Yıldızını modayla parlatıyor

İstanbul etkinliği bol, yoğun bir haftaya uyanıyor. 15. İstanbul Bienali, Contemporary İstanbul, Sabancı Müzesi’ndeki Ai Weiwei ve Mercedes Benz Fashion Week (MBFWI).

Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul’un 10. sezonu, yarından başlayarak 15 Eylül’e kadar Zorlu Performans Sanatları Merkezi (PSM)’nde gerçekleşecek. Marka ve tasarımcıların İlkbahar/Yaz 2018 koleksiyonlarını sergileyecekleri hafta davetlilere yine heyecan verici bir moda haftası deneyimi yaşatacak.

Yıldızını modayla parlatıyor

Trendler konuşulacak

Hafta kapsamında; Arzu Kaprol, Atıl Kutoğlu, Bashagues, Çiğdem Akın, DB Berdan, Dice Kayek, Emre Erdemoğlu, Giovane Gentile, Mehmet Korkmaz, Mehtal Elaidi, Mert Erkan, Miin By Kadir Kılıç, Murat Aytulum, Naz By Rufat İsmayil, New Gen, Özgür Masur, Özlem Süer, Rashid By Raşit Bağzıbağlı, Şiyan Akboğa, Sudietuz, Ümit Kutluk, Zeynep Tosun, AGA gibi önemli tasarımcılar ve markalar koleksiyonlarını sergileyecek.

Fashion Week İstanbul’un ana sponsoru Mercedes-Benz’in Otomobil Grubu Direktörü Şükrü Bekdikhan ve markanın bu sene desteklediği tasarımcı Başak Cankeş sorularımı yanıtladı.

Yıldızını modayla parlatıyor

Çok özel bir proje

Bu yıl aynı zamanda MBFWI’nin 10. yılını kutluyorsunuz...

Bu sezon bizim için özel bir anlama sahip. Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul’un onuncu sezonunu karşılamanın heyecanı içindeyiz. MBFWI, Türk tasarımcıları ve moda sektörünün yetenekli isimlerini hem Türkiye’de hem de uluslararası arenada destekliyor. Bu sezon, bugüne kadar desteklediğimiz tasarımcıların katılımıyla 10. sezonu çok özel bir proje ile kutlayacağız.

Bugüne kadar Mercedes-Benz’in destekleyerek defile ve enstalasyonlarını sunduğu tasarımcılar Özlem Kaya, Zeynep Tosun, Gül Ağış (Lug Von Siga), Hande Çokrak (Maid in Love), Gülçin Çengel, Mehtap Elaidi, Bahar Korçan, DB Berdan ve Başak Cankeş (Bashaques), Mercedes-Benz’in ikonik yıldızını kendi tasarım anlayışları doğrultusunda yorumladılar ve ortaya moda ile otomobilin tasarım ortak paydasında buluştuğu, yaratıcı eserler çıktı. Çok özel bir sergi hazırladık. Ceyda Balaban’ın kreatif direktörlüğünü üstlendiği serginin açılışı, bu akşam özel bir parti ile gerçekleşecek. Sergi, MBFWI boyunca Zorlu Performans Sanatları Merkezi’nde gezilebilecek.

Yıldızını modayla parlatıyor

Başka hangi etkinlikler var?

Global ölçekte 40’tan fazla ülkede 50’den fazla moda platformunu destekleyen Mercedes-Benz, eşsiz bir ağ yaratarak hem genç ve yetenekli tasarımcılara, hem de köklü isimlere bu ağın bir parçası olma fırsatı tanıyor. Her sezon olduğu gibi bu sezon da etkinlik kapsamında defile ve sunumlar dışında modaya dair farklı etkinlikler de takvimde yer alacak. Etkinliğin ticari boyutunu oluşturan The Core Showroom ise 50’den fazla marka ve tasarımcının İlkbahar/Yaz 2018 koleksiyonlarını Türkiye’den ve dünyadan MBFWI’ye katılan satın alma sorumlularıyla buluşturacak.

Dünya izleyecek

Yabancı ilgisi var mı?

Çin’den ABD’ye moda dünyasının önemli isimleri İstanbul’da buluşacaklar. Dünya modasına yön veren 500 isim arasında anılan, Çinli moda editörü Leaf Greener gibi isimler moda haftasını takip edecekler. Gerek etkinliği takip edecek olan uluslararası basın ve satın alma sorumluları, gerekse MBFWI’de koleksiyonlarını sergilemek üzere başvuru yapan uluslararası tasarımcılar, etkinliğin global ölçekteki her sezon daha da güçlenen konumunu kanıtlar nitelikte. Etkinlik kapsamında uluslararası ölçekte alanlarının en iyisi kabul edilen Getty Images fotoğrafları eşzamanlı olarak tüm dünyaya servis edecek.

