Ferrari'de çalışmak ister misiniz?

Ferrari yalnızca otomobil ya da Formula 1 meraklılarının değil, modern yaşamla ilgili hemen herkesin tanıdığı bir marka. İstanbul'un trafik keşmekeşinde Ferrari'lere rastladığımda ya da yaya kaldırımına park edilmiş bir Ferrari gördüğümde farklı düşünceler geçiyor kafamdan. Bu arabalara bu kadar parayı verip bu ortamda keyfini çıkarmanın nasıl bir duygu olduğunu ve kaldırıma Ferrari park edenlerin huyunu suyunu merak ediyorum.

Dünya gözü Neyse konumuz benim bu düşüncelerim değil, Ferrari'nin bu kez Formula 1 pisti dışında, çok farklı bir alanda Avrupa şampiyonu olması. Great Place to Work Institute adlı enstitünün Avrupa çapında gerçekleştirdiği geniş kapsamlı araştırmanın sonuçları Financial Times gazetesinde açıklandı ve Ferrari, "İnsanların en çok çalışmak istediği firma" unvanını kazandı. Ferrari'nin 2675 elemanı da Avrupa'nın en şanslı çalışanları olarak dikkatleri üzerine çekti. Ferrari'nin çalışanlarına en ideal çalışma ortamını ve koşullarını yaratma çabası, Formula 1 meraklılarının yakından tanıdığı şirketin Luca di Montezemolo'nun 1999'da ortaya attığı "Formula Uomo" projesiyle başlamış. "Uomo" sözcüğü İtalyancada "insan" anlamına geliyor ve 1 rakamın karşılığı olan "uno" sözcüğünü çağrıştırarak, Ferrari'nin insan odaklı yönetim anlayışına yönelişini vurguluyor.Ferrari'nin yalnızca Formula 1'de değil, insanlara en iyi çalışma ortamını yaratma yarışında da şampiyonluğunu hedefleyen "Formula Uomo" projesi üç başlık altında toplanan uygulamaları içeriyor. Bunlar (1) İşyeri çalışma ortamının ve koşullarının ideal hale getirilmesi, (2) Personelin eğitimine ve uluslararası normlara uygun biçimde gelişmesine özel önem verilmesi ve (3) Çalışanların ve ailelerinin refahını ve sağlığını geliştirmek için özel programlar uygulanması.Bu proje çerçevesinde, işyeri ortamını ideal hale getirecek fiziki yatırımların yanı sıra 2006'da şirket çalışanlarının yüzde 89'unun yararlandığı kapsamlı eğitim ve kendini geliştirme programları uygulanmış, çalışanlara ve ailelerine düzenli olarak check up olanakları tanıyan ve sağlıklı yaşam programlarından yararlanmalarını sağlayan uygulamalar başlatılmış.Tüm bu çabalar sonucunda Ferrari, 1000'i aşkın firmayı geride bırakarak Avrupa'daki en imrenilen çalışma ortamını ve koşullarını yaratmayı başarmış. FERRARİ'NİN BAŞARI SIRLARI Ferrari'nin yaklaşımında da öne çıkan öğelerden biri tabii ki şirkette bir takım ruhu yaratmak. Ayrıca her çalışanın gurur duyacağı mükemmel bir ürün üretmenin sağladığı tatmin de önemli. Ama bütün bunların ötesinde, her çalışana birey olarak verilen önemin ona hissettirilmesi büyük önem taşıyor. Her çalışanın şirketin performansına yaptığı kişisel katkının farkına vararak çalışması onun memnuniyetini büyük ölçüde artırabiliyor. Çalışanların bireysel çabalarına ve katkılarına verilen önemin ortaya konmasında küçük duyarlılıkların ve jestlerin büyük önemi var. Gösterdikleri çabanın fark edildiğini hissetmek bazen akçalı teşviklerden daha olumlu etki yapabiliyor insanlarda.Bunun yanı sıra, işverenin çalışanlarının şirket dışındaki yaşamıyla da ilgilenerek bunu geliştirmelerine katkıda bulunması da çalışanların memnuniyetini olumlu etkileyebiliyor.-------------------------------------------------------------------------------- ÇALIŞANLAR NE ARIYOR? Ferrari - İtalya / otomotivBeaverbrooks - İngiltere / mücevherat satışıCisco Sytems - Almanya / BTConSol Software - Almanya / BTCushman&Wakefield Portekiz / gayrimenkulMicrosoft Avrupa / BTPiscines İdeales - Yunanistan / İmalat s.SAS Institute - İsveç, Norveç / BTSchoenen Torfs Belçika / Perakendecilik oulagay@milliyet.com.tr AVRUPA'NIN EN ÇALIŞMAYA DEĞER 10 ŞİRKETİ