Sina Koloğlu

Sina Koloğlu

s.kologlu@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Ekranda reklam sektörü eşittir inşaat demek. Ev ahalisi, “İnşaattan geçilmiyor. Galiba biz sadece inşaat yapıyoruz” diyor. Merak ettim durumu... 2016 yılınınocak ayında 6 bin 164 spot, 101 bin 410 saniye inşaat reklamı girmiş. 2017’de spot sayısı 8 bin 950’ye, saniye süresi 182 bin 123’e yükselmiş. Şubat 2016’da 12 bin 245 spot yayınlanmış. Bunun zaman süresi 290 bin 948 saniye. 2017’de durum 32 bin 214 spota çıkmış. Süre neredeyse rekor seviyede 715 bin 875 saniye... 2016’nın mart ayında 18 bin 637 spot yayınlanmış. 2017’de sayı 23 bin 394’e çıkmış. Nisan ayında düşüş var malum referandum... Mayıs ayının ilk haftası ise inşaat reklamlarının bir önceki yılın mayıs ayını geçeceği söyleniyor. Peki bu kadar ‘kule’ satılıyor mu? Hepsi de maşallah lüks konut! 250 binden fazlası varmış Türkiye’de. Biz ekranda icabında Venedik’te gondola binip geziyoruz. Bu hayali satan inşaatçılara teşekkürler, reklama devam...
(Kaynak: Interpress Medya Takip Merkezi)

Haberin Devamı

FOX’UN SÜRPRİZ DİZİ SATIŞI

FOX’un içerik satış grubu, (FOX Networks Group Content Distribution)
uluslararası yayıncılara 2 bin saatten fazla dizi sattığını açıkladı. Yani FOX Türkiye, grubun şu an yıldızı. Listede dikkatimi çeken ‘Bana Sevmeyi Anlat’ oldu. Dizi, 2016 Ağustos ayında iyi bir giriş yapmıştı, eylül ayında düşüşe geçti. Sonra büyük bir iniş yaşandı. Ay Yapım hatrına 22 bölüm dayandı. Bu dizi, FOX’un 2 bin saatlik satışındaki en iyilerden. ‘O Hayat Benim’den sonra ikinci sırada. Pro TV (Romanya), Khabar ( Kazakistan), HT Picture (Vietnam), GMA (Filipin) satın alan ülkeler. ‘O Hayat Benim’ malum kanalın ‘entrikayı damardan veren’ projesiydi. Hangi ülkeler daha çok tercih etti? Tabii ki acıların ülkeleri; Caracol TV (Kolombiya), Canal 10 (Uruguay), Telemunda (Porto Rico), Kana TV (Etiyopya), Nassmar TV (Tunus). Balkanlardan da TV 3 (Bulgaristan). Kanalın flaş dizisi ‘Kiraz Mevsimi’nin de satışları sürüyor; Antenne (Romanya) TV 3 (Litvanya), Khabar (Kazakistan). Kanalın iyi iş yapan dizisi ‘Aşk Yeniden’ TV 3 (Litvanya) TV 3 ( Letonya) ve Canal 13’e (Şili) satıldı.

Haberin Devamı

DERBİ DÜNYA SIRALAMASINA GİRDİ

Dünya çapında 2016 yılında gerçekleşen medyatik futbol karşılaşmalarından örnekler verilmiş. Fransa-Portekiz (Euro 2016) maçı 22.3 milyon kişiyi ekran başına çekmiş.
Galatasaray-Fenerahçe Türkiye Kupası final maçı yüzde 17’lik izlenme oranıyla ‘en medyatik karşılaşmalar’ listesine girmiş. Hattabu maçın Türkiye’nin Euro 2016 karşılaşmalarından daha çok izlendiği söylenmiş.

(Kaynak: Yearly Sport Key Facts 2016 (September 2015 - Août 2016)/Eurodata TV)