Bu sezon hangi modacıyı destekliyorsunuz?

Her sezon desteklediğimiz bir tasarımcının defilesini sunuyoruz. Bu yıl genç ve başarılı tasarımcı Başak Cankeş’in markası Bashaques’ın İlkbahar/Yaz 2018 koleksiyonunu “Mercedes-Benz presents Bashaques” ismiyle sunuyoruz.

Bu alana desteğiniz Mercedes’in direksiyonuna geçen kadın sayısını artırdı mı?

Kadınlar hedef kitlemiz. Son yıllara baktığınızda kadın müşteri profilimizde hızlı bir yükseliş var. Özellikle yeni jenerasyon A serisi, CLA, C veya GLA gibi modellerimiz kadın tüketici kitlesine ulaşmamıza liderlik eden modeller oldu. Belirli segmentlerde yüzde 30-35’lere varan oranda kadın tüketicilerimiz var. Ortalama oran yüzde 24’lere yükselmiş durumda.

‘Kadınlar bizi ileri taşıyor’

Otomotiv sektöründe kadın kullanıcı ile erkek tüketici arasındaki farklar nasıl?

Kadınlar daha detaycı. Geri bildirimleri erkeklerden çok daha fazla. Bir şeyler yolunda gitmediyse mutlaka geri bildirim alıyorsunuz. Bu kendizi iyileştirmeniz için bir fırsat sunuyor.

Çünkü her geri bildirim bir iyileşme alanı yaratıyor size.

Kadının porföyde bu kadar yükselmesiyle birlikte biz de kendimizi yeniden organize ediyoruz. Yeni premuim showroomlar yaratıyor, daha çok digitalleşiyor, online’da daha çok bilgi veriyoruz. Çünkü çok daha fazla soru alıyoruz. Onlara daha fazla ve ayrıntılı bilgi vermek gerekiyor. Kadınlar bizi ileri seviyelere taşıyorlar.

‘Aşkın cenazesini kaldıracağız’

Başak Hanım sunumlarınız büyük ilgi uyandırıyor. Bu defilenin süprizi ne olacak?

İlkbahar/Yaz 2018 koleksiyonunda tema aşk! Kırmızı renginin başrolde olduğu, iddialı bir prodüksiyonla yine davetlilere sıradışı bir giyilebilir sanat deneyimi sunacağız. 7 yılın ardından sancılı şekilde biten bir ilişki yaşadım. Yaralarımı bu süreçte sarmaya çalışırken koleksiyon da duygularımla dönüştü; ‘Aşkın cenazesi’ ismi çıktı ortaya.

Genel olarak hayatımıza giren buzdağı görünümlü insanların içindeki kalbi ortaya çıkarma çabasının bizi hep cezbettiği ama bğnyesinde aslında kalp falan olmadığı üzerine bir hikaye.

Geçen sezon, Salvador Dali’nin üzerinden sürrearlizmi Türk minyatürüne uyarladık. Sürrealist öğeleri Türk minyatürünün içine yerleştirdik. Çıkan desenleri büyük, geleneksel Türk yorganlarına basıp Contemporary’de sergiledik. Yaptığım her koleksiyondan bir parça mutlaka sanat eserine dönüşüyor. Bu yılda son koleksiyondan yaptığım bir Çini tablo, Contemporary İstanbul’da Yahşi Baraz galeride sergilenecek. Sanat eseri gibi teksil ürünleri tasarlamaktan keyif alıyorum.

Düğüne, plaja kimono

Başak Hanım tasarımlarınızda ağırlık verdiğiniz kimonolar düğün kıyafeti haline gelmeye başladı...

Çini desenli, önden ve içinden geçebilecek şekilde bağlanabilen kimonolar yaptık bu sezon. Bu kimonoları plajda da giyebiliyorsunuz içine siyah minik bir siyah elbise ile yaz düğünlerine de... Özellikle İpek ve ya işlemeli kimonolar elbise olarak da kimono gibi de kullanılabiliyor.

Şimdi mavi popüler

Kadınların en çok sordukları soru?

Şu modelin şu rengi var mı?

En trend renk hangisi peki?

Mavi. Bir zamanlar beyaz sevgisi vardı, kayboldu o. Şimdi herkes mavi ve tonlarını soruyor. Her aracın kendi segmentinde mavi ve tonları aranıyor.