Mondelez pazarda ‘altın’ buldu

Eklenme Tarihi14.06.2018 - 1:30-Güncellenme Tarihi14.06.2018 - 1:54

‘Küresel Düşün, Yerel Uygula’ stratejisiyle hareket eden Mondelez, bayram öncesi semt pazarlarında ikramlık şeker satmaya başladı. 170 pazarda toplam 250 tezgâh açarak 6 bin 500 kişiye geçici istihdam sağlayan Mondelez’in projesi ‘Korkusuz Pazarlamacı’ ve Altın Stevie ödülleri aldı.

Çocukların bayramlık cicilerini yastık altına saklayıp sabahın olmasını bekledikleri eski bayramların en fazla hissedildiği yerlerdi pazarlar. Annelerin, çocuklarının elinden tutup tahta tezgâhların arasında gezindiği kasaba pazarları özellikle arife günü şenlikli olurdu. İhtiyaçlar giderilir, eksikler tamamlanır, ikramlık tezgâhına yaklaşırken heyecan doruğa ulaşırdı. Rengârenk kâğıtlara sarılmış meyveli, karamelli bonbonlar, yumuşacık tofiler, kaplamalı çikolatalar... Arife pazarında şeker tezgâhının önündeki bir çocuktan daha mutlu kim olabilir!

Şimdilerde büyük şehirlerde bayram öncesi ikramlık alışverişi çoğunlukla marketlerden yapılsa da kasaba pazarlarında çocukluğumuzun gelenekleri ve heyecanları hâlâ diri tutuluyor. Bu geleneği gören Mondelez de pazara çıktı!

Korkusuz Pazarlamacı

Mondelez International Türkiye’nin Genel Müdürü İhsan Karagöz bu bayramda kasaba pazarlarında şeker sattıklarını söyledi. ‘Küresel Düşün, Yerel Uygula’ stratejisinin başarılı bir örneği olduğuna inandıkları kasaba pazarları projesiyle ilgili olarak şu bilgileri paylaştı: “Tosya, Kurşunlu, Elmalı, Gebze, Darıca pazarı başta olmak üzere şu ana kadar 170 pazarda 250 noktada stant kurduk. Amacımız Kurban     Bayramı ile birlikte 40 il pazarında olmak. 

Tezgâh başına 3-4 bin TL ciro yapılıyor. Pazarcıya şemsiye, bayrak, halı, stant desteği veriyoruz.”

İhsan Karagöz’ün geliştirdiği proje Zürih merkezi de fazlasıyla memnun etmiş. Zaten proje yurt dışında ‘Korkusuz Pazarlamacı’ ve Altın Stevie ödüllerini almış.

Haftada 85 ton satış

“Peki, satışlar nasıl?” diye sorduk, semt pazarlarında, pazarcı esnafıyla anlaşıp bir haftada 85 ton bayramlık şeker satmışlar. İhsan Karagöz anlattı: “O kadar başarılı oldu ki proje, şirket çalışanları da pazara inmeye başladı. Ben bugün farklı bölgelerde üç pazara uğradım. Bayram döneminde 20 bin satış noktasında iki hafta süreyle 6 bin 500 ilave satış elemanı istihdam ettik. Geçici satış destek ekipleri üniversite öğrencileri ya da yeni mezun.” 

Mondelez, geçen yıl 720 milyon TL ciro yaptı. Bu cironun 190 bin TL’sini (42 milyon dolar) şeker satışından elde etmişler. 42 milyon doların neredeyse tamamı Şeker ve Kurban bayramından önceki bir hafta içinde satılmış. Bayramlık ciro hemen her yıl satışların tamamına yakın oranda gerçekleşiyor. Türkiye, hediyelik ve ikramlık şeker pazar büyüklüğü toplam 500 milyon TL, bayramlarda ise bu 500 milyon TL’ye ek 300 milyon TL’lik satış yapılıyor. 

Üretimin üçte birini ihraç ediyor

Kent’in yıllık ortalama 12 bin tonluk üretiminin (5.5 milyar adet şeker) yüzde 20’si İstanbul içinde tüketilirken, geriye kalan büyük kısım Anadolu’da tüketiliyor. Satışlarının önemli bölümünü ihraç eden Mondelez’in yurt dışı pazarlarında ise Amerika başı çekiyor. Arkasından İngiltere, Polonya, Hollanda, İspanya geliyor. Geçen yıl yüzde 19’luk büyüme kaydettiklerini söyleyen İhsan Karagöz şöyle devam etti:

“Sakız kategorisinde yüzde 51, şekerde ise yüzde 25’lik pazar payıyla iki kategoride pazar lideri konumundayız. Ciromuzun üçte biri ihracattan geliyor. 2017 yılında ihracatta yüzde 56 büyüme sağladık. Tüm Mondelez şirketleri içinde sakız ve şekerdeki en büyük üretim tesisine sahip ülkeyiz. Yeni ürünler üretmeye devam ediyoruz. Türkiye’de ürettiğimiz tatlandırıcıyı Japonya başta olmak üzere tüm dünyaya ihraç ediyoruz. Falım, First, Tipitip, Şıpsevdi Türk markalarımızdan bazıları. Şekersiz şeker Olips Mini Mints ürünümüz pazara çıkalı üç ay oldu. Satışlar beklentimizin üstünde.”

Etiketler