Sağlıklı tatlı tavsiyeler

Ramazan Bayramı’nda çoğumuz aşırı şeker tüketiminden oluruz. Ama yine tatlısız yapamayız. Sosyal medya hesaplarında da sürekli sağlıklı tarifler paylaşan genç şeflerimizden Zeynep Ağaoğulları ve Revna Çakır ham şeker içermeyen en lezzetli tariflerini bizlerle paylaştı

Ev yapımı cezerye: İki orta boy havuç (270gr), 15 adet hurma (175gr), 1 tatlı kaşığı tarçın ve 1 su bardağı cevizi (80gr) mutfak robotunda püre haline gelene kadar karıştırın. 1 su bardağı bütün haldeki çiğ fındık veya hafif ufalanmış cevizleri spatula ile karıştırarak ekleyin. Pişirme kağıdı serilmiş kek kalıbına koyun. Önceden ısıtılmış 180C fırında yaklaşık 30-35 dakika pişirin. Soğuduktan sonra fıstık ezmesiyle servis edebilirsiniz.

Fıstık sarma: Hamur için 110 gr tam buğday unu, 20 gr oda sıcaklığında tereyağı ve 60 ml suyu yoğurun ve çok ince bir şekilde merdane yardımı ile açın. İçi için tuzsuz antep fıstığını rondoda çekin. Sonrasında 1 tatlı kaşığı bal ve 2-3 yemek kaşığı sıcak suyu ekleyin ve homojen olana kadar çekmeye devam edin. Açtığınız ince uzun hamura antep fıstığı karşımını ince bir tabaka olarak sürün ve kendinize yakın taraftan başlayarak ileri doğru sıkı bir rulo yapın. Rulodan bıçak yardımıyla 1 parmak kalınlığında parçalar kesin ve pişirme kağıdı serili fırın tepsisine yerleştirin. Önceden ısıtılmış 180C fırında hafif kızarana kadar yaklaşık 15-17dakika pişirin.

Sağlıklı tatlı tavsiyeler

Fındıklı soğuk bar: 3 su bardağı fındığı rondoda iyice çekip fındık ezmesi hazırlayın. Alt taban için 100 gr fındık ezmesi, 1 yemek kaşığı kakao, 1 yemek kaşığı hurma suyu/pekmez veya balı karıştırın. Üst katman için geriye kalan fındık ezmesini 2 yemek kaşığı hurma suyu ve bir çimdik kaya tuzu ile karıştırın. Silikon bir kaba önce çikolatalı alt tabanı yayın. Üzerine üst katman harcını ekleyin ve üzerini kapatıp buzluğa kaldırın. Yaklaşık 2-3 saat donmasını bekleyin. Buzluktan çıkarır çıkarmaz dondurma gibi veya 5-10 dakika bekletip daha yumuşak bir şekilde servis edebiliriz.

Matcha’lı mus: 6 adet olgun avokado, 12-16 adet çekirdeksiz yumuşak hurma, 1-2 tatlı kaşığı misket limonu suyu mutfak robotunda, bütün malzemeler bir araya geçinceye dek ezin. Karışımı ikiye ayırın. Birine 3 yemek kaşığı kakao, birine 2-3 tatlı kaşığı matcha ekleyip iyice karıştırın. Hazırladıktan sonra en az 1 saat buzdolabında soğumaya bırakın. Kakao parçacıkları serpiştirip servis edin.

Spirulinalı chia puding: Spirulina, mineralli sularda, tropikale yakın iklimlerde yetişen, spiral yapıda, mikroskobik bir mavi-yeşil yosun. Toz halinde satılıp, besin takviyesi olarak kullanılıyor. 4 su bardağı soya (veya badem ile Hindistan cevizi sütü) sütünü ve 16 yemek kaşığı chia tohumu ile bir kâsede hafifçe karıştırın. 30 dakika, chialar şişip yumuşayıncaya dek bekletin. Üzerine 1-2 tatlı kaşığı bal, 2 adet ceviz ve 1.5 tatlı kaşığı spirulinayı ekleyip yüksek hızda, tohumlar ve süt iyice birbirine geçinceye dek blenderdan geçirin. Kâselere bölüştürün ve en az 1-2 saat, mümkünse 1 gün buzdolabında dinlendirin. Üzerini meyve ve granola kıtırları ile süsleyip servis edin.

Kakaolu fındıklı tart: 20 cm’lik tart kalıbına, kenarlarından biraz geçecek kadar streç film serin. 1.5 su bardağı fındık, 5-6 büyük yumuşak hurma (yaklaşık 100 gr) birbirine geçinceye dek blender’den geçirin. Kalıplara bastırarak yayıp, buzdolabına kaldırın. 1.5 su bardağı çiğ kaju (en az 4 saat suda bekletilmiş) 1 su bardağı Hindistan cevizi sütü, 6-7 adet büyük boy yumuşak hurma, 2-3 yemek kaşığı kakao ve 1 avuç donuk frambuazı (isteğe bağlı) blenderda iyice birbirine geçinceye dek karıştırın. Tart kalıplarına dökün. 3-4 saate buzdolabında bekletip servis edin.