“Ah keşke 1 milyonum olsa...”

4 Ağustos 2013

Her girişimci yola çıkarken “Keşke çok param olsaydı” der. Oysa çok para harcamadan kurulan şirketlerin öyküleri her zaman daha ilham vericidir. Sophia Amoruso ve Tracy DiNunzio’nun öykülerindeki gibi...

Her hafta farklı insanlarla tanışmayı kendine hedef koymuş bir girişimci olarak, birçok kez karşılaştığım bir tepkidir; “Ah 1 milyonum olsa bu projeyi nerelere getiririm...”
Oysa milyon dolarlarla kurulan şirketlerdense, sıfırdan kurulan ve maddi destek almadan büyüyen girişimler bana daha çok ilham veriyor. İşte size iki dev marka ve bu markaları kurarken tek kuruşu olmayan iki kadın...

8 dolara aldığı Chanel ceketi 1000 dolara sattı
Bunlardan biri Sophia Amoruso. Diğeri de çok yakın zamanda arkadaşım Reyhan’ın, Vadideki Reyhan adlı blog’unda, Silikon Vadisi’ndeki karşılaşmalarını anlattığı, Amerika’nın gelinlik sektörü lideri Tracy DiNunzio.
Sophia Amoruso 22 yaşındadır, koleji bitirememiştir, bir sanat okulunun lobisinde saatlik ücretle öğrencilerin kimlikleri kontrol etme işinde çalışmaktadır. Çok da sevmediği bu işe, ek bir iş geliştirir. Bayıldığı vintage ürünleri online olarak eBay sayfasında satmaya başlar. Değeri bilinmeyen parçaları gerçek değerinde satmayı amaçlar. İlk haftalarda askeri bir mağazada Chanel ceketi 8 dolara bulur ve 1000 dolara satar. Bu taktikle yoluna devam eden Amoruso, Google’a lüks markaların adını yanlış yazarak bu tarz ürünlere ulaşmayı dener. Yves Saint Laurent’in adını Google’a yanlış yazan satıcı, nasılsa bu ürünün kıymetini çok da bilmiyordur mantığı ile hareket eder. Bulduğu ürünleri alır, stilize eder, fotoğrafını çeker ve elleri ile müşterilerine teslim eder. Bulduğu özel parçaların adının ne olması gerektiğini sosyal medyada müşterilerine sorarak önemli bir etkileşim sağlar. İlginin hızla büyümesi ile bu çalışmalarını markaya dönüştürür. Nasty Gal, bugün Amerika’nın en hızlı büyüyen markalarından biri. Geçtiğimiz yıl 100 milyon dolarlık kıyafet ve aksesuar sattı.

Yazının devamı...