Üç yılda 240 mağaza açmaya kilitlendi

ONLARI aslında ilk gıyaplarında tanıdım. Yani eski ortaklarından duydum. Alfemo’nun sahiplerinden Ramazan Davulcuoğlu 2003 yılında bir sohbetimizde bünyelerinde Alfemo ve Konfor markalarının olduğu ortaklarından yeni ayrıldıklarını, kendilerinin Alfemo’yu aldığını ortaklarının ise Konfor’la yatak üretiminde büyümeyi tercih ettiklerini söylemişti.
İlk başta ‘Alfemo’yu birlikte kurmuşlardı, hatta Alfemo’daki ‘fe’, Çetmen’in Yönetim Kurulu Başkanı Feyzullah Bey’den geliyordu, ayrılırken mobilya üretimini neden karşı tarafa bıraktılar’ diye aklımdan geçmişti. O günden sonra da Konfor’un yatak üretiminde hızla büyümesi “Demek ki bir bildikleri varmış’ dedirtti.
Hem bir bildikleri hem de iyi azimleri varmış.
Çünkü ortaklıktan ayrılmadan bir süre önce büyük bir yangın geçirdiler, bugün ana üretim yaptıkları fabrika yandı, ardından 2001 krizini yaşadılar ve ortaklarından ayrıldılar ama hedef küçültmeden yollarına devam ettiler.
İzmirliler’in Çetmen Mobilya ile yakın tanıdğı Çetmen’ler, yatak üretimiyle birlikte mobilyada da gaz kesmeden yola devam ettiler.
Konfor ve Çizgi markalarıyla mobilya üretimini gerçekleştirdiler.
Şimdi ise Konfor ID markası altında gaza sonuna kadar basmaya hazırlanıyorlar.
Mobilyada gaza son hızla basmak, “B ve B üzeri segmente üretim yapmak” anlamına geliyor. Bu da özel tasarımlarla yepyeni bir konsepti yaşama geçirmek demek. Öyle böyle değil, art arda üç yılda 240 mağaza açılmasını planlıyorlar.
Ömer Çetmen ağabeyi Feyzullah Çetmen’le global krizin de bitmesinin ardından kolları sıvadıklarını anlatıyor.

“Kriz öncesine döndük”
* Konfor ID için düğmeye bastığınıza göre krizin bittiğinden eminsiniz...
Bana göre kriz bitti, 2010’da ayak izleri de bitti. Yeni bir gelecek bekleme zamanı geldi.

* Global kriz öncesi satış rakamlarına ulaştınız mı?
Kriz öncesi rakamları aştık. O yüzden şimdi Türkiye’nin geleceğinden umutluyum.

* Siz zaten konfor ve çizgi markalarıyla mobilya üretimi yapıyordunuz. Konfor ID’nin farkı ne olacak ?
Yatak ve panel mobilya üretimimiz orta segmente hitap ediyordu. Ayrı konsept mağazalarımız yoktu, ürünlerimizi yaygın satış kanallarıyla üreticiye ulaştırıyorduk. Bu alanda biz gelebileceğimiz önemli noktaya ulaştık. Ayrıca bu segmentte, ülkede bir grubun çok önemli ağırlığı olunca, rekabet ağırlaşıyor. Bu arada bir üst segmentte boşluk fark ettik.

* Neydi bu boşluk?
Bir araştırmaya göre, Türkiye’de sosyo ekonomik statü grubu değişti. Alışkanlıklar eskisinden farklı hale geldi. Eskiden bir aile için öncelik tasarruftayken şimdi iyi yaşamak hedefi ön plana geçti. Artık eğitimli aileler, televizyonun da arabanın da mobilyanın da iyisi kendilerinde olsun istiyorlar. Ayrıca biz üst segmenti fiyat olarak değerlendirmiyoruz. Kupon beğeniye hitap eden, özel tasarımları fabrikasyon üretimle ve en iyi kaliteyle gerçekleştireceğiz. Konfor ID mağazalarını özel ve radikal olarak ayırıyoruz. İçinde çizgi marka mobilyalar da olmayacak. Tamamen ayrıştıracağız.

Konfor ID geliyor
* Yeni rakipleriniz kimler olacak?
İsim vermek nasıl olur bilmiyorum ama Lazzoni ayarında diyebiliriz.

* Düğmeye ne zaman basıyor sunuz?
Hemen, Mart ayıyla birlikte. Üç yıl içerisinde 90 adet bin metrekarenin üzerinde 90 mağaza, 150 adet de yaklaşık 100 metrekarelik alanlardan oluşan uyku uzmanı mağazaları açılacak. İzmir, Ankara, İstanbul, Eskişehir, Çanakkale, Bursa’da olmak üzere ilk etapta 15 mağaza açılmasını planlıyoruz.

* Yangınlar, krizler derken birçok aşama geçtiniz, şimdi bu kadar iddialı bir oluşum sizi düşündürmüyor mu ?
Düşündürmez mi. Özellikle kendimizle başbaşa kaldığımızda her yeni ve büyük kararın tedirginliğini de duyuyorum ama korkuyla alınacak yol yok.
Hem ivmeyi kazandık, duramayız. Jet, kafayı kaldırdı artık.

* Siz ekonominin geleceğinden hayli iyimsersiniz demek ki...

Türkiye’nin popülaritesi artıyor. Bu ülkenin içerisinde büyük bir dinamizm taşıdığına inanıyorum.
Zaten devlet politikaları girişimciye gölge etmesin, sanayiciyi rahat bıraksın yeterli.

Petrol fiyatı süngeri zorladı
Konfor olarak atılım yaparlarken, önemli hedeflerinden birini ihracatta yoğunlaşmak olarak belirlemişler ama Ömer Çetmen, “Biz gözümünü özellikle Ortadoğu’ya diktik, burası karıştı” diyor. Yine de çanta kolda, Ortadoğu’dan vazgeçmemeye çalışıyorlar. Önümüzdeki hafta Mısır’a gidecekler. Bu arada Genel Müdür Yardımcısı Nuri Gedik birkaç hafta önce Libya’ya gittiklerinde, Libya lideri Kaddafi’nin adından bile bahsedemediklerini anlatıyor. Bir kafeteryada otururken, ‘Kaddafi’ deyince yanındakiler “Aman adını anma biz de yasak, sen vatandaş de biz anlarız” diye uyarmışlar. Petrol fiyatındaki artış özellikle sünger yönüyle onları düşündürürken, Ömer Çetmen, “Dayanabildiğimiz kadar dayanmaya, artışı tüketiciye yansıtmamaya çalışacağız” diyor.

“Martta 150 kişi alacağız”
İzmir’de iki ayrı fabrikada üretim yapan Konfor ayda 180 bin metrekare panel, 17 bin 500 yatak, 15 bin kanape, 2 bin 500 koltuk takımı ve 7 bin baza üretiyor. Şimdi yatırımları artırarak, Konfor ID ile kapasiteyi yükseltiyorlar.
Bu arada bünyelerindeki Çetmen mağazalarının sayısı 21’e çıkacak. 2007 yılında başladıkları Pancar prefabrik sanayi tesislerinin yapımı ise tam krizin ortasına denk gelince pek istedikleri gibi gitmemiş. Ömer Çetmen’in burada 160 yapı yaptıklarını, bugüne kadar 35 firmanın faaliyete başladığını anlatması, ülkede üretimin, henüz tüketim kadar hızlı artmadığını gösteriyor.