Dilek Gappi

Dilek Gappi

dilek.gappi@dogangazetecilik.com.tr

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

Aslında karşı karşıya gelmez diyeceğim iki isim yaklaşık iki ay önce, Hatay semtinin kaldırımlarında tartışmalı sözcüklerle buluştu.
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu ile Hatay’da kaldırım taşlarını döşeyen İZKA AŞ’nin Yönetim Kurulu Başkanı Azat Yeşil’den söz ediyorum.
Başkan Kocaoğlu’nun Hatay İnönü Caddesi’nin 6 kilometre gidiş 6 kilometre geliş olmak üzere toplam 12 kilometre olan kaldırım işini, 16 milyon TL’ye üstlenen tanınmış firmalardan İZKA ile ilgili söyledikleri, kent gündemini belirleyen konulardan olmuştu.
“Sözün bittiği noktadayız” diyen Başkan Kocaoğlu, İZKA ‘yı eleştirerek, “Belediyenin yaptığı ihaleye giriyor ve alıyor. İzmir’in hatırı sayılır, önde gelen müteahhitlerden birisi. Herkese saygı duyduğum gibi mesleğine de saygı duyuyorum.
Ama bordürleri ve taşları üst üste, yan yana koyup düzgün bir işçilik gösterip kaldırım yapamadı, yapamıyor. Bu ne biçim yaman çelişkidir, bende anlamış değilim. İzmir’deki bir büyük firmanın bir kaldırım yapamaması ile karşı karşıyayız. “ diye sert konuşmuştu.
İzmir’de yaklaşık 20 yıldır önemli projelere imza atan İZKA İnşaat’ın sahibi Azat Yeşil ise “Gecikmenin sorumlusu biz değil, altyapı malzemelerini göndermeyen belediye” diye kısa bir açıklama yapmıştı.
Ancak bu olayın Yeşil’i üzdüğü her halinden belliydi. “Daha süremiz varken neden bu açıklamalara maruz kaldık anlamıyorum. İnönü Caddesi’nin altyapı çalışmaları çok kötüydü. TEDAŞ’I, İZSU’yu ayrı ayrı bekledik” diyordu.
Bugüne kadar Karşıyaka Metrosu’ndan, Basmane Meydanı’na kadar birçok büyük çaplı işi yapan İZKA’nın, Hatay’ın kaldırımlarına takılması mimar ve şehir plancısı üstelik yüksek lisansını kaldırımlar üzerine yapmış Azat Yeşil’i de üzdü.
Hatay söz konusu olunca belki de sinirlerin gerilmesi normaldi ama burada gerekli olan tek şey çalışmaların uzamaması. Ve yaşadıkları azapa dönüşen Hataylıların rahat etmesi. Bu sonucu da Azat Yeşil önceki gün arayarak söyledi. Hatay’ın kaldırımlarını teslim süresinden 10 gün önce, yani 30 Mart 2012 yerine 20 Mart’ta bitirecekler.
Bu konuda tüm önlemleri aldıklarını, alanı sorunsuz bir şekilde teslim edeceklerini söyledi Yeşil...
Altı yıldır, ‘çile çeken’ Hataylıların hiç değilse kaldırım sıkıntısı uzamayacak.
Hatay esnafının hepsi en azından “sabır plaketi” almayı hak etti. Umarım Hatay Metrosu da açıklandığı gibi kısa zamanda biter ve sabır süreci tümüyle keyife dönüşür.


Aziz Başkan’ın yerli granit ısrarı yeni bir fırsat yarattı

Azat Yeşil konuşmamızda önemli bir konuya değindi. Kaldırımlar için Türkiye’de ilk kez yerli granit kullandıklarını anlatan Yeşil, bu şartı da Başkan Kocaoğlu’nun koyduğunu söyledi. İlk başta bu şartın başlarına ne gibi zorluklar açacağını tam fark edemediklerini söyleyen Yeşil, Bergamalı üreticilerin üretim gücünün sınırlı olmasıyla onlara yeni makinalar almak zorunda kaldıklarını anlattı. Makina gelince, hammaddede sıkıntısı yaşanmadığı gibi döşedikleri yerli granitin kalitesinden de memnunlar. Bugüne kadar kamu kurumları yeterli yerli granit yok diyerek hep Çin’den ithalat yapıyordu. Türkiye’yi ithal granit cenneti haline getirdik. Yerli üreticilerin gücünü artırınca Çin’in fiyatlarına yakın, makul ölçülerde, granit üretmek mümkün olabiliyor. Üstelik kendi işletmeleriniz güçleniyor.
Azat Yeşil de çektikleri sıkıntılara rağmen, benimle aynı fikirde; iyi ki Kocaoğlu yerli granit diye ısrar etmiş.