"Demir İpek Yolu Projesi”nin önemli ayağı olan “Kars - Tiflis - Bakü” demiryolu hattı hafta başında açıldı. Dünyanın en büyük ihracatçı ülkesi Çin bu hatta çok önem veriyor. Süper güç olma yolunda bir atlama taşı olarak görüyor. Hattın geçtiği ülkelere kredi sağlıyor. Ne var ki Kars - Bakü hattına Çin kredi vermediği gibi hattın açılışına da Çin’den kimse katılmadı...

Acaba Uygur meselesi veya füze alımından vazgeçmemiz gibi konular aramızı açtığı için mi? Bilemiyoruz.

Londra - Pekin hattına gelince... Bizim basın Londra - Pekin arasını bizim “Demir İpek Yolu” bağlayacakmış gibi hava bastı. Oysa Londra - Pekin hattı Rusya üzerinden geçen demiryolu ile geçen nisan ayında bağlandı, halen çalışıyor.  Çin’in Fransa, Almanya ve İspanya ile arasında da kesintisiz hatlar işlemekte...

Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan açılış töreninde:

“İlk seferin gerçekleşmesiyle Londra’dan Çin’e kesintisiz demiryolu bağlantısı kurulacak” dedi. İyi de Kars - Edirne arasında kesintisiz hat ne zaman kurulacak, ilk sefer ne zaman yapılacak? Meclis’in TCDD Alt Komisyonu üyesi CHP milletvekili Haydar Akar bakın ne diyor bu konuda:

“Kars - Ankara arasındaki demiryolunda ciddi altyapı problemleri mevcut. Örneğin neredeyse tamamı tek hat. Rayların ve traverslerin yenilenmesi şart. Ama asıl önemlisi yaklaşık 60 kilometrelik Pendik - Halkalı arasında halen demiryolu olmaması... Demiryolu için kaynak bulunamıyor. Bugün kaynak bulunsa dahi ülke içindeki hatların tamamlanması en az üç yılı bulur...”

Belki de bu yüzden Çin, şimdilik, sadece Rusya üzerinden giden hatlarla ilgileniyor.

Bitmeyen raylar

Marmaray, Gebze - Halkalı arasında 76 km’lik bir hattı. Asrın projesi deniyordu. 2004 yılında temeli atıldı. 2010 yılında bitirilecekti. Ancak büyük gecikme oldu. 2013’te deniz altından geçen 13.6 km’lik bölümün açılışı yapıldı. Marmaray’ın geri kalan 63 km’lik bölümünün inşaatı ihale yanlışları yüzünden hâlâ, yani 13 yıldır, devam ediyor. Hattın en iyi ihtimalle önümüzdeki yılın sonunda biteceği söyleniyor. Bu hat bitmedikçe Londra ile Pekin arasındaki “Demir İpek yolu”nun işletmeye açılması mümkün değil.

MESELE

TEOG yerine konacak sistem bugün açıklandı, yarın açıklanıyor diye haftalar geçti. Yeni sistemi bir türlü denkleştiremediler. Sebep mi?

Patricia Fara’nın deyişiyle:

“Mesele çözümü göremiyor olmaları değil, problemi göremiyor olmaları.”

Ya da mesele; bütün okulları imam hatip yapmanın imkânsızlığı...

Yoğurt, reçel, turşu, ekmek derken millet evde “dondurma, peynir, bira, rakı” yapmaya başladı.

“Su, elektrik, doğal gaz” üretimi de başlarsa geçim sıkıntısı kalmayacak demektir.

G.E

SÜT

Kocaeli’de mütevazı bir çiftlik işleten Oralp Basım dostumuz, sütlü mamul üreten şirketlerin sütü üreticiden kilosu 1 liradan topladığını anlatıyor... 7 kilo sütten 1 kilo beyaz peynir yapılır. Bu beyaz peynirin kilosu ise İstanbul’da marketlerde 40 lira... Bu soygun kimin umurunda?

Hiç kimsenin...

Suçun

getirisinin,

suçun

cezasından büyük

olduğu yönetimlerde

suç bitmiyor, artıyor.

G.E

FİLİM

Ertuğrul Özkök yazıyor:

“Cuma akşamı Antalya Film Festivali’nin kapanış törenine katıldım.

Gözlemlerim şöyle:

- Program çok iyi hazırlanmıştı. Sahne düzeni çok iyiydi.

- Festivale katılan filmler çok kaliteliydi.

Antalya festivalinin sadece kapanış törenine katılıp, festivale katılan filmlerin çok kaliteli olduğunu söyleyebilmek... Bize biraz garip göründü...

 

 

 

 

 

 

Yazarın Diğer Yazıları
Etiketler