Sina Koloğlu

Sina Koloğlu

s.kologlu@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

Malum, Latin ülkeleri bizim dizilerin baş müşterilerinden... Bir gün yok ki, bir Türk dizisi Latin ekranında görülmesin. Eh ‘duygusal tatlarımız’ pek benziyor. Onların bize sattığı ‘telenovela’yı, şimdi biz yapıp satıyoruz. “Türkiye’de gerçek bir sansasyon olan dizi yayınlanacak” diye bir haberin anonsu vardı. Meksika’nın en büyük TV ağı Imagen TV ‘Sen Anlat Karadeniz’i böyle tanıtmış ve “Pek yakında” demiş. Meksika’da dizi ‘Mar Negro’, yani ‘Karadeniz’ adıyla yayında. Dizi haberiyle ilgili ‘Sen Anlat Karadeniz’in 30 ülkede yayında olduğunun altı çizilmiş.
YouTube’ta 3 milyon takipçi
“Önemli noktalardan biri, dizi bir rekora imza atıyor YouTube’ta, 3 milyon takipçisi olan tek Türk dizisi” diye belirtilmiş. Sonra da kısa bir özet vermiş. ‘Nefes bir psikopata satılıyor ve çocuğuyla sekiz yıl bir eve kapatılıyor. Burada cesaretli Tahir’le karşılaşıyor. Özgürlük mücadelesi ve aşk başlıyor’ şeklinde... Böyle bir konu ilgi ve alaka görmez mi? Tam Latin damak tadında...
En pahalısı ‘Bir Zamanlar Çukurova’
Latin pazarıyla ilgili ciddi TV sitelerinden ttvnews TIMS&B Production ortakları Timur Savcı’yla Burak Sağyaşar’la bir söyleşi yapmış. Konu ‘Bir Zamanlar Çukurova’... Ekranın en başarılı ‘cast’larından biri diyebilirim. Diziyle ilgili özel bilgiler paylaşmışlar. “Bu dizinin bütçesi ortalama bir Türk dizisinin maliyetinin çok üstünde” diyorlar. 8 aylık ve 450 kişinin çalışmasıyla ortaya çıkarılan Aladağ Çitfliği platosunun yanı sıra, başka bilgiler de paylaşılmış söyleşide... Bugüne kadar çekilen bölümler için tam 3 bin parça kostüm dikilmiş. Dizide yine bu zamana kadar tam 8 bin figüran görev yapmış.
En çok 55 yaş üstü izliyor
Bir de diziyi izleyen yaş aralıklarıyla ilgili bilgi verilmiş. Sıralama şöyle; 45ve 55 yaş üstü, 25-34 ve 35-44 yaş aralığı... Hangi bölgelerde daha çok ilgi var? Ege, Marmara ve Karadeniz öne çıkıyormuş.