Tunca Bengin

Tunca Bengin

tunca.bengin@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları
Haberin Devamı


       Anadolu Üniversitesi Bilecik Meslek Yüksek Okulu'ndaki huzursuzluğu defalarca dile getirdik. İddiaya göre, sağ görüşlü bir grup okul - yurtta terör estiriyordu. Rektör Vekili Prof. Dr. Atilla Barkana ise en küçük bir gerginliğe dahi izin vermediklerini söylüyordu.
       İnanmak isterdik ama; yağmur gibi gelen mesajlar aksi yönde. Mehmet Erdem isimli vatandaş da yerel bir gazetedeki 'Kaşımayın Kaşınırsınız ' başlıklı yazısıyla (anlamı malum) savunduğu kesimin ne kadar demokrat (!) görüşlü olduğunu kanıtlıyor... Ve işte yeni iddialar - sorular:
       "Bilecik'te evi olmadığı için, öğrencileriyle aynı evi paylaşan öğretim üyeleri var mı? Adı çek - senet tahsilatçılığına karışan öğrenciler olduğu, Okula yeni gelenlere baskı uygulandığı doğru mu?..'


Bir metro hikayesi...

       İstanbul Metrosu (Taksim - Levent hattı) yeni bir aksilik olmazsa Ağustos ayında hizmete girecek. İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne göre; 'Herşey tamam, rötuşlar yapılıyor...' Yenikapı bağlantı çalışmaları (tarihi yarımadaya zarar vereceği iddiaları da var) da hızla devam ediyor.
       Bu resmi bilgi. Ama kafalarda hala soru işareti var. Nasıl olmasın ki; metroya ilk kazmanın vurulduğu günden bu yana üç belediye başkanı değişti. Oysa Nurettin Sözen 1992'de temeli attığında 1996 yılında hizmete gireceğini söylemişti. Sonrası malum;
       1994 - 95'de tünel kazısı tamamlandı. Ray döşenmesi, elektromanyetik sistemlerin oluşturulması ve araç temini çalışmaları başladı. 1996'da Siemens konsorsiyumu ile sözleşme imzalanamadığı için ihale iptal edildi. Ardından yenilendi 1997'de Cegelec konsorsiyumuna verildi. Bir süre Sayıştay onayı beklendi. Kredi işlemleri, şantiye çalışmaları tamamlandı. Ve 1999 başlarında yolculuk yapılabileceği müjdelendi!.. İlk deneme seferi gerçekleştirildi, Tayyip Erdoğan - Nurettin Sözen birlikte pozlar verdiler. Ama sonra açılış Ağustos'a kaldı. Ve geldik 2000'e... Şubat ayı beklentisi de olmadı. Hadi artık derken bu kez de 50 milyon dolarlık keşif artışı çıktı. Firma para olmazsa, iş de yok deyip paydos etti. Şimdi de Ağustos deniliyor. Gel de inan...

Nasıl bitecek?

       Öyle ya Taksim - Levent arası işin başı. Daha Taksim - Yenikapı hattı var. 5.2 kilometrelik bir bölüm. Ve bir de Haliç geçişi... Belediye iki aşamalı çalışmanın başladığını belirterek, 'Unkapanı - Taksim arası kaba inşaatı Mart 2002, Unkapanı - Yenikapı hattı Haziran 2002 tarihinde bitirilecektir' diyor. Haliç'e yapılacak köprünün kentin tarihsel siluetine zarar vermemek için de Anıtlar Kurulu'yla birlikte kararlar alındığını vurguluyor.
       Özetle; metrolu günlere daha çoook var.

Sorumlusu kim?

       İhale sahibi İstanbul Büyükşehir Belediyesi ama; onlar merkezi hükümeti suçluyor. Çünkü metro gibi büyük yatırımların arkasında hazine garantisi olmaksızın iş bitirmek zor. Para akışı olmadığı için de belediye kendi öz kaynaklarını kullanıyor.
       Merkezi hükümet ise kendi açısından haklı. Çünkü bugüne dek hazine garantisi alıp yatırıma soyunan birçok belediye ödeme gündeme gelince su koyuverdi. Vatandaş belediye yaptı sanırken, paralar Ankara'nın kasasından çıktı...


Torpilin yoksa yandın

       Öğretmen yığılmalarını önlemeye yönelik norm kadro uygulamasını anladık da; haksız atamalar ne olacak? Kadro fazlası saptanırken kıdem ve puanın esas alınması gerekmez mi? Sözde öyle ama; geçerli olan torpil. Dayın varsa yaşadın, yoksa sürün. Mağdur öğretmenlerden Samet Doğan, şöyle yakınıyor:
       "Halen Ankara Yenimahalle İlköğretim Okulu'nda görev yapan 26 yıllık bir öğretmenim. Yıllardır Diyarbakır, Kars, Hatay, Nevşehir, Denizli'nin köylerinde çalıştım. Şimdi yönetmelik gereği fazla öğretmenlerin tespiti en son göreve başlayandan itibaren yapılıyor. Benden daha kıdemsiz, puanı düşük olan ve Ankara'dan hiç ayrılmayanlar dururken, biz mağdur ediliyoruz. Yıllardır köyden köye, kasabadan kasabaya ve birçok kişinin gitmeye dahi korktuğu yerlerde çalışmamızın karşılığı böyle mi olmalı?"



Yazara E-Posta: tbengin@milliyet.com.tr