırmalık tüketme arasında bir bağlantı bulunamadı. Yine bu rapor, ticari reklamların gençleri daha fazla sağlıksız besinleri yemeye teşvik ettiğine işaret ediyor.

İlginç olan saptamalardan biri de şu, TV izlerken reklamlara maruz kaldığını söyleyen gençlerin gazlı içecekleri içme olasılığı iki kat artıyor (yüzde 139). Hazır yemek yeme olasılıkları da reklamlara maruz kalmayan gençlerden çok daha yüksek (yüzde 65).

Televizyon reklamlarının gençleri, çocukları ve hatta bizleri bile etkilediği bir gerçek. Bilinçsiz besin seçimi, obez olma riskinin yanı sıra kronik hastalıklara yakalanma ihtimalini de artırabiliyor. Çocukluk döneminde obez olan bireylerin yetişkinlikte de obez olma ihtimali neredeyse 4-5 kat daha fazla.

Çocuklarımıza sağlıklı seçenekleri göstermek ve onları korumak elimizde. Şeker içeren besinleri, sağlıklı olanlarıyla yer değiştirebilmeyi küçük yaşlarda alışkanlık haline getirebilmek önemli. Amerikan Kalp Birliği’nin 2016 raporuna göre, 2-18 yaş arasındakk grubun günlük altı tatlı kaşığından (25 gram) daha az şeker tüketmesi gerekiyor.

Haberin Devamı

TV reklamları ve beslenme ilişkisi

Harekete teşvik edin

Son yıllarda ekran bağımlısı çocukların artması, ilerleyen dönemlerde çok büyük bir halk sağlığı sorununa dönüşebilir. Çocuklarınızı ekranla mümkün olduğunca geç tanıştırın. Daha çok kitap okumaya ve hareket etmeye teşvik edin. Ekran karşısında geçirdiği zamanın günde iki saati geçmemesine özen gösterin.


Avokadolu puding

Avokado puding, tatlı yemeyi seven çocuklar için besleyici bir tariftir. Sadece çocuğunuz değil, eminim siz de severek tüketeceksiniz.

TV reklamları ve beslenme ilişkisi

Malzemeler:

- 1 avokado
- 1 çorba kaşığı kakao
- 2-3 adet hurma
- Yarım muz
- 1 çay bardağı kaynar su
- Hindistan cevizi


Hazırlanışı: 1 çay bardağı kaynar suda bekleyen hurmaların kabuklarını soyun. Avokado ve muzla birlikte mikserden geçirin. Daha sonra üzerine kakao ekleyip, karıştırın. Hindistan ceviziyle süsleyip, servis edin.