Yaprak Aras

Yaprak Aras

-

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

Moda sektörü sonbaharı karşılamaya başladı bile. Dergilerin eylül sayıları yavaş yavaş raflardaki yerini alırken markaların 2013 Sonbahar-Kış koleksiyonları da belirmeye başladı. Koleksiyonlarla beraber, sektörün dinamolarından sayılan kampanyaları da tabii.
Kampanyalar yalnızca ilan olarak değerli değil elbette. Hangi ünlü fotoğrafçının hangi marka için hangi aktris veya top modeli görüntülediği kadar, koleksiyonun öne çıkan parçaları da moda dünyasının haberler sekmesindeki yerini alır. Moda markaları; özellikle de lüks segment oyuncuları kampanyalarını genelde ilk olarak moda dergilerinde yayınlar. Eylül ve mart gibi sezon açılış dergilerinin kalınlığı da bundandır.
Bu sonbahar sezonunda ise moda dünyası önemli bir ilki daha yaşadı. Ünlü Amerikan modaevi Oscar de la Renta, 2013 Sonbahar-Kış kampanyasını önde gelen moda dergilerinde değil, Instagram’da yayınladı. Yedi kareden oluşan çekimler, ilk olarak markanın 180 bin Instagram takipçisiyle buluştu.

Her kareye binlerce “like”
Oscar de la Renta, kampanyanın Instagram lansmanını günler öncesinde duyurmaya başlamıştı. Yeni sezon görsellerini ilk kez sosyal medya takipçilerinin görme şansına sahip olacağı markanın Facebook, Twitter, Tumblr hesaplarından takipçilere bildirildi. Lansmana ilgi çekmek ve merak uyandırmak için özel bir hashtag de oluşturuldu. Birkaç gün önce markanın resmi hesabı olan @oscarprgirl’den yayınlanan kampanyaya ilgi büyüktü. Birkaç saat içinde her kareye binlerce like geldi. Bu arada belirtmekte fayda var; Oscar de la Renta sadece kampanya görsellerini yayınlamakla kalmadı. Fotoğraflara eşlik eden linkler, Instagram takipçilerini markanın online satış sitesine de yönlendiriyordu. Oscar de la Renta, sosyal medya takipçileri için özel bir önsatış da düzenlemişti. Markalarını sosyal medyada da yalnız bırakmayan sadık müşteriler diledikleri taktirde yeni koleksiyondan diledikleri parçalara da herkesten önce sahip olabilecekti.
Oscar de la Renta’nın kampanyasını ilk olarak Instagram’dan yayınlaması, markanın yeni medya düzenini anladığının; sosyal medyayı çok ciddiye aldığının kanıtı. Aynı zamanda bu alanda öncü olmak istediğini de gösteriyor. Böyle bir atılımın getirisi hiç az değil. Markanın binlerce katılımcı takipçisine ücretsiz ulaşım; marka bilinirliğini artırma; sadık müşterilere özel deneyim yaşatarak bağları kuvvetlendirme...
Ve bu, daha başlangıç. Oscar de la Renta’dan cesaret alan lüks markalardan, önümüzdeki sezonlarda benzer manevralar gelecektir.