Tatil önerileri

 Beslenmenizde ve yaşam tarzınızda yapacağınız değişikliklerle bayram tatilini bir sağlık reformuna dönüştürmeye ne dersiniz?

Bayram tatili, hayatınıza uzaktan bakmak ve sağlığınızı olumsuz etkileyen, enerjinizi çalan seçimleri gözden geçirmek için bir vesile olabilir. İş, güç derken devamlı bir koşturmaca içinde geçen günlerde yaptığınız yanlışları düzeltmek, büyük resme bakmak için harika bir fırsat! Hepinize güzelliklerle, mutluluk ve şifayla dolu bir bayram diliyorum.

Tatil önerileri

SİSTEMİ SIFIRLAYIN

İlk ve en önemli adım bayram ikramlarını geri çevirmek! Tatil boyunca şekerden, tatlıdan, börekten, çörekten uzak durarak sistemi sıfırlayın. Sistemi sıfırlamak derken ne kast ediyoruz önce ona bir bakalım.

Vücudun kullanabileceği iki enerji kaynağı vardır: Şeker ve yağ. Şekerden alınan enerjinin gelip geçiciliği ve sistemi nasıl olumsuz etkilediğini artık biliyorsunuz. Maalesef kötü beslenme modelimiz yüzünden vücudumuz bir adaptasyon geliştirdi: Enerji için kolaya, yani kan şekerini anında yükselten yiyeceklere yöneliyor. Fazla kiloları olan birini düşünün, mantıken açlığa daha dayanıklı olması gerekmez mi? Çünkü yakacak daha fazla yağ deposu vardır. Ama kan şekerini bir anda yükseltecek ekmek, börek, tatlı gibi kaynaklar varken vücut neden yağ yakmakla uğraşsın, enerjisini yağdan alsın? Bu adaptasyonu kırmak öyle zor değil. Kötü karbonhidratlar gidecek, yerine sağlıklı karbonhidratlar, protein ve sağlıklı yağlar gelecek. Yani ekmek yerine sebze yiyecek, zeytinyağı ve kaliteli protein kaynaklarından aldığınız hayvansal yağları artıracaksınız.

Vücut, kısa sürede mesajı alacak ve kan şekerini hemen yükselten bir yiyeceğin gelmeyeceğini anlayarak ikinci seçeneğe yani yağa yönelecektir. Beslenme modelinizdeki bu şifalı adımı atmak için doğru gün bugün!

STRES NOTUNUZU DÜŞÜRÜN

Gündelik hayatınızdaki stres faktörünü azaltmak adına neler yapabileceğinizi gözden geçirmek için stresten uzak bir tatil kadar iyi bir zaman var mı? Stres bağışıklık sistemini çökertir ve birçok hastalığa zemin hazırlar. Kendinizi devamlı hâlsiz, bitkin hissediyorsanız sorumlunun kronik stres olması büyük ihtimal. Tüm sistemi olumsuz etkileyen bir faktörün enerjinizden çalması sürpriz değil. İşimizi, gücümüzü bırakıp, bizi birer stres topuna çeviren şehir yaşamından kaçamayacağımıza göre stres kontrolünde etkili stratejiler geliştirmek son derece önemli. Bayram boyunca beslenmenizde, yaşam tarzınızda yapacağınız bazı değişiklikleri hayatınızın geneline uyarlayarak stres kontrolünde önemli bir avantaj sağlayabilirsiniz.

1.Hareket edin: Denize girip yüzdüğünüzde kendinizi çok daha dingin ve huzurlu hissediyorsunuz değil mi? Bunun nedeni sadece yoğun iş temponuzdan uzaklaşmış olmanız değil. Egzersiz, mutluluk hormonları olarak bilinen endorfin ve serotonin salgılanmasını sağlar. Bu etkinin tatil sonrasında da devam etmesi için daha çok yürümek, daha hareketli bir yaşam sürmek için bir karar alın.

2. Sardalya bolluğundan faydalanın: Ağustos ayı sardalyanın en bol olduğu, bu balığın en yağlı, en lezzetli olduğu zamandır. Stres kontrolünde tam bir nimet olan Omega-3 yağ asitlerince en zengin kaynakların başında yağlı balıklar geliyor. Balık tüketiminizi artırmakla yetinmeyin ve düzenli olarak Omega-3 takviyesi kullanmaya başlayın.

3.Yeşil yapraklı sebzeler tüketin: Bol miktarda folik asit içeren koyu yeşil yapraklı sebzeler dopamin ve serotonin gibi kendinizi iyi hissetmenizi sağlayan hormonların yapımına yardımcı olur.

4. Anti-stres etkili C vitaminini unutmayın: Bir limonun suyu, maden suyu ve bir tutam kaya tuzu ve bol buz… Bu harika yaz içeceğinin stres-savar etkisi C vitamini zengini limondan geliyor. C vitamini kandaki stres hormonu (kortizol) değerini düşürmek konusunda çok maharetlidir.

5. Magnezyum olmadan olmaz: Kabak çekirdeği, ay çekirdeği, susam gibi magnezyum zengini besinler tüketin. Magnezyum, ruh halinizi olumlu etkileyen, stresle baş etmenizi sağlayan birçok hormonun yapıtaşıdır.

6.Doğal destek ginseng: Sakinleştirici özelliği ile tanınan bu bitkiden stres kontrolü için faydalanmak isteyenlere önerim, günde 400 mg. ginseng ekstresi kullanmaları.

GÜNEŞ YANIĞINA KARŞI

D vitamini sağlıklı bir yaşam için elzemdir. Rezervinizi doldurmak için günde 20 dakikalık bir güneş banyosu yeterli. Doz aşımında güneş yanığının acısını hafifletmekte en etkili ilaçlar yine doğadan geliyor.

Bal: Doğanın mucizelerinden biri olan bal güneş yanığına karşı birebirdir. Tabii gerçek bal olması koşuluyla!

Sirke: Pamuklu bir bezi suyla seyreltilmiş ev sirkesine batırıp yanıkların üstüne kompres yapın. Sirkenin antienflamatuar etkisi içindeki probiyotiklerden geliyor.

Aloe vera: Bu cilt dostu bitkinin güneş yanığı tedavisindeki etkisi kanıtlanmıştır. İçine kimyasallar eklenmemiş yüzde yüz doğal aloe vera jellerini tercih edin.

Salatalık: Cildinizi yatıştırmak, acıyı hafifletmek için salatalık dilimlerinden faydalanabilirsiniz.

Patates: Patatesin içindeki nişasta bazlı bileşenlerin cildi yatıştırıcı etkisi vardır. Çiğ patatesi dilimleyerek acıyan yerlerinize hafifçe sürebilirsiniz. Patatesi rendeleyip cilde sürmek de iyi bir fikir.

Yoğurt: Annelerimizin, büyükannelerimizin güneş yanığı ilacı yoğurt gerçekten de işe yarıyor. İçindeki laktik asitle ciltteki kızarıklığı alan, yangıyı hafifleten yoğurdu kalın bir tabaka halinde acıyan yerlere sürün. 10 dakika bekledikten sonra ılık suyla bir duş alın.