Ofis çalışanlarının karşılaştığı fiziksel sorunlar ve çözüm önerileri

7 Eylül 2011

Gelişen teknoloji ile birlikte, işlerin bilgisayarlar yardımıyla uzaktan halledilebilmesi, çalışanların fiziksel iş yükünü azaltarak büyük bir kolaylık sağladı. O kadar ki, artık ofis denilen küçücük bir odadan dünyanın dört bir yanına ulaşabiliyoruz. Ancak, çalışanlar için bu durum buz dağının sadece görünen tarafıdır. Çünkü sürekli masa başında çalışmak, kişinin hareketinin azalması demektir ki, hareketsizlik vücudumuzun başına gelebilecek en kötü durumlardan birisidir. Hele bir de yanlış oturma, düzgün olmayan vücut duruşu da buna eklenirse birçok sağlık sorunu ile karşı karşıya kalabiliriz.


Peki, ofis çalışanları en çok hangi sağlık sorunları ile karşılaşmaktadırlar? Yapılan bir araştırmada meslek hastalıklarının yüzde 35'inin kas iskelet sistemi kaynaklı olduğu saptanmış. Boyun ve bel ağrıları ise ilk sırada geliyor. Önlem alınmaması durumlarında, basit kas ağrısı sendromları fıtığa ilerleyebilmektedir. Bunların dışında özellikle el ve kollardaki tendon hasarları ve sinir sıkışmaları da sık görülmektedir.


Yoğun kent yaşamını bir kenara bırakıp, hayatını küçük bir sahil kasabasında sürdürmeyi hayal etmeyen var mıdır acaba? Umarım bir gün gerçekleşir, ancak o gün geldiğinde sağlıklı olmak da en az bu hayalin gerçekleşmesi kadar önemli olmalı. İşte bu yüzden tüm masa başı çalışanları için derlediğim aşağıdaki önerileri uygulamanızı tavsiye ederim.


Öncelikle oturma pozisyonunuzu mutlaka düzeltmeniz gerekir. Uzun süre sabit kalmayın, pozisyonunuzu sürekli değiştirin. Mümkün olduğunca dik oturun. Bel sorunlarını azaltmak için koltuğunuzun arkasına bel desteği koyun. Destek olmadan uzun süre oturmak bel ağrısını arttırır. Masanın altında, yerde ya da koltuğunuzun altında ayaklarınızı koyabileceğiniz 20-30 cm'lik bir yükselti sağlayın. Bu, bele binen yükü azaltır.

Yazının devamı...