CHP’nin 13. katı

“Halk seçim kampanyasında nasıl bir Kemal Kılıçdaroğlu görecek?” diye sordum Erdoğan Toprak’a:- Bildiğiniz Kemal Bey’i görecek, diye yanıt verdi

“Halk seçim kampanyasında nasıl bir Kemal Kılıçdaroğlu görecek?” diye sordum Erdoğan Toprak’a:
- Bildiğiniz Kemal Bey’i görecek, diye yanıt verdi.
Yeni bir imaj çalışmanız yok mu?
- Nasıl yani?
“Ne bileyim” dedim:
- Hani özellikle yeni liderler için profesyoneller çalışıyor. Saç şeklinden giyeceklerine, vücut dilini kullanmaktan ses tonuna kadar; bir lider imajı yaratılıyor ya... O anlamda..
“Yok, yok” dedi Erdoğan Toprak:
- Kemal Bey’in kendisi olması yeterli. Daha iyi bir imaj olmaz zaten. Ayrıca Kemal Bey öyle rol de yapmaz, yapamaz. Neyse o! Halk zaten Kemal Bey’i öyle olduğu için seviyor: İçlerinden samimi biri olarak görüyor ki, Kemal Bey de öyle zaten. Bir imaj çalışmasına ihtiyacı yok.

Gandi imajı
“Kemal Bey’e, Gandi Kemal deniliyordu” diye anımsatıyorum.
“Evet” diyor, Toprak:
- Halk arasında öyle anıldı bir süre ama Kemal Bey bu tür yakıştırmalardan da hoşlanmıyor. “Gandi Kemal” diyenlere, “Hayır. Ben sadece Kemal” diye yanıt verdi, biliyorsunuz. Memur Kemal, emekli Kemal, işçi Kemal, esnaf Kemal ama başka bir Kemal değil; bildiğiniz Kemal Kılıçdaroğlu.

13. kat
CHP’nin Basın-Propaganda Merkezi’nde konuşuyoruz Erdoğan Toprak’la. CHP Genel Merkezi’nin 13. katı. Seçim kampanyası buradan yürütülüyor. Hummalı bir çalışma var. Bir köşede reklam ajansı elemanları, bir diğer köşede sosyal medyadan sorumlu ekip, bir köşede iletişim ve metin yazarları masası, bir köşede rakip partileri ve liderlerini izleme ekibi, 81 il başkanlığıyla iletişim masası, bir köşede slogan ve afiş üretim merkezi, yanında seçim konvoylarında araç giydirmekten sorumlu ekip, yerel medya takip ve iletişim grubu... Duvarda boydan boya bir Türkiye haritası. İlçelerine kadar değişik renklerle işaretlenmiş. “Bunlar nedir?” diye soruyorum:
- CHP’nin oy durumunu ilçelere kadar bu haritaya işledik. Güçlü olduğumuz, zayıf olduğumuz yerleri ilçelere kadar belirledik. Zayıf olduğumuz yerlere daha fazla ağırlık vereceğiz. Seçim kampanyasına bu harita yol gösteriyor.

Gönüllüler ekibi
CHP’nin seçim kampanyasının yürütüldüğü 13. katta ajans elemanları hariç herkes gönüllü. Birçok alandan gönüllü uzmanlar var. 13. kat, 24 saat açık.
Basın ekibi, işi sabaha doğru 04.00’te alıyor. Yerli ve yabancı basını tarıyor. Özet çıkarıyor. Hazırlanan basın bülteni saat 08.00’de Kemal Bey’in evinde oluyor. Kemal Bey, bülteni okuyup, Türkiye’de ve dünyada ne olup bittiğini gördükten sonra, partiye geliyor.
Ekibin başında CHP Genel Başkan Yardımcısı Erdoğan Toprak var. 10 birimden oluşan masalar arasında koordinasyonu sağlıyor. Yardımcısı da bir gönüllü; aktif gazetecilikten bir süre önce ayrılan Emel Yıldırım. Sadece Kemal Bey’e değil, diğer CHP yöneticilerine birebir hizmet veriyor 13. kat. Her genel başkan yardımcısının önüne sorumlu oldukları alanlarla ilgili basın özeti ve bilgiler sabahın ilk saatlerinde konuluyor. Değinilmesi gereken konular da öneri paketi biçiminde sunuluyor.
Ellerinde gün gün ne yapacaklarını gösteren şemalarla çalışıyorlar. Kemal Bey’in miting programı saat saat belirlenmiş durumda. Mitingleri Samsun’dan başlatıp İzmir’de noktalayacak. CHP, Atatürk gibi Samsun’dan başlayıp yine İzmir’de bitirmeyi planlıyor.

İnternet rekoru
CHP’nin 13. katı, her türlü iletişim aracını kullanıyor. Yüksek teknolojiyle çalışıyor. Sosyal medyaya özel bir önem veriliyor. Sadece sosyal medyadan sorumlu uzman bir ekip de 24 saat işbaşında. Erdoğan Toprak, sosyal medyada izlenme bilgilerini şöyle özetliyor:
- CHP’nin internet sitesi bir rekora gidiyor. Şu an itibarıyla internet sitesine giren kişi sayısı 738.285 ki bu haber siteleriyle rekabet edecek bir sayıdır. Kemal Bey’in facebook’ta 1 milyon takipçisi var. Twitter’daki takipçisi sayısı 100 binden fazla. 1 milyon 35 bin kişi seçim projelerimizi internetten indirmiş. Sosyal medyada izlenme düzeyimiz çok iyi.

İki slogan
Seçim kampanyasında iki sloganın öne çıkacağını söylüyor Toprak:
“Herkes için CHP” ve “Türkiye rahat bir nefes alacak.”
13. katta belirlenen strateji, bütünleştirici olmak. CHP lideri, bütünleştirici bir söylem kullanacak: Sağcı-solcu, doğulu-batılı, zengin-fakir, kadın-erkek, CHP’li-AKP’li ayırımı yapmadan seslenecek...