Günümüzün Amerika’sında artık yemek konusundaki bilinç epey arttı. Hatta bu bilinç bir yemek devrimi başlattı diyebiliriz. New York’ta sanatsal bir dokunuşla yeni bir böcek diyeti başladı
emek, yiyecek, sözlük anlamıyla “yenmeye elverişli olan her şey”. Topraktan çıkan, denizden çıkan; kimi zaman pişirilen, kimi zaman da çiğ olarak sunulan ürünler. Fakat neyin yemeye elverişli olduğunun kararı bize kalmış. Ağız tadı mı, yoksa sosyal kavramların üzerimizde kurduğu etki mi; hangisi bize neyin yenmeye elverişli olduğunu söyler?
Günümüzün Amerika’sı artık yemek konusunda bilinçlenmeye başladı. Hatta bu bilinç New York’ta yemek devrimi başlattı diyebiliriz. Uzun bir süredir obezite, sağlıklı beslenme ve yanlış yeme alışkanlıklarından kurtulmaya çalışan New York’lular, bir de ekolojik sorunların farkına varınca “organik” gibi fenomenlerin daha da ilerisine gidip doğaya zarar vermeden nasıl beslenebiliriz diye düşünmeye başladılar. Bu düşüncenin sonucu olarak yeme alışkanlıklarını, hatta yediklerini bile değiştirmeye çalışan New York’lular şaşırtıcı, hatta şoke edici çözümlere ulaştılar.
BM Gıda ve Tarım Örgütünden yeni haber
Bu konu şefler kadar sanatçıların da ilgisini çekti
Bu yeni yeme tarzı ile ilgilenen sanatçılar da işe koyuldu. San Francisco’da çalışmalarına başlayan Meksikalı Endüstriyel Tasarımcı Monoca Martiniz, Don Bugito isimli sokak yemeklerinden esinlenerek başlattığı proje ile böcekli taco’lar sunuyor.
Böcek yeme fikrine alışmanın zor olmasının nedeni büyük oranda görselden “iğrenme” olduğundan tasarımcılar bu konuyu nasıl çözebiliriz diye düşünmüş, hatta çözümünü bulmuş. Londra, Royal College of Art, Innovation Design öğrencileri, Julene Aguirre, Jon Fraser, Jacky Chung, Aran Dasan, Xenia Von Oswald, uzun süren araştırmalardan sonra Ento isimli bir marka kurdular. Ento böceklerin formunu değiştirerek yiyecek olarak sunma fikrini savunuyor. Böceklerin şeklini değiştirerek ortadan “iğrenme” hissini kaldırıyor ve böylece daha sağlıklı ve ekolojik bir beslenme şekline uyum sağlamayı kolaylaştırıyorlar. Geliştirdikleri ürün tasarımları ile restorana dönüştürmek istedikleri markalarını savunmak için “Algıyı değiştirdiğimiz andan itibaren ortadaki sorun kalkacaktır” diyorlar.