Tunca Bengin

Tunca Bengin

tunca.bengin@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Karadeniz kıyısında inşa edilecek yeni havalimanı devreye girdiğinde Atatürk Havalimanı kalacak mı yoksa imara açılıp mazi mi olacak?
Her ne kadar “Daha küçük ölçekli hizmete devam edecek” ya da “Sadece charter, kargo ve eğitim uçuşları gerçekleştirilecek” denilse de, bu konuda kesin ve net bir açıklama yok. O nedenle de kimseye inandırıcı gelmiyor. Ve herkes, AVM, rezidans, gökdelenlerle betonlaşacağını düşünüyor.
Nasıl düşünmesinler ki; Ataköy’ün iki üç katı büyüklükte bir alan. Konum olarak İstanbul’un en değerli arazilerinden biri. Yani şahane bir rant kapısı...
Böyle bir yeri bırakmak, görmezden gelmek mümkün mü? Değil. Üstelik bunun işaretleri de var. İlki Ataköy sahilindeki yapılanma. Sonraki de büyük olasılıkla taşınması beklenen Hava Harp Okulu arazisi...
Sadece vatandaş değil, Bakırköy Belediye Başkanı Ateş Ünal Erzen de böyle düşünüyor. İçinde parkları olan rezidans ya da otel alanları üretilmesinden endişe duyduğunu belirten Erzen, şöyle diyor:
“Bu alanı inşaata açmak 10 milyarca dolarlık rant. Belediye başkanı olarak ödüm patlıyor ama; elimizde yetki yok. İmar yetkisi TOKİ veya Şehircilik Bakanlığı’nda. ‘Aldım’ diyor, yapıyor. Endişem sırf alanın bulunduğu araziyle bitmeyecek, uçuşların kalkmasıyla birlikte yasaklı bölge uçuş koridorundaki binalar da yükselmeye başlayacak. Florya, Yeşilköy bozulacak.
Yetki bende olsa, oraya içinde çocuklara yönelik eğlence merkezi, açık hava konserleri verilecek yerler ve küçük kafeler olan, muazzam bir yeşil alan yapardım.”

Haberin Devamı

Barajlar suçlu mu?

Son 60 yılda yaklaşık 2 milyon hektarlık sulak alanımız kurudu ya da kurumaya terk edildi. Bu, Marmara Denizi’nden daha büyük bir alan. Burdur Gölü’nün sadece geçen yıl kaybettiği su miktarı, 3 milyar damacanadan fazla. Akşehir Gölü can çekişiyor. Türkiye’nin ikinci en büyüğü Tuz Gölü tamamıyla kuruma noktasına geldi. Dünyada da durum farklı değil. Bir zamanlar dünyanın dördüncü en büyüğü olan Aral Gölü bugün devasa bir çöl. NASA’ya göre; 2003-2010 yılları arasında Türkiye, Suriye, Irak ve İran’ın birçok bölgesinde toplam 144 kilometreküp tatlı su rezervi kayboldu. Göllerin, çok su tüketimine dayalı tarım politikaları ve suyun doğal döngüsüne müdahale eden barajlar nedeniyle kuruduğunu savunan Doğa Derneği Genel Müdürü Engin Yılmaz, tüm doğa dostlarını yarın Burdur’da başlayacak ‘Kuruyan göller için uluslararası buluşmaya’ davet ediyor.

Haberin Devamı

Hayata yol ver

Türkiye’de ve de özellikle İstanbul’da ambulanslar trafiğin cilvesi nedeniyle hasta ve hastaneye ulaşmakta zorlanıyor. Peki, siren sesini duyan sürücülerin aklından, ambulansın arkasından açılan trafikten yararlanma ya da önünde gaza basıp biraz fazla yol alma dışında “İçinde ben de olabilirdim” diye düşünceler geçiyor mu? Bunu bilmek mümkün değil. Ama sürücülerimizin genelde ambulansa nasıl yol verileceğini bilmediği bir gerçek. İşte basit bir açıklama ile ambulansa nasıl yol verilirin yanıtı:
Şehir içinde bir ambulansa yol verilmesinde asıl önemli görev sağ şeritte olanlarındır. Siren sesini duyunca, sağ şeritteki araba durmalı, önünde oluşan boşluğa da, ambulansın önündeki araç geçmelidir. Bu şekilde ambulansın önü açılacak ve yola devam etmesi kolaylaşacaktır.
Şehir dışı ve otoyollarda ise emniyet şeridini boş bırakararak sorumlu davranmak gerekir.

Haberin Devamı

* Üniversiteden ilişiği kesilenlerin sayısı 100 binin üzerinde.Affın tarih engeli olmadan tıpkı memuriyet sisteminde olduğu gibi ilişiği kesilenlere sadece bir kez üniversitelerine dönme hakkı verilmesini istiyoruz. Bizler isportacı, işçi değil mühendis, doktor olmak istiyoruz. Mustafa Bahar
* Engellilerin eğitim, ekonomik, hukuki, mesleki vb. hak ve menfaatlerini koruyup geliştirmek ve istihdamı, sosyal hayata uyumu amacına yönelik dernek görevlerimizi yerine getirmekte her türlü maddi manevi desteğini alabileceğimiz gönüllüler arıyoruz. Beyazay Derneği İzmir Şubesi