ÜCRETİ İNDİRİN KULLANALIM!..

İktidar partisi de start verdi.. Referandum vesilesiyle salonlar da meydanlar da yine dolmaya başladı.. Evet diyenler de hayır diyenler de sahaya çıktı..
Bu kez bi farkla..
İktidar partisi de muhalefet partileri de parti bayrağı kullanmıyor..
Meydanlarda sadece Türk bayrağı var..
Evetçiler de Türk bayrağı sallıyor.. Hayırcılar da..
Aslında güzel!..
***
İktidar kanadı yaptıklarını anlatıyor.. Yaptıklarıyla övünüyor..
Normal..
Üçüncü köprüyü söylüyorlar..
Üçüncü havaalanını..
Osmangazi Köprüsü’nü..
Marmaray’ı..
Avrasya Tüneli’ni falan..
***
Geçenlerde Ulaştırma Bakanı açıkladı.. Osmangazi Köprüsü’nden geçişler yüzde 30’dan yüzde 50’ye çıkmış..
İnsanlar köprü geçişini yeni mi öğrenmiş..
İnsanlar kolaylığını görüp tercih etmeye mi başlamış..
Yoo..
Geçiş ücreti indirildi ya, tercih sebebi bu..
***
Devletin yapımcı firmaya günde 35 dolardan 40 bin araç geçişi taahhüt etti..
Bizden istediği; ücret 35 dolar artı KDV..
***
Bu parayı hiçbir zaman alamadı.. Osmangazi Köprüsü gişelerini 89 liradan açtı.. Köprüden çıkınca mecburen otoyola giriyorsun 10 lira da o..
100 lira..
Ahaliye pahalı geldi.. Bakanlık baktığı ki geçen yok, geçiş ücretini 18 dolara indirdi..
65 lira alıyor.. (Tabii üstünü Hazine tamamlıyor..)
Trafiğin yüzde 50’ye çıkması bundan..
***
Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün derdi de aynı..
Gişeler sinek avlıyor derler ya, hali öyle (otobüs, kamyon, TIR gibi zorunlular hariç)..
Çünkü otoyolla birlikte geçiş 28 lira..
Gidiş-dönüş 45 lira..
Bir de kentin merkezine yakın değil ki.. Git Allah git.. Benzini yak Allah yak..
Osmangazi Köprüsü gibi geçiş ücretini ne bileyim 28 liradan 12-13 liraya indirseler kullanan sayısı artar..
Yüzde 50’lere çıkar..
(Şunu yapmazlar umarım.. Bu yıl yaptıkları gibi birinci ve ikinci köprüye her yıl yüzde 50, yüzde 60 zam yapıp üçüncü köprünün seviyesine getirmezler..)
***
Avrasya Tüneli de aynı dertten muzdarip; pahalı..
17 liraya git, 17 liraya gel; 34 lira..
Kentin göbeğinde, cırt diye karşı yakaya geçiyorsun ama tam kapasiteye çıkamıyor..
Çünkü insanlara pahalı geliyor!..
***
Bunları söyleyince diyorlar ki; Avrupa’ya git hep böyle.. Yunanistan öyle, İtalya öyle, şura öyle, bura öyle..
Artık sistem bu.. Bedava yol yok..
Bizimkiler oradaki yolların yanında ucuz..
***
Tamam kabul de bizde kişi başına düşen gelir yıllık 9 bin dolar.. Adamlarda 19 bin dolar, 29 bin dolar, 39 bin dolar..
***
Çanakkale’ye de köprü yapmaya niyetlendik.. 10 milyar 300 milyon liraya mal olacak..
Peki, rantabl mı?
Değil.. İhtiyaçtan yapılmıyor; büyümeye katkı yapsın, istihdam sağlasın diye yapılıyor..
Devletin cebinden beş kuruş çıkmayacak diyorlar..
Çıkacak..
Otoyollar dahil, geçiş kaç para olacak?
Kaç yıl kaç araç geçişi garanti ediliyor?
Osmangazi Köprüsü için de aynısı söylenmişti.. Hazine’nin cebinden takır takır para çıkıyor..
***
Diyorum ki..
Kullansak da kullanmasak da madem bedelini ödüyoruz..
İndirin geçiş ücretini, hiç olmazsa kullanalım..
Sürümden kazanın.. Para toplayın..
Hazine’ye binen yükü azaltın..

Taksim’de camiyle kilise selamlaşsın

Taksim’e cami gerekli mi?
Evet..
İhtiyacı karşılayacak başka ‘cuma camii’ yok..
Tünel’den başla, Beyoğlu’na geç, Taksim’den Harbiye’ye doğru git.. Bu bölgede on binlerce kişi çalışıyor.. Her gün on binlerce kişinin yolu düşüyor.
Cami şart..
***
Diyorum ki; madem cami yapılıyor.. Taksim meydanına yeni bir şekil verelim..
Taksim’e bakan Ayia Triedo Rum Ortodoks Kilisesi’nin önündeki izbe binaları da kaldıralım (İstiklal’in hemen girişinde, solda).. Dönercileri, hamburgercileri temizleyelim.. O güzel yapı da ortaya çıksın..
Camiyle kilise birbirine baksın..
Selamlaşsın..
Bu özelliğiyle Taksim dünyanın ender meydanlarından biri olur.. Turist çeker..
Benden öneri..
İyi pazarlar!.