Sina Koloğlu

Sina Koloğlu

s.kologlu@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Televizyon sektörünün en önemli fuarlarından biri olan MIPCOM, geçtiğimiz hafta Cannes’da gerçekleşti. Dünyanın farklı ülkelerinden binlerce sektör temsilcisinin hazır bulunduğu etkinlikte, ‘en çok ilgi gören 5 format’ seçildi. Malum, bizde ‘evlendirme programları’ bitirildi ama ‘yalan boşanma’ ve ‘ilişkiler’ üzerine kurulu formatlar, ilgi görenlerin başını çekiyor.

MANŞETLER YIKILDI

Latin Amerika’da hâlâ ‘Fatmagül’ün Suçu Ne?’ dizisi olay olmaya devam ediyor. Cannes’daki MIPCOM fuarında, aralarında Türk kanal yöneticileri, yapımcılar ve dağıtımcıların da olduğu bir panelde bizim diziler konuşuldu. Söz, projenin Şili’deki yayınına geldi. Latin dizilerinde öpüşme çok önemliymiş. Bu diziyi pazarlayan ITV Medya patronu Can Okan’dan bilgi aldım; Latin dizilerinde öpüşme hemen

BU FORMATLAR KAPIŞ KAPIŞ
başlıyormuş, bir ya da ikinci bölümde işlem tamam! Fatmagül farklıydı... Başrol oyuncuları Beren Saat ve Engin Akyürek, 113’üncü bölümde ilk defa öpüşünce, gazeteler haberi birinci sayfadan vermiş. Yorumlardan biri de şöyleymiş: ‘Fatmagül ile Kerim’in öpüşmesi, çok etkileyici bir sahneydi’.

Haberin Devamı

Türk dizileri bedava

Aynı toplantıda bir ayrıntı dikkatimi çekti. Kanal D Genel Müdürü Pelin Diştaş Yaşaroğlu’nun açıklamasına göre, Türkiye’de dizilerin uzunluğu 130-140 dakika arasında. Bölüm başına ortalama maliyetse 300 bin dolar. Amerikalı yapımcı Kim Moses ise (Sander/Moses Productions) farkı şöyle anlatmış: “ABD’de dizi süresi, 43 dakika ve bölüm maliyeti 7 milyon dolar.”

EKRANDA BOŞANMA DAVASI

The Break-Up, bir Fransız formatı. Yarışmacı çiftler, sorunlu. Altı hafta boyunca bir çeşit boşanma davası sürüyor ve olaylar anlaşılmaya çalışılıyor. Bu süre içinde çiftler, ayrı yaşıyor. Sonunda bir karar vermek zorundalar ya tamam ya da devam... ‘Gerçeğin şovu’ yani. ‘Daha İyi Bir Aşk İçin Ayrılık’, bu formatın Türkçesi. Burada çiftlerimiz, bir hafta ayrı yaşıyor ve terapi görüyor. Sonunda yine tamam ya da devam durumu var. Farkı, mutlaka anlaşmak zorunda olmaları. (!)

Haberin Devamı

LIKE’LA BENİ N’OOLUR!

Twitter ve Instagram dünyasının ekrana kazandırdığı nadide bir format bulunuyor: ‘Celebrity Showmance’...

Efendim, burada üç kadın ve üç erkek yarışmacı var. Çift gibiler diyelim.

İzleyiciyi, sosyal medyayı kullanarak kandırmaya çalışıyorlar. En çok ‘like’ edilen ve hakkında yorum yapılan yarışmayı kazanıyor. Ne yalan dönüyordur kimbilir